تفسیر کدهای صفحات وب

تفسیر کدهای پشت صفحات وب

زیرنویس ویدئوی قسمت نوزدهم دوره آموزش سئو:

هدف نهایی موتور جستجو در حین بررسی صفحه این است که بتواند ظاهر صفحه را در دیدگاه یک فرد معمولی متوجه شود. اما موتور جستجو نمی‌تواند همانند ما به صفحه نگاه کند درعوض کدی را می‌بیند که سرورها به مرورگرهای ما ارسال می‌کنند به منظور روشن کردن این موضوع بیایید به صفحه‌ی اصلی کالیفرنیا اکسپلور نگاه کنیم.

به چشم ما انسان‌ها یک صفحه‌ی غنی و رنگی با مقدار زیادی محتوا مشاهده می‌شود: تصاویر، متون، منوها، ویدئو‌ها و انواع رنگ‌ها و سبک‌ها مشاهده می‌شوند، این بخش از نظر بصری مقبول بوده و می‌دانیم که برای بررسی و مشاهده‌ی این اطلاعات به کدام بخش برویم. اما همین صفحه برای موتور جستجو به این شکل خواهد بود. اگر در این زمینه اطلاع نداشته باشید فکر می‌کنید که این دو صفحه با یکدیگر فرق می‌کنند. اما این طور نیست، تمامی این کدها و نوشته‌ها مجموعه‌ای دستورالعمل هستند که مرورگر ما می‌تواند پی بگیرد، تا مخاطب بتواند این صفحه‌ی چشمگیر را بر روی مانیتورش ببیند مهم این است که چنین کدی مورد مشاهده‌ی موتورهای جستجو قرار می‌گیرد.

صفحات وب به صورت کامل با استفاده از کد HTML و نشانه‌گذاری نگارش می‌شوند. این کد به مرورگرها کمک می‌کند که تمامی فایل‌های مدنظر را پیدا کرده و دانلود کنند. ما باید این صفحه‌ی زیبا را بسازیم که در آن همه چیز به زیبایی روی صفحه قرار گرفته‌اند. مواردی که در صفحه هستند، فونت‌های مورد استفاده، رنگ‌ها و اندازه‌های مورد استفاده، نمای ظاهری منوهای جانبی، محلی که لینک‌ها به آن هدایت می‌شوند و محل قرارگیری محتوا همه توسط ما مشخص می‌شوند. اگر نگاه دقیق‌تری بیاندازید متوجه می‌شوید که موارد زیادی در اچ.تی.ام.ال وجود دارد که بر روی صفحات مشاهده نمی‌شوند. آیتم‌هایی هستند که فرصت‌های بیشتری را برای درک بهتر محتوای صفحاتمان توسط موتورهای جستجو فراهم می‌کنند.

همچنین کد HTML مسئولیت ارجاع و بارگذاری فایل‌های استایل را دارد که مجموعه دستورالعمل‌های اضافی برای تعریف ویژگی‌های بصری یک صفحه هستند. رنگ فونت، محتوا، اندازه، فاصله‌ی بین خطوط، تصاویر پس‌زمینه، موارد مرسوم در صفحه و انواع قوانین مربوط به ارائه‌ی بصری صفحه را می‌توانید در اینجا بیابید.

HTML تنها زبانی نیست که مرورگرها می‌توانند متوجه شوند این روزها صفحات وب با استفاده از مواردی نظیر عناصر جاوا اسکریپت و HTML5 جنبه‌ی تعاملی بیشتری پیدا کرده و مرورگرها می‌توانند مواردی همچون انیمیشن، اسلایدشو، منوهای پویا و مواردی از این دست را مطالعه کرده و اجرا نمایند. همچنین می‌توانید کدی بیابید که انواع مختلف محتوای غیرمتنی را تولید کند. به عنوان مثال این بلوک کد می‌تواند، ویدئویی که در صفحه‌‌ی اصلی می‌بینیم را رندر کند. درحالی ‌که کاربران تصویر ویدئو را مشاهده کرده و پیغامش را می‌شنوند. موتور جستجو فقط می‌تواند این بلوک کد را ببیند. اگر چه طراحی وب یا برنامه‌نویسی از اهداف این دوره نیست، اما باید چشم‌انداز هر موتور جستجو را در طول این دوره متوجه شوید و بتوانید آن را ببینید.

مطابق انتظار باید کاری کنید که کد وبسایت تمیز، بهینه و عاری از هر گونه ارور باشد. تا صفحه‌ی شما به درستی به کاربران‌تان نمایش داده شود و همچنین موتور جستجو نیز بتواند صفحه را راحت ‌تر درک کند. هر قدر کد تمیزتر باشد ایجاد تنظیمات برای ارتقا و بهینه‌سازی صفحه برایتان راحت ‌‌تر خواهد شد، موتورهای جستجوی بیشتری به صفحات‌تان اعتماد خواهند کرد و کاربران نیز تجربه‌ی دلچسب ‌تری خواهند داشت.

در دوره آموزش ویدئویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.