تبلیغات در گوگل مپ

نحوه تبلیغات در گوگل مپ چگونه است؟

آیا می خواهید افراد بیشتری به فروشگاه شما سر بزنند؟ پس این پست جی ادز با عنوان راهنمایی ساده برای تبلیغات گوگل مپ را از دست ندهید.

متاسفانه امکان تبلیغات در گوگل مپ برای کسب و کارهایی که در ایران فعالیت می‌کنند وجود ندارد، امیدواریم این مقاله برای کسب و کارهای ایرانی که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند، مفید باشد.

افزایش حضور فیزیکی مشتریان در محل فروشگاه می تواند یک کابوس باشد، مخصوصا حالا که مردم بیش از پیش کالای مورد نظر خود را درب منزل تحویل می‌گیرند.

اما جای امیدواری وجود دارد چرا که اکثر افراد نمی خواهند در خانه بنشینند و از اینترنت خرید کنند. بلکه ترجیح می دهند شخصا به مغازه رفته و پیش از آنکه کالای مورد نظر را آنلاین بخرند، اول آن را ببینند و لمس کنند.

برای اینکه این افراد را به مغازه خود بیاورید، می بایست در زمان درست خود را به آن ها نشان دهید. یک شیوه موثر برای انجام این کار، تبلیغات گوگل مپ است.

تبلیغات در گوگل مپس

هر ساله مردم سراسر جهان از گوگل مپ برای جستجو و مسیریابی بیش از 1.5 میلیارد مقصد استفاده می کنند که از جمله آن ها فروشگاه های اطرافشان است. یک بررسی جدید نشان داده است که گوگل مپ 6 برابر سایر اپلیکیشن های مسیریابی محبوبیت دارد.

در واقع، این اپلیکیشن مسیریابی بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.

این مسئله فرصتی بزرگ برای فروشگاه های خرده فروش و کسب و کار های محلی است تا در این پلتفرم سرمایه گذاری کنند، بi ویژه اینکه تبلیغات گوگل مپ به نسبت جدید به حساب می آید و رقابت شدیدی در آن نیست.

عملکرد تبلیغات گوگل مپ چگونه است؟

ممکن است پیش از این با تبلیغات سرچ محلی در گوگل مپ آشنا شده باشید.

وقتی شما در این اپ جستجویی انجام می دهید، لیستی از نتایج ظاهر می شود که معمولا دو تبلیغی که در بالاترین جایگاه قرار دارند از این دسته تبلیغات هستند که در کنار آن ها لیبل ‘Ad’ به رنگ بنفش قرار دارد.

کاربران می توانند این تبلیغات را بالا کشیده تا جزئیات بیشتر را در مورد آن ها مشاهده کنند. این جزئیات شامل عکس ها، نظرات، شماره تماس، آدرس و غیره می شود.

تبلیغات سرچ محلی در گوگل مپ مانند سایر مدل های تبلیغات گوگل کار می کند. یعنی وقتی کاربری بر روی آگهی شما کلیک کند از شما هزینه کم می شود.

با این حال، جدیدا گوگل تغییرات زیادی در فرمت تبلیغاتی که در مپ نمایش داده می شوند ایجاد کرده است.

به نقل از گوگل، این تغییرات به منظور کمک به کسب و کار های محلی برای دستیابی به نمایش بیشتر و جلب مشتری حضوری، اعمال شده اند.

در تازه ترین نشست عملکرد گوگل، این کمپانی به ویژگی های جدید تبلیغات گوگل مپ اشاره کرد.

ویژگی های جدید تبلیغات در گوگل مپ

پین های تبلیغاتی

مکان های تبلیغ شده در گوگل اکنون به شکل پین های تبلیغاتی به نمایش در می آیند که در واقع پین ها یا سنجاق های مکان نمای بنفش رنگ هستند که به این رنگ طراحی شده اند تا از سایر پین های قرمز رنگ معمولی متمایز باشند.

پین های تبلیغاتی چنین ظاهری دارند:

پین های تبلیغاتی در گوگل مپ

به همراه این پین های تبلیغاتی همچنین لوگوی شرکت نیز نمایش داده می شود که در متمایز بودن و جلب توجه کمک می کند.

کاربران می توانند بر روی این پین ها تپ کنند تا اطلاعات بیشتر در مورد آن کسب و کار و محصولاتش را مشاهده کنند.

شرایط ویژه برای خرید حضوری از فروشگاه

علاوه بر پین بنفش، مشاغل محلی که در گوگل تبلیغ می کنند می توانند شرایط ویژه برای خرید حضوری از فروشگاه خود – مانند بن تخفیف – را نیز در آگهی نشان دهند.

نمایش شرایط ویژه در گوگل مپ

این راهی عالی برای جلب مشتریانی است که در همان حوالی به دنبال کالا یا خدماتی مشابه هستند. در واقع شما می توانید با قرار دادن تخفیفی اغوا کننده، مشتریان را از رقبای خود بربایید!

