ابزارهای کاربردی برای یافتن کلمات کلیدی

بهترین ابزارهای یافتن کلمات کلیدی برای سئو

کلمات کلیدی یکی از ضروری ترین و مهم ترین بخش از فرایند سئو محسوب می شوند. بنیان و اساس سئو یافتن کلمات کلیدی است. سایر فاکتورها همچون بهینه سازی داخلی، کیفیت محتوا و تجربه خوب کاربری و سایر فاکتورها نیز در این شرایط دخیل هستند. بیشتر شرکت ها میلیون ها تومان از هزینه خود را بر روی یافتن کلمات کلیدی صرف می کنند تا بتوانند محتوای هدفمندی تولید نمایند. اما شما لازم نیست چنین هزینه ای را صرف کنید. کافیست راهنمای امروز را به دقت دنبال نمایید.

کلمات کلیدی که شما برای تلاش های سئوی خود انتخاب می کنید، برای موفقیت رتبه بندی سایت شما ضروری هستند. انتخاب کلمات کلیدی مناسب همیشه آسان نیست و شما باید اطلاعات زیادی در مورد کلماتی که برایتان موثر خواهد بود داشته باشید. اگر در مورد ابزارهای یافتن کلمات کلیدی و فرآیند یافتن کلمات کلیدی تازه کار و مبتدی هستید، ویدیوهای زیر از دوره آموزش سئو می تواند در درک اصول موجود به شما کمک کند:

خوب حالا شما اساس یافتن کلمات کلیدی را می‌دانید و درک کاملی از ارزش آن دارید. خوشبختانه ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند بهترین کلمات کلیدی را برای استراتژی کلی سایت خود به دست آورید. عمدتا دو نوع ابزار یافتن کلمات کلیدی وجود دارد:

  • یافتن کلمات کلیدی اصلی: از کلمات کلیدی اصلی برای یافتن کلمات کلیدی سودآور استفاده کنید.
  • یافتن کلمات کلیدی مبتنی بر رقبا: کلمات کلیدی تایید شده ای را پیدا کنید که به سایر سایت ها کمک می کند ترافیکی را به سایت خود جذب کنند.

یافتن کلمات کلیدی رقبا بسیار موثرتر است. اینکه بدانید در حال حاضر چه نوع کلمات کلیدی برای دیگران کارساز و موثر بوده است بسیار سود آور خواهد بود. تنها کاری که باید بعد از ایجاد صفحه هدف انجام دهید این است که از مزایای یافتن کلمات کلیدی بهره ببرید. در این راهنما هر دو نوع کلمات کلیدی را پوشش خواهیم داد. بیشتر این ابزارها پولی هستند و تنها چند موردشان رایگان اند. لیست زیر ابزارهای موجود را نشان می‌دهد:

  1. Google Keyword planner
  2. SEMRUSH
  3. LongTailPro
  4. SECockpit (بررسی 30 روزه رایگان)
  5. KWFinder (پلن رایگان نیز دارد)
  6. SpyFU
  7. WordTracker
  8. Ahrefs (جایگزینی برای SEMRUSH)
  9. SERPStat
  10. ALEXA

بهترین ابزارهای یافتن کلمات کلیدی برای سئو: نسخه 2017

1. گوگل کیورد پلنر (رایگان)

ابزار گوگل کیورد پلنر

ابزار کیورد پلنر گوگل یکی از بهترین و محبوب‌ترین ابزارهای یافتن کلمات کلیدی است که بیشتر از سایر ابزارها به کار می رود. یکی از دلایلی که باعث محبوبیت آن شده است رایگان بودنش است. این ابزار به طور مستقیم با گوگل ادوردز ادغام شده است. برای اینکه بتوانید از این ابزار استفاده کنید باید اکانت ادوردز را داشته باشید. شما می توانید اکانت خود را به صورت رایگان ایجاد کنید:

قابلیت ها: بزرگترین قابلیت گوگل کیوردپلنر اطلاعات عمیقی است که بر روی گوگل ارائه می کند.

