راه اندازی و بهینه سازی گوگل محلی

Local SEO چیست و برای سئوی لوکال چه باید کرد؟

زیرنویس ویدئوی قسمت 51 دوره آموزش سئو:

چیزی که شما نیاز است انجام دهید، این است که کسب و کار خود را در Google My Business لیست کنید تا بتواند در نتایج Local Search گوگل ظاهر شود و گام اول این است که از google.com/business بازدید کنید. پیش از این که وارد شوید، یک نکته قابل ذکر است وقتی که ثبت ‌نام می‌کنید، ایده‌ی خوبی خواهد بود که برای مدیریت لیست‌بندی‌هایتان یک حساب گوگل جداگانه بسازید و این حساب کاربری بایستی به دامین شرکتی شما متصل باشد. چیزی مثل لوکال یا business @yourdomain.com حساب کاربری تجاری شما را به سازمان متصل می‌کند و آن را از حساب شخصی شما جدا می‌کند. اگر شما یا سازمانی برایش کار می‌کنید تصمیم به جدا شدن و قطع همکاری بگیرید این جداسازی پیش‌ هنگام می‌تواند شما را از بسیاری از مشکلات بعدی نجات دهد.

وقتی که برای اولین بار لاگین می‌کنید، از شما خواسته می‌شود نام و آدرس کسب و کارتان را وارد کنید. گوگل به شما خواهد گفت که آیا درباره کسب و کارتان اطلاعی دارد یا نه و اگر داشته باشد، شما قادر خواهی بود تا به سرعت از روی بخش‌ها بگذرید تا به گامهای بعدی برسید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. اما اگر گوگل کسب و کار شما را پیدا نکند بایستی جزئیات مختصری از کارتان را وارد کنید.

حالا به یک مثال فرضی می پردازیم و با وارد کردن نام کمپانی‌مان در بخش Business آغاز می کنیم. مهم است که برای گرفتن رتبه بالاتر از طریق افزودن کی‌وردها به نام کمپانی اقدام نکنید. به یاد داشته باشید که همسانی در سراسر استنادات شما امری بسیار مهم در رتبه‌بندی جستجوی محلی است. بنابراین این کار بر خلاف شرایط استفاده از خدمات است و می‌تواند به شما ضرر بزند و از آنجایی که همسانی در نام، آدرس و شماره تلفن چنان مهم و حیاتی است، اطمینان از وجود یک پیشفرض به شما کمک خواهد کرد که هر جا نیاز داشتید از آن استفاده کنید.

یک راه ساده و سریع نوشتن نام کسب و کار، آدرس و شماره تلفن در یک فایل متنی و ذخیره کردن آن در جایی است که شخصی که مسئول انجام وارد کردن چنین اطلاعاتی است بتواند به آن دسترسی داشته باشد و وقتی که اسناد را به‌روزرسانی می‌کنید، می‌توانید اطلاعات را دقیقا از آن داکیومنت (فایل متنی) کپی – پیست کنید. این کار احتمال ناهمسانی و یا غلط بودن اطلاعات را بسیار کاهش می‌دهد.

گام بعدی انتخاب دسته‌بندی‌ای است که کسب و کارتان را تحت آن لیست میکنید همین که شروع به تایپ کردن کنید. پیشنهادات دسته‌بندی ظاهر خواهند شد و شما در صورت امکان یکی از دسته‌های پیشنهادی را انتخاب می‌کنید. اگر اجناس و خدمات را برای مشتری‌هایتان ارسال می‌کنید، بایستی این گزینه آخر را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر یک ساندویچ ‌فروشی را اداره می‌کنید به احتمال زیاد مشتری‌های شما هستند که نزد شما می‌آیند. اما اگر یک ساندویچی سیار داشته باشید یا برای کسی مانند عکاس عروسی این شما هستید که باید به نزد مشتری‌هایتان بروید. اگر بر حسب اتفاق عکاس عروسی‌ای باشید و استودیو هم داشته و شما به نزد مشتری‌هایتان می‌روید یا مثلا در مورد من، ساندویچ‌فروشی سیار و ثابت دارید. شما هنوز می‌توانید این گزینه را انتخاب کنید وقتی که حساب کاربری مای بیزنس را با موفقیت ساختید.

از شما خواسته خواهد شد که یک حساب گوگل‌پلاس بسازید. بعد از پذیرفتن شرایط استفاده از خدمات گوگل صاحبان کسب و کار می‌توانند حساب گوگل‌پلاس‌شان را ساخته و ویرایش کنند و حالا شما خواهید توانست جزئیات بیشتری درباره کمپانی خود ارائه کنید. توجه کنید، که شما ملزم خواهید شد تا حساب کاربری‌تان را فعالسازی کنید و این امر در بعضی موارد از طریق ارسال یک کد فعالسازی برای شما یا در موارد دیگر از طریق تماس با شما با آن کد فعالسازی انجام می‌گیرد.

وقتی که این مرحله هم انجام شد می‌توانیم ادامه دهیم حالا می‌توانیم جزئیات گوگل‌ پلاس ‌مان را با کلیک کردن روی دکمه Edit ویرایش کنیم. می‌توانید هر اطلاعاتی که تاکنون وارد کرده‌اید را ویرایش کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات بیشتری مثل ساعت کارتان را اضافه کنید یا اینکه می‌توانید عکس‌ و یا دیباچه‌ای را اضافه کنید. به صورت کلی خواهید خواست که در لیست‌بندی هرچقدر که می‌توانید اطلاعات فراهم آورید . به یاد داشته باشید، ممکن است مشتری‌های بالقوه‌ای داشته باشید که در مسیر و راهشان سرچ می‌کنند و اگر این حقیقت را بدانند که شما در یک زمان خاص، باز هستید یا اینکه بدانند شما کارت اعتباری‌ای را که آنها در جیب دارند را قبول می‌کنید همین‌ها احتمال دارد کافی باشد تا به جای رفتن به نزد رقیبانتان به نزد شما بیایند.

عکس و ویدیو راه‌های بسیار خوبی هستند تا مواردی از کسب و کارتان را به مشتری‌های بالقوه خود نشان دهید و اینکه واقعا به آنها نشان دهید که اگر به داد و ستد با شما بپردازد دقیقا چه چیزی خواهند گرفت. مثلا اگر یک رستوران دارید تصاویری از غذاهای وسوسه کننده و خدمت صمیمانه و محیطی فوق‌العاده ممکن است برایتان مشتری‌های جدیدی به ارمغان آورد. ممکن است یک تور مجازی از سالادبار یا گردشی در سالن پذیرایی را ترتیب ببینید کسب و کارتان هرچه که باشد افزودن عکس و ویدیو به پروفایلتان، به افراد کمک میکند تا درباره آمدن یا نیامدن تصمیم بگیرند. البته، وقتی که لیست‌بندی شما آنلاین است همیشه می‌توانید بازگردید و آن را ویرایش کنید با تصاویر و ویدیو یا چیزهای جدیدی را به لیست‌بندی خود بیافزایید و هرچه بیشتر درباره کسب و کارتان به گوگل بگویید فهمیدن اینکه کسب و کار شما در چه زمینه‌ای است و قراردان مناسب شما در نتایج سرچ‌های محلی برای موتورجستجو آسانتر خواهند بود و هر چه جزئیات بیشتری را در لیست‌بندی خود فراهم بیاورید شانس بهتری برای متقاعد کردن مشتری‌هایتان خواهید داشت تا به نزد شما بیایند.

در دوره آموزش ویدیویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.