جستجو لیست محصولات موجود در فروشگاه

کاربرانی که بر روی تبلیغات گوگل مپ شما کلیک می کنند همچنین می توانند در لیست محصولات موجود در فروشگاه شما به دنبال کالای مورد نظر خود بگردند.

این مسئله حائز اهمیت است چون بر اساس تحلیل گوگل، اکثر افراد برای مراجعه حضوری به فروشگاه ها، به این خاطر مردد هستند که نمی دانند کالای مورد نظر آن ها در فروشگاه موجود هست یا نه.

برای نمایش اطلاعات محصولات موجود خود، باید در ابتدا این اطلاعات را وارد گوگل کنید.

صفحه کسب و کار قابل تنظیم

مشاغل محلی که در گوگل مپ تبلیغ می کنند صفحه کسب و کار قابل تنظیم خود را خواهند داشت که هرگاه کاربران بر روی تبلیغ آن ها کلیک کنند به این صفحه هدایت خواهند شد.

شما می توانید شماره تماس، آدرس، وبسایت، عکس ها، و سایر موارد را در این صفحه قرار دهید.

مزایای تبلیغات گوگل مپ

قبل از اینکه دست به کار نمایش تبلیغات گوگل مپ خود شوید، باید بدانید که چرا این مسئله اینقدر حائز اهمیت است. علاوه بر آن بهتر است از تمامی مزایای تبلیغات در گوگل مطلع شوید.

به مردم در حالیکه در حرکت هستند دسترسی دارید

اول از همه، نه تنها این اپلیکیشن مسیریابی منحصر به فرد است، بلکه متحرک هم هست. یعنی با نمایش تبلیغات در گوگل مپ، شما به مردم در حالیکه در مسیر خود هستند دسترسی دارید، فارغ از اینکه کجا هستند.

در نشست عملکرد گوگل، اعلام شد که یک سوم جستجو های انجام شده توسط موبایل در رابطه با موقعیت مکانی است.

اگر شما برای کسب و کار خود فروشگاه یا شرکتی دارید، تبلیغات گوگل مپ یعنی افرادی بیشتری می توانند در زمانی که به شما احتیاج دارند شما را بیابند.

بیشتر دیده می شوید

اگر شما در اطراف خود رقبای زیادی دارید، موقعیت مکانی شما که در گوگل پین شده است در دریایی از سایر پین ها در اطراف شما ناپیدا خواهد بود.

تبلیغات در گوگل مپ به شما کمک می کند تا متمایز از سایرین باشید و بیشتر دیده شوید.

پین های تبلیغاتی رنگ متفاوتی (بنفش) نسبت به سایرین دارد و حتی می تواند لوگوی شما را درست روی نقشه نشان دهد.

به علاوه ایجاد آگهی در این پلتفرم به نسبت مسئله جدیدی است. اگر اکنون در این پلتفرم سرمایه گذاری کنید فرصتی عالی برای ربودن مشتریان حضوری از رقبای اطراف خود را خواهید داشت.

میزان فروش شما افزایش می یابد

تبلیغات گوگل مپ نه تنها باعث بیشتر دیده شدن شما می شود بلکه همچنین می تواند کاربران را ترغیب به خرید کند. به عنوان مثال حدود 75% از کاربرانی که در اطراف خود به دنبال کالا/خدمات/موقعیت مکانی می گردند، احتمالا ظرف 24 ساعت آینده به فروشگاه مورد نظر سر می زنند.

به علاوه، 28% از آن جستجو ها به خرید منتهی می شوند.

گوگل مپ با استفاده از ویژگی هایی، مانند دکمه هایی که امکان تماس کاربر با کسب و کار شما را فراهم می کنند یا دسترسی به آدرس دقیق موقعیت مکانی شما، مشتریان را به داشتن تعامل با شما ترغیب می کند.

چگونه در گوگل مپ تبلیغ کنیم؟

در این قسمت به شما خواهیم گفت چگونه می توانید در گوگل مپ تبلیغ کنید.

تبلیغات گوگل مپ خود را ایجاد کنید

انجام تنظیمات تبلیغات گوگل مپ شما به منظور نمایش در گوگل مپ تنها چند دقیقه طول می کشد.

در ادامه راهنمای گام به گام نحوه انجام این کار آمده است:

  • اطلاعات Google My Business خود را به روز رسانی و تایید کنید

قبل از اینکه بتوانید آگهی خود را در گوگل مپ به نمایش بگذارید، ابتدا باید لیستی از اطلاعات کسب و کار خود را در گوگل ایجاد کنید و تاییدیه رسمی آن را بگیرید.

به Google My Business رفته و بر روی گزینه “Start Now” کلیک کنید تا اکانت خود را ایجاد کنید.

ایجاد تبلیغات در گوگل مپ

سپس راهنمای مرحله به مرحله را در اینجا دنبال کنید.