محدودیت ها: در برخی از روش ها، این ابزار محدودیت هایی نیز دارد. اگر می خواهید بدانید که کلمات کلیدی داده شده یا کلمات کلیدی سایت چگونه بر روی موتورهای جستجو کار می کند قادر نخواهید بود آن را در این بخش پیدا کنید.

قیمت: رایگان

کیوردپلنر یکی از اساسی ترین ابزارها برای مراحل اولیه سئوی سایت است. این ابزار رایگان است اما اگر به دنبال تجزیه و تحلیل دقیق و رقابتی هستید، بهتر است به سراغ ابزارهای پیشرفته ای که در پایین لیست کرده ایم بروید.

راهنمای کامل یافتن کلمات کلیدی از طریق گوگل کیورد پلنر را بخوانید.

2. SEMRUSH (14 روز تست رایگان – 150 دلار)

یافتن کلمات کلیدی با SEMRUSH

آسان ترین ابزار یافتن کلمات کلیدی برای وبلاگ نویسان کدام است؟ پاسخ به این سوال ساده است: SEMRUSH

SEMRUSH یک ابزار معمولی برای یافتن کلمات کلیدی نیست. این ابزار چیزی بیشتر از یافتن کلمات کلیدی را ارائه می کند. بر خلاف سایر ابزارها که باید کلمه کلیدی اصلی را برای آغاز کار خود وارد کنید در این ابزار کافیست آدرس خود یا رقیبتان را وارد نمایید. سپس تمامی کلمات کلیدی که برای آن سایت رتبه بندی دارند، نشان داده می شود. اینکار باعث می شود یافتن کلمات کلیدی دم دراز و کوتاهی که می توانید هدف قرار دهید و با رقبا مبارزه کنید راحت تر شود. شما می توانید اطلاعات دقیقی در حوزه های زیر به دست آورید:

  • آمارهای مربوط به ترافیک
  • گزارش مربوط به موتورهای جستجو
  • Adsense CPC
  • و جزییات دیگری که برای مدیریت مناسب کمپین سئو به آن نیاز دارید.

حساب رایگان 14 روزه SEMRUSH ایجاد کنید

3. LongTailPro (30 دلار تخفیف)

پیدا کردن کلمات کلیدی در LongTailPro

این ابزار یکی از نرم افزارهای ابری برای یافتن کلمات کلیدی و یکی از محبوب ترین ابزارها در این لیست است. این یک ابزار پولی است که به شما کمک خواهد کرد کلمات کلیدی شگفت انگیز برای سایت های خود را پیدا کنید. با نسخه platinum این ابزار می توانید از قابلیت تجزیه و تحلیل دقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. آن ها همچنین قابلیت competition checker را دارند که به شما کمک می کند کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید.

دریافت 30$ تخفیف اکانت LongTailPro

4. ابزار SECockpit

یافتن کلمات کلیدی در secockpit

این ابزار یک ابزار محبوب دیگر برای بازاریابان است.

کاربرد: این ابزار را می توان برای بسیاری از وظایف مرتبط با سئو همچون برنامه ریزی سایت و بهبود رتبه بندی مورد استفاده قرار داد

قابلیت ها: این ابزار ماژول های مختلفی دارد. برخی از آن ها را در ادامه مشاهده می کنید:

  • ماژول یافتن کلمات کلیدی
  • ایده های کلمات کلیدی از طریق جستجوهای مرتبط در گوگل و پیشنهادات گوگل
  • ایده های گوگل از طریق پیشنهاد یوتیوب و آمازون
  • پروژه های مرحله به مرحله سئو
  • گزارش پی دی اف مربوط به برند
  • محدودیت ها: رابط آن جدید است و برای اینکه بتوانید به این رابط عادت کنید به زمان نیاز دارید. این رابط نیز همانند سایر پلتفرم های جدید است و محدودیت خاصی را نمی‌توان برای آن بیان کرد.
  • قیمت: از 40 دلار در ماه آغاز می شود و 30 روز بررسی رایگان دارد.

