تقویم تولید محتوا

راهنمای کار با تقویم تولید محتوا

زیرنویس ویدئوی قسمت سی و یکم دوره آموزش سئو:

تقویم تولید محتوا یکی از مهمترین بخش های استراتژی محتوای شماست و بدون برنامه ریزی مناسب سخت خواهد بود که به طور مداوم و با ساختار مورد نظر مطالب را در سایت خود منتشر کنید. یک تقویم تولید محتوا به سادگی فرایند توسعه محتوای شما را مشخص می‌کند. روزها و موضوعات را به نویسندگان صفحات، مطالب و انواع محتوا که در سایت شما منتشر خواهد شد، متصل می‌کند.

در اینجا مثالی از یک تقویم محتوا ارائه می‌کنیم و شما قطعا می‌توانید از این فرمت برای شروع استفاده کنید. در نظر داشته باشید که تنها یک تقویم تولید محتوا وجود ندارد که مناسب تمامی کسب و کار ها باشد. شما بایست این را به قالب و ساختاری بروز رسانی کنید که با کار کردن با آن راحت هستید و متناسب نیازهای منحصربفرد استراتژی محتوای شما باشد.

ابتدا بیایید نگاهی به سمت راست فایل صفحه گسترده (اکسل) بیندازیم. چیزی که تعریف کرده ایم انواع مختلف محتواست که می‌خواهیم محتوای خود را پیرامون آنها تولید کنیم. چیزهایی مانند محصول، ویترین، داستان های جدید، مقالات آموزشی و چیزهایی مانند این. خواست شما قطعا متفاوت خواهد بود اما آنها را در اینجا لیست کنید و اگر چند وقت یک بار منتشر شدن هر نوع محتوا را نیز تعیین کنید، کمک کننده خواهد بود. ستون های J و K نویسندگان مختلف را فهرست کرده اند که می‌توانیم بر حسب محتوایی که می‌توانند و تمایل دارند بنویسند آنها را قرار دهیم.

خوش شانس خواهید بود که اگر تیمی از نویسندگان در اختیار داشته باشید که بتوانید روی آنها حساب کنید. اما اگر چنین تیمی در اختیار ندارید، در ذهن داشته باشید که این افراد می‌توانند هر شخصی باشند که با شما کار می‌کند. شما می‌توانید از تیم فروشندگان خود بخواهید که یک مقاله در ماه بنویسد یا مدیریت شما قبول کند که هر دو ماه یک بار یک مطلب بنویسد.

از هر منبعی که دارید برای تولید محتوا استفاده کنید. فهرست کردن آنها در اینجا به شما کمک خواهد کرد که چه کسی میتواند در چه زمینه ای برای شما در چه زمانی بنویسد، سمت چپ این فایل شامل یک ردیف برای هر روز ماه است. فهرست کردن آنکه هر محتوای خاص در چه روزی بایست منتشر شود چه کسی مسئول آن است و کجای سایت قرار خواهد گرفت، در این بخش خواهد آمد.

در این مورد میبینیم که پنج روز در هفته محتوا بر روی سایت قرار خواهد گرفت. انتشار یافتن در وبلاگ کمپانی، صفحات جدید صفحات محصول و بخش رضایت نامه مشتریان. می‌بینید که ستون J برای عنوان هایی که قصد نوشتن آنها را داریم نگهداری شده است و لیستی از کلمات کلیدی هدف، عناوین و توضحیات نیز تهیه می‌کنند.

مجددا میگویم، میتوانید از این قالب به عنوان قالب پیشفرض برای ایجاد تقویم محتوای خود استفاده کنید، اما مطمئن باشید چیزهایی را که حس می‌کنید برای سازمان شما نیاز است را نیز اضافه می‌کنید و همچنین، این مورد در اکسل انجام شده انجام آن در برنامه صفحه گسترده گوگل نیز مناسب می‌باشد. بنابراین این سند میتواند در بین اعضای تیم شما به اشتراک در آید و همگی میتوانند روی یک سند همکاری کنند. بدون اینکه آن را در اختیار هم بگذارند و چند نسخه از یک فایل ایجاد کنند. همچنین باید تعریف کنید که چند وقت یک بار برنامه ریزی شما رخ خواهد داد و چقدر وظایف را تا چه حد خوب انجام می‌دهید.

برخی سازمان‌ها هفته به هفته کار می‌کنند در حالیکه برخی دیگر ماهانه برنامه ریزی می‌کنند. هر چه که انتخاب می‌کنید بایست مطمئن شوید که نویسندگان زمان کافی برای تولید محتوای با کیفیت خواهند داشت. ما تنها برای نوشتن و اضافه کردن صفحات بیشتر به وبسایت نمی‌نویسیم. به یاد داشته باشید که کیفیت در اینجا بر کمیت پیروز خواهد شد. در پایان یک تقویم تولید محتوا تنها زمانی مفید خواهد بود که شخص از آن بهره بگیرد و افراد نیز کارها را از روی آن انجام دهند.

ساختن یک نقشه، وصل کردن نویسندگان به موضوعات و حساب کردن روی افراد برای رساندن مطالب به شما اطمینان خواهد داد که محتوای خوب منتشر می‌کنید و فراموش نکنید که محتواها را بایست تبلیغ نمایید. بسیاری از سازمان‌ها، نقشه های ترویج خود را درست درون تقویم محتوا قرار می‌دهند که نشان می‌دهد که چه کسی چه چیزی را در کدام کانال به اشتراک می‌گذارد، چه هشتگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و چه کسی مسئول ادامه دادن صحبت در آن شبکه‌ها می‌باشد. استفاده از تقویم تولید محتوا برای دنبال کردن و نظارت روی استراتژی محتوای، می‌تواند یک راه عالی برای قرار دادن ساختار تولید محتوا باشد که نیازمند ثبات است. یک محتوای با کیفیت و با ثبات فرصت‌های اضافی برای شما در جهت ساخت صفحاتی برای عبارت‌های کلیدی شما ایجاد می‌کند که موتورهای جستجو زمانی که این اطلاعات مفید و منحصر بفرد را در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌دهند، راضی خواهند بود.

در دوره آموزش ویدئویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.