گوگل ادز

15 سوال مهم در زمینه تبلیغات گوگل و پاسخ آنها

در این مقاله به برخی از مهم ترین سوالات تبلیغات گوگل پاسخ می دهیم.

ممکن است با خواندن این موارد سوالی که در ذهن شما ایجاد شده است برطرف شود. در غیر این صورت می توانید سوال خود را قسمت نظرات همین صفحه بیان کنید.

فهرست سوالات مخفی کردن لیست

امکان کپی کردن کمپین‌ها از یک اکانت گوگل ادز به اکانت دیگر وجود دارد؟

بلی. برای کپی کردن یک کمپین بر روی اکانت دیگر می‌توانید از ابزار Google Ads Editor استفاده نمایید. پس از دانلود و نصب گوگل ادز ادیتور بر روی دکمه add کلیک کرده و هر دو اکانت مبدا و مقصد برای کپی کمپین‌تان را اضافه کنید.

حال می توانید هر دو اکانت را باز کرده و کمپین های تبلیغاتی مورد نظرتان را از اکانت مبدا به اکانت مقصد کپی کنید. در انتها دکمه post در بالای اکانت را بزنید تا آخرین تغییرات انجام شده اعمال شود.

راهنمای ویدیویی گوگل ادز ادیتور را مشاهده کنید.

چرا تبیلغات من همیشه در گوگل نمایش داده نمی‌شود؟

دلایل زیادی برای عدم نمایش تبلیغات وجود دارد، که اتمام بودجه روزانه، پایین بودن کوالیتی اسکور، پایین بودن هزینه پیشنهادی برای هر کلیک نسبت به رقبا، می‌تواند جزو دلایل عدم نمایش تبلیغات در بعضی از ساعات روز باشد.

همچنین تنظیمات زمان‌بندی و موقعیت مکانی و همچنین تنظیمات دستگاه می‌تواند مانع از نمایش تبلیغات در ساعاتی از روز و یا برخی دستگاه‌ها باشد. برای بررسی نمایش تبلیغات گوگل از ابزار AdPreview استفاده کنید.

CPA

هزینه به ازای اقدام چیست؟

Cost per Action یا CPA یکی از سیستم‌های پیشنهاد هزینه تبلیغات است که در گوگل ادز و دیگر سیستم‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یکی از رایج ترین سوالات تبلیغات گوگل است.

در این نوع سیستم پیشنهاددهی (Bid system)، اقدام مهم کاربر که برای شما ارزشمند است را مشخص می‌کنید و به ازای روی دادن آن اقدام در سایت‌تان، هزینه ای را پیشنهاد می‌کنید. مثلا تعیین می‌کنید که به ازای هر عضویت در خبرنامه پس از ورود به سایت از طریق تبلیغات گوگل، حاضر هستید به گوگل 1 دلار پرداخت کنید.

امکان بازگردانی تغییرات اعمال شده در اکانت گوگل ادز وجود دارد؟

از بخش change history در گوگل ادز نه تنها می‌توانید تمام تغییرات ایجاد شده را به همراه ایمیل تغییر دهنده، مشاهده کنید، بلکه می توانید تمامی تغییرات انجام شده را بازگردانید.

تبلیغات داینامیک چیست؟

در تبلیغات داینامیک گوگل به جای تعیین کلمات کلیدی تبلیغاتی و لندینگ پیج، انتخاب آنها را در اختیار گوگل قرار می‌دهید. در تبلیغات داینامیک عنوان تبلیغ بر اساس عنوان لندینگ پیج ایجاد می‌شود. همچنین می‌توانید مشخص کنید که کدام یک از صفحات سایت‌تان به عنوان تبلیغ داینامیک نمایش داده شود.

تغییر تاریخچه گوگل ادز - سوالات تبلیغات گوگل

چگونه تبلیغات گوگل را تنها در موبایل نمایش دهم؟

برای اینکه کمپین تبلیغاتی شما تنها در موبایل نمایش داده شود، هیچ گزینه ای در بخش تنظیمات کمپین وجود ندارد و برای این کار پس از انتخاب کمپین مورد نظر از منوی کناری به بخش Devices بروید.

نمایش تبلیغات در موبایل

در این صفحه شما می توانید برای هر دستگاه (موبایل، تبلت و یا دسکتاپ) بید کلمات کلیدی را به صورت درصدی کم یا زیاد کنید. در ستون Bid Ads روی خط تیره کلیک کنید و برای نمایش ندادن تبلیغات در دسکتاب و تبلت Bid Adjustment آنها را تا 100% کاهش دهید.

چگونه آدرس سایتم را در همه آگهی ها تغییر دهم؟

برای انجام این کار کافی است به بخش Ads های خود وارد شوید و تبلیغاتی که با دامنه قبلی‌تان اضافه کرده‌اید را انتخاب کنید. (می‌توانید از select all استفاده کنید.) سپس از گزینه های بالا Edit را انتخاب نموده سپس بر روی Change ads کلیک کنید.

تغییر لینک آگهی ها - سوالات تبلیغات گوگل

حال می‌توانید از بخش Find and replace لینک سایت قبلی را با سایت جدید جایگزین کنید.

اکانت گوگل ادز من به خاطر عدم رعایت قوانین گوگل ساسپند شده است، چه کار کنم؟

ساسپند شدن اکانت گوگل ادز می‌تواند بنا به دلایل مختلفی باشد. مهمترین دلایل ساسپند شدن اکانت مربوط به فعالیت‌های مشکوک، کلاهبرداری، تبلیغ محصولات ممنوعه، تبلیغات با چند اکانت برای یک محصول، مشکلات پرداخت و تکرار نقض قوانین گوگل می‌شود.این یکی از سوالات تبلیغات گوگل است که مشتریان همواره از ما می‌پرسند.

