اشتراک در شبکه های اجتماعی

چرا مطالب سایت را باید در شبکه های اجتماعی منتشر کنیم؟

زیرنویس ویدئوی قسمت سی و دوم دوره آموزش سئو:

شبکه های اجتماعی یک راه عالی برای این هستند که به دیگران بگویید، محتوای جدیدی منتشر کرده اید و حتی می‌تواند یک منبع رجوع در شکل خود باشد، که به مشتریان بالقوه کمک کند تا شما را بیابند. اما شبکه های اجتماعی هنوز بسیار جدید هستند و بسیاری از کسب و کارها بدون اینکه واقعا بدانند که چطور به طور موثر از آن استفاده کنند، وارد آن شده اند.

اگر قصد استفاده از شبکه های اجتماعی برای اشائه محتوای خود در اینترنت دارید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که کمپانی شما حداقل در شبکه های معتبر حضور دارد. ما درباره شبکه هایی صحبت میکنیم که دارای بیشترین کاربران فعال هستند Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+, YouTube, Pinterest و سرویس هایی مانند این ها.

البته که هر روز تعداد بیشتری از این شبکه ها بوجود می آیند و باید تحقیق کنید که مخاطبان شما کجا هستند. اما احتمالا آنها در یکی یا تعداد بیشتری از این شبکه ها حضور دارند. هر کدام از این شبکه‌های اجتماعی یک شانس برای قرار دادن محتوای شما در برابر چشمان افراد بیشتری هستند و همچنین جذب لینک‌های بیشتر و اشتراک گذاری بیشتر مطالب شما.

زمانی که مکانِ هدفِ تلاش های شبکه های اجتماعی خود را شناسایی کردید و حضور خود را در این شبکه ها اعلام کردید، بایستی مطمئن شوید که آنها با صفحات و محتویاتی که ایجاد می‌کنید یکپارچه هستند. بسیاری از کمپانی ها از فید RSS در وبلاگ بهره می‌برند. به این خاطر که یک راه عالی برای انتقال مطالب به بازدیدکنندگان است. آنها به طور فعال به اشتراک مطالب شما در خواهند آمد. کار مشابهی را می‌توانید با شبکه های اجتماعی بوسیله گذاردن دکمه های مختلف اشتراک انجام دهید، که این به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت مطالبی را که مفید میدانند به شبکه های مورد نظر خود منتقل کنند.

باید با دقت دکمه های اشتراک گذاری خود را انتخاب نمایید، صفحه خود را با بیست دکمه پر نکنید. دو روز و نیم طول خواهد کشید تا آن دکمه ها بارگزاری شوند! بایست آنهایی را انتخاب کنید که مخاطبان شما در آن فعال هستند. برای مثال اگر حضور فعالی در توئیتر و گوگل پلاس دارند، مطمئن شوید که دکمه های توئیتر و گوگل پلاس در صفحه شما قرار دارد. اگر قصد گسترش دنبال کنندگان خود در لینکدین و فیسبوک را دارید گذاردن آن دکمه نیز ممکن است ایده خوبی باشد. اما اگر برای مثال در اینستاگرام و پینترست حضور ندارید و کاربران آن شبکه های اجتماعی را هدف نگرفته اید، بهتر است آنها را خاموش کنید و کار را برای مخاطبان خود ساده کنید، تا انتخاب کنند.

در ذهن داشته باشید که بسیاری از این دکمه های اشتراک قابلیت پیکربندی دارند. برای مثال میتوانید توئیت پیشفرض را بهینه کنید، تا شامل یوزرنیم توئیتر شما نیز باشد، تا باعث تشویق دیگر افراد به دنبال کردن شما شود یا در فیسبوک و گوگل پلاس می‌توانید کنترل کنید که کدام عکس بند انگشتی به عنوان پیش فرض استفاده شود.

همانطور که به حضور خود را در شبکه های اجتماعی رشد می‌دهید، موضوعاتی را خواهید یافت که به آنها مرتبط است و در حال هدایت گفتگو ها در حوزه های اجتماعی هستند. در شبکه های اجتماعی هشتگ ها برای برچسب گذاری یک گفتگوی معین مورد استفاده قرار می‌گیرند و مردمی که به آن موضوعات علاقه دارند می‌توانند انتخاب کنند که به آن توئیت‌ها یا پست ها گوش کنند که شامل یک هشتگ خاص می‌باشد. می‌توانید هشتگ های موجود را با جستجوی آن کلیدواژه راجع به صنعت خود یا تاثیرگذاران این زمینه که به طور معمول توئیت می‌کنند، مشاهده کنید و ببینید که از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند.

برای مثال جامعه گوگل آنالیتیکز با هشتگ #Analytics توئیت می‌کنند. بسیاری از حرفه ای های سئو محتوای مفید را با هشتگ #SEO با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. بنابراین اگر محتوایی ایجاد می‌کنید که متناسب است، میتوانید با استفاده از هشتگ این محتوا را در برابر گروهی خاص از افراد قرار دهید. به یاد داشته باشید که این یک جامعه گسترده است. محتوای شما باید مفید و در دسترس آن گروه باشد و اگر اینگونه باشد شما با اشتراک های بیشتر و توئیت های مجدد پاداش خواهید گرفت.

در زمان برنامه ریزی استراتزی محتوا یک کار خوب این است که نحوه به اشتراک گذاری محتوای خود در شبکه های اجتماعی را پس از انتشار، برنامه ریزی نمایید. در چه شبکه ای قرار خواهد گرفت چه پیامی را خواهد گفت، از چه هشتگ هایی استفاده می‌کند، چه کسی از آن استفاده میکند، چه کسی به صورت فعال روی آن نظارت خواهد داشت و گفت و گو ها را انجام خواهد داد؟ اینها سوالاتی است که با انتشار هر مطلبی بایستی در ذهن داشته باشید در آخر باید بدانید که محبوب ترین شبکه های اجتماعی امروز برای همیشه به عنوان محبوب ترین باقی نخواهند ماند. Friendster را به یاد دارید؟ مای اسپیس چطور؟ نت اسکیگ و ای او ال چطور؟ در این صنعت، کمپانی ها بلند می‌شوند و به زمین می‌خورند. سریع تر از همیشه و شما بایست مراقب شبکه های اجتماعی ای باشید که برای مخاطبین شما اهمیت دارد و با توجه به آن واکنش نشان دهید. هر شبکه ای که انتخاب کردید و هر گونه که خواستید از آن استفاده کنید. زمان بگذارید تا محتوای خود را که برای آن سخت کار کرده اید، بیشتر دیده شود و مطمئناً از این کار خرسند خواهید گشت.

در دوره آموزش ویدئویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.