حقیقت های گوگل ادز

25 حقیقت جذاب در مورد تبلیغات گوگل ادوردز

همانطور که می‌دانید گوگل ادز به مدت 2 دهه است که وارد فضای تبلیغاتی شده است. در این مدت نیز استقبال خوبی از آن به عمل آمده و تقریبا در تمامی کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله از وبلاگ جی ادز قصد داریم که حقیقت های گوگل ادز را به شما علاقه مندان معرفی کنیم.

لیست حقیقت های گوگل ادز

در ادامه 25 مورد از حقیقت‌های مربوط به گوگل ادز و تبلیغ در گوگل را به شما ارائه می‌دهیم.

  1. شرکت گوگل در سال 2000 با قیمت گذاری بر اساس Flat CPM (مدل هزینه به ازای نمایش) کار خود را آغاز کرد. سپس در سال 2002، مدل مزایده ای را اتخاذ نمود و بر اساس آن کار خود را ادامه داد.
  2. اسکات بانیستار که در سن 18 سالگی ترک تحصیل کرد ایده پرداخت به ازای موقعیت را برای موتورهای جستجو ایجاد کرد. این ایده توسط فردی به نام بیل گراس در Idealab به بهره برداری رسید.
  3. حدود 97 درصد از درآمد کلی گوگل از تبلیغات به دست می آید. این یکی از اصلی ترین حقیقت های گوگل ادز است.
  4. کسب و کارها به طور میانگین به ازای هر یک دلاری که در گوگل ادوردز صرف می کنند، 2 دلار درآمد خواهند داشت.
  5. در بهار سال 2011، بیش از 1.2 میلیون کسب و کار مختلف بر روی شبکه جستجوی گوگل ادوردز به تبلیغ می‌پرداختند.
  6. میانگین نرخ کلیک یکی دیگر از حقیقت های گوگل ادز بوده و برای یک تبلیغ در موقعیت اول موتور جستجوی گوگل حدود 7.94 درصد است.
  7. تبلیغاتی که در رتبه های برتر نشان داده می شوند، ده برابر بیشتر از تبلیغات کناری کلیک دریافت می کنند.
  8. در نیمه دوم سال 2012، درآمد گوگل 35 درصد افزایش یافت و به 12.21 میلیارد دلار رسید. در همین برهه زمانی، مجموع کلیک های پرداختی به 42 درصد افزایش یافت.
  9. شرکت گوگل، تبلیغ در موبایل ها را نیز تسخیر کرده است و 97 درصد از هزینه های صرف شده برای جستجوی موبایلی از آنِ گوگل است.
  10. در سال 2011، جستجو و تبلیغ در موتور جستجوی گوگل حدود 80 میلیارد دلار درآمد برای این شرکت داشته است.
  11. صنایع مالی و بیمه حدود 4 میلیارد دلار در سال 2011 بر روی گوگل ادوردز سرمایه گذاری کرده اند و یکی از جالب ترین حقیقت های گوگل ادز به شمار می‌روند.
  12. کلیدواژه های مرتبط با صنایع مالی و بیمه در میان گران قیمت ترین کلمات کلیدی در ادوردز قرار دارند و هزینه به ازای کلیک برخی از آن ها بیش از 50 دلار است.
  13. شرکت آمازون حدود 55.2 میلیون دلار در سال 2011 بر روی ادوردز سرمایه گذاری کرده است.
  14. 89 درصد از ترافیک تولید شده توسط تبلیغ جستجو زمانی که تبلیغ متوقف شده با ترافیک طبیعی جایگزین نشده است. (Google Research)
  15. برای کوئری های جستجو با نیت تجاری بالا، سه موقعیت برتر موجود در نتایج موتور جستجو، 40 درصد از کلیک های آن صفحه را از آنِ خود کرده اند.
  16. اگر ستون سمت راستی وجود نداشته باشد تقریبا نیمی از افراد (45.5 درصد از آن ها) نمی توانند تفاوت بین نتایج پولی و طبیعی را تشخیص دهند. (شاید یکی از دلایل حذف تبلیغات ستون راست همین بود.)
  17. تبلیغ کنندگان در گوگل می توانند مخاطبان خود را بر اساس منطقه کنگره ای هدف قرار دهند.
  18. گوگل صاحب بزرگترین شبکه نمایشی آنلاین است که در برگیرنده یوتیوب، جی‌میل و بلاگر می باشد.
  19. شبکه نمایش گوگل حدود 180 میلیارد بازدید را در ماه به خود اختصاص می‌دهد.
  20. کمپین های نمایش گوگل می توانند 80 درصد از کاربران اینترنتی را در اختیار داشته باشند.
  21. بر اساس گفته های گوگل، 99 درصد از 1000 مشتری برتر آن ها در حال حاضر کمپین هایی را در شبکه نمایش و یوتیوب اجرا می کنند.
  22. میانگین نرخ کلیک تبلیغاتی در ایران بیش از 10 درصد است. این در حالی است که به صورت جهانی میانگین پایین تری داشته است.
  23. مشتریانی که در معرض تبلیغات نمایشی قرار می گیرند به طور متوسط 155 درصد بیشتر از سایرین به دنبال واژه های مرتبط با برند و کسب وکار می گردند.
  24. شرکت Yankee Candle گزارش کرده است که ریمارکتینگ (remarketing) به آن ها اجازه داده نرخ تبدیلشان را تا 600 درصد افزایش دهند. این موضوع باعث کاهش هزینه ها نیز شده است.
  25. بر اساس گفته های گوگل، کمپین هایی که از Conversion Optimizer استفاده می کنند می توانند افزایش 21 درصدی در تبدیل های خود داشته باشند. این در حالیست که CPA تا 14 درصد کاهش پیدا می کند.

حرف آخر

امیدواریم که از خواندن حقیقت های گوگل ادز اطلاعات مناسبی را بدست آورده باشید. فراموش نکنید که نظرات خود را اعلام نمائید و از سایر مقالات جی ادز نیز بازدید کنید.

منبع: Wordstream

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چقدر جالب بود آقای قبیله، ممنون از شما و جی ادز

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.