وقتی همه مراحل را طی کردید، ممکن است نیاز باشد یک یا دو هفته منتظر بمانید تا گوگل از طریق پستی یک نامه تاییدیه برایتان ارسال کند. این یک گام ضروری است تا گوگل بتواند تایید کند که موقعیت مکانی فیزیکی کسب و کار شما واقعی است.

وارد اکانت گوگل ادز خود شوید و افزونه های محلی را فعال کنید

اکنون که کسب و کار خود را در گوگل تایید کرده اید، در گام بعدی برای ساخت اکانت گوگل ادز اقدام کنید (البته اگر تاکنون نداشته اید).

حتما بایستی با همان آدرس ایمیلی که با آن Google My Business ساخته اید به اکانت گوگل ادز خود دسترسی داشته باشید.

وقتی وارد اکانت گوگل ادز خود شدید، به قسمت افزونه های تبلیغاتی بروید. از منوی چند قسمتی گزینه افزونه موقعیت مکانی (Location extensions) را انتخاب کنید.

افزونه موقعیت مکانی گوگل ادز

سپس، اکانت Google My Business خود را انتخاب کنید و موقعیت مکانی را دوباره چک کنید تا مطمئن شوید همه چیز درست است. وقتی این کار را انجام دادید، بر روی گزینه Finish کلیک کنید.

اکنون که تنظیمات افزونه لوکیشن را انجام دادید، به سراغ افزونه تماس (call) بروید. این تنظیمات شماره موبایل و شماره تماس محل کار شما را در اختیار کاربران قرار می دهد.

لوکیشن های مشخصی را هدف گذاری کنید و برای آن ها هزینه های پیشنهادی تعریف کنید

بعد از اینکه افزونه لوکیشن خود را فعال کردید، می‌توانید مکان های خاصی را هدف گذاری کنید تا تبلیغات گوگل مپ شما تنها در این مکان‌ها نمایش داده شود و بر اساس این لوکیشن ها هزینه پیشنهادی خود را تعریف کنید تا بهترین نتیجه را از تبلیغات خود بگیرید.

به قسمت Keywords & Targeting > Locations بروید.

در این قسمت یک یا چند لوکیشن را انتخاب کنید و هزینه پیشنهادی خود را مشخص کنید.

برای هدفمند کردن تبلیغات گوگل از لحاظ موقعیت مکانی، زبان و زمان نمایش تبلیغات ویدیوهای آموزشی جی ادز را مشاهده کنید.

کلیدواژه های مشخصی را برای تبلیغات گوگل مپ هدف گذاری کنید

همیشه به یاد داشته باشید کلیدواژه هایی که در تبلیغات گوگل مپ خود استفاده می کنید را بهینه سازی کنید.

ببینید که مشتریان بالقوه در اطراف شما به دنبال چه چیز هایی هستند؛ و از این داده ها برای بهینه سازی تبلیغات و کمپین های خود استفاده کنید.

هم از کلیدواژه های کلی و هم خاص استفاده کنید. گوگل پیشنهاد می دهد از 5-20 کلیدواژه در هر ادگروپ استفاده کنید. در اینجا می توانید به اطلاعات بیشتری در مورد نحوه بهینه سازی کلیدواژه های مناسب در تبلیغات گوگل، دسترسی داشته باشید.

پیگیری عملکرد

شما به راحتی می توانید عملکرد تبلیغات خود را در گوگل مپ پیگیری کنید.

برای شروع، وارد اکانت گوگل ادز خود شوید.

سپس به تب کمپین رفته، و بر روی Segment > Click Type کلیک کنید.

در اینجا می توانید معیار های بسیاری را مشاهده کنید که به شما در سنجش عملکرد تبلیغات کمک می کنند.

سنجش عملکرد تبلیغات گوگل مپ

اگر چه خرید آنلاین به شکلی روز افزون به محبوبیتش افزوده می شود، اما آمار ها نشان می دهد کاربرانی که با موبایل جستجو می کنند همچنان به دنبال خرید از فروشگاه های محلی هستند.

یعنی این که اگر شما برای کسب و کار خود فروشگاه یا شرکتی دارید و می خواهید مشتریان حضوری خود را افزایش دهید، باید به فکر تبلیغات گوگل مپ باشید.

ایجاد کمپین گوگل مپ کار راحتی است و تنها چند دقیقه طول می کشد.

تنها باید لیستی از اطلاعات در Google My Business ایجاد کنید، آن را به اکانت گوگل ادز خود وصل کنید، و افزونه های لوکیشن را فعال کنید.

برای کسب اطمینان از این که تبلیغ شما عملکرد خوبی خواهد داشت، از کلیدواژه های به روز در کمپین های خود استفاده کنید، لوکیشن های خاصی را هدف گذاری کنید و بر اساس این لوکیشن ها هزینه پیشنهادی خود را تعریف کنید تا به بهترین نتیجه دست یابید.

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سپاس از شما برای ابهام زدایی و اطلاع رسانی.

کامیار عزیز
ممنون از لطف شما

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.