برای رفع ساسپند اکانت گوگل ادز بایستی فرم درخواست بررسی مجدد اکانت های ساسپند شده را تکمیل و ارسال کنید.

آیا امکان استفاده از شبکه دیسپلی در ایران هست؟ هزینه ها نسبت به تبلیغات سرچ گوگل چگونه هست؟

بله امکان نمایش تبلیغات در شبکه نمایش گوگل (Display) که شامل میلیون‌ها اپلیکیشن و وب‌سایت می‌شود، وجود دارد. هزینه تبلیغات در شبکه نمایش گوگل در معمولا بسیار کمتر از هزینه کلیک تبلیغات صفحه اول گوگل است.

اما باید به خاطر داشته باشید که تبلیغات در شبکه نمایشی گوگل بیشتر از جذب مشتری در قدم اول باعث افزایش آگاهی از برند شما خواهد شد. همچنین استفاده از ریمارکتینگ برای تبلیغات Display می‌تواند به افزایش نرخ تبدیل کمک کند.

تفاوت اکانت درهمی با اکانت دلاری چیست؟ کدام برای تبلیغات بهتر است؟

فرقی نمی‌کند اکانت گوگل ادز شما با درهم، دلار و یا لیر ترکیه شارژ شده باشد. پیشنهادهای شما در گوگل ادوردز به هر واحدی که باشد، ابتدا به دلار تبدیل می‌شود و سپس وارد مزایده می‌شود.

پس در رقابت با رقبا اگر رقیب شما هزینه هر کلیک را 10 سنت گذاشته باشد و اکانت شما درهمی باشد، بایستی Max CPC شما 0.37 درهم باشد تا بتوانید رقابت کنید. (فرض کنید کوالیتی اسکور برابر باشد.)

آیا امکان کنسل کردن اکانت گوگل ادز و بازگشت هزینه پرداخت شده وجود دارد؟

بلی. برای کنسل کردن اکانت گوگل ادز از منوی Tools & Settings روی Preferences کلیک کنید. در این صفحه و از بخش Account status می‌توانید وضعیت اکانت گوگل ادز خود را به کنسل شده تغییر دهید. یکی از مهم ترین سوالات تبلیغات گوگل مربوط به بازگشت وجه بوده و از ما نیز بسیار پرسیده می‌شود.

پس از کنسل کردن اکانت درخواست ریفاند (بازگردانی اعتبار حساب) به صورت خودکار ارسال می‌شود و اعتبار موجود در اکانت‌تان پس از بررسی توسط گوگل به حساب‌تان بازگشت داده می‌شود. این پروسه 2 تا 12 هفته طول می‌کشد.

تفاوت Auto Payment و Manual Payment در گوگل ادز چیست؟

در نحوه پرداخت Manual Payment بایستی برای شروع تبلیغات ابتدا اعتبار حساب خود را افزایش دهید، اما در نحوه پرداخت AutoPayment پس از وارد کردن اطلاعات حساب، گوگل به صورت ماهانه (و یا پس از رسیدن هزینه اکانت شما به حد نصاب) هزینه تبلیغات را از حساب شما کم می‌کند.

کنترل پنل فارسی گوگل ادز توسط گوگل ارایه می‌شود؟

گوگل این امکان را می‌دهد تا با استفاده از API اطلاعات اکانت گوگل ادز را مشاهده کنید. کنترل پنل فارسی توسط شرکت‌های ایرانی ایجاد شده است و از API گوگل برای نمایش اطلاعات اکانت استفاده می‌کند.

در رابطه با کنترل پنل فارسی تبلیغات گوگل بایستی به این نکته توجه کنید که امکان تغییر اطلاعات نمایش داده شده وجود دارد و شما تنها بخشی از اطلاعات را مشاهده می‌کنید. توصیه ما استفاده از پنل گوگل ادز و دریافت دسترسی مستقیم به اکانت گوگل ادز همراه با پنل فارسی گوگل ادز است.

پارتنر گوگل به چه کسی یا شرکتی گفته می‌شود؟

گوگل برای کاهش هزینه‌های پشتیبانی مشتریان، بخش پارتنری گوگل ادز را ایجاد کرده است. پارتنرهای گوگل ادز که به صورت شخصی و شرکتی فعالیت می‌کنند، مسئول ارایه خدمات تخصصی و پشتیبانی مشتریان هستند.

شرکت‌های پارتنر گوگل در حوزه تبلیغات دارای تیمی از متخصصین در زمینه گوگل ادز هستند که به آموزش و پشتیبانی تبلیغ کنندگان می‌پردازند. پارتنرها به منابع آموزشی، رویدادها و پروموشن کدهای گوگل ادز دسترسی دارند و برای اینکه از پارتنر بودن شرکتی مطمئن شوید، می‌تونید به دنبال badge یا همان نشان پارتنری گوگل ادز در سایت‌شان بگردید.

چگونه می‌توان از تبلیغات رایگان در گوگل ادز استفاده کرد؟

گوگل هیچ گونه تبلیغات رایگانی خارج از برنامه Nonprofits (برای سازمان‌های غیرانتفاعی) ارایه نمی‌دهد. همانطور که می‌دانید بیش از 97 درصد درآمد گوگل از تبلیغات است. گوگل تلاش می‌کند با توسعه تکنولوژی‌های مرتبط با تبلیغات، درآمد خود را از این راه افزایش دهد.

همه این سوالات و سوالاتی که قبلا درباره گوگل ادز پاسخ دادیم، توسط مشتریان جی ادز مطرح شده بودند. شما هم می‌توانید سوالات تبلیغات گوگل خود را از طریق بخش نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.