این محصول یک راه حل خوب برای افرادی است که به دنبال یافتن کلمات کلیدی خود برای بازار کار خود یا بر روی سایت آمازون هستند.

عضویت در secockpit و دریافت 30 روز اکانت رایگان

5. ابزار KW finder

یافتن کلمات کلیدی در سایت kwfinder

اگر به دنبال ابزاری هستید که به طور کامل به یافتن کلمات کلیدی اختصاص یافته باشد، KW finder بهترین انتخاب برای شما خواهد بود . آن ها در بازار جدید هستند و در حال رشد می باشند. این ابزار به شما کمک می کند کلمات کلیدی را به دست آورید که در کسب ترافیک بسیار هدفمند به شما کمک خواهد کرد. استفاده از یافتن مبتنی بر سوال به شما کمک می کند کلمات کلیدی دم درازی را پیدا کنید که به حل مشکل مرتبط است. این ابزار پلن های رایگان و پولی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. برای بیشتر کاربران پلن پایه بهترین است. با اینحال سعی کنید از اکانت رایگان برای مشاهده موثر بودن این اپلیکیشن استفاده کنید.

ورود به سایت KW finder

6. ابزار SpyFu

پژوهش کلمات کلیدی با Spyfu

این ابزار یکی از بهترین نرم افزارهای بهینه سازی سئو در بازار است. زمانی که می خواهید بازار خود را تجزیه و تحلیل کنید و با رقبا به مبارزه بپردازید، این ابزار بسیار مفید خواهد بود. مواردی که باید در مورد این ابزار بدانید به شرح زیر است:

  • کاربرد: این ابزار برای دو دلیل مهم بسیار مفید خواهد بود. 1. درک پلتفرم سئوی رقبا 2. کشف بازارهای نوظهور و کشف نشده
  • قابلیت ها: این ابزارها ماژول های متعددی دارد. این ماژول ها عبارتند از :
  • ماژول مقایسه سایت ها
  • ماژول سابقه کلمات کلیدی
  • ماژول سابقه دامنه
  • ماژول کلمات کلیدی مرتبط

محدودیت ها: این ابزار جزییات دقیقی از کلمات کلیدی که برای رقبا کارساز و موثر بوده است، ارائه نمی‌کند، با اینحال چنین شرایطی در حال تغییر است. همچنین داده هایی که برای این ابزار به کار می رود به جای اینکه زمان واقعی باشد ماهانه است.

قیمت ها: SpyFu دو پلن قیمت گذاری اصلی و پلن Agency را ارائه می کند:

  • پلن اساسای 79 و 99 دلار در هر ماه است.
  • پپلن Agency حدود 999 دلار در ماه خواهد بود.

این ابزار یکی از محصولات مستحکم و قدرتمند در حوزه سئو است. اگر می خواهید رقبای خود را بررسی کنید یا حوزه جدیدی در بازار پیدا کنید می‌توانید از این ابزار بهره مند شوید.

ورود به سایت SpyFu

7. ابزار WordTracker

این ابزار برای یافتن کلمات کلیدی برای کسب و کارهای کوچک به کار می‌رود. می‌توان از آن برای ایجاد لینک‌های جدید و توسعه پلتفرم سئوی استراتژیک استفاده کرد.

یافتن کلمات کلیدی در wordtracker

کاربردها: سه ابزار اصلی در WordTracker به شرح زیر است:

  • ابزار مرتبط با کلمات کلیدی که به شما کمک می کند یافتن کلمات کلیدی خود را انجام دهید.
  • ابزار Link Builder که به شما کمک می کند لینک های داخلی را شناسایی نمایید.
  • ابزار Strategizer که یک قدم به سمت عقب بر می گردد و به استراتژی رتبه بندی کلی شما نگاه می کند.

قابلیت ها: برخی از قابلیت ها وجود دارد که بسیار خوب هستند:

  • ابزار Link Builder در این ابزار منحصر به فرد است و در سایر محصولات موجود در این لیست یافت نمی شود.
  • ابزار Strategizer نگاه دقیق تری ارائه می‌کند که هیچ جای دیگری نمی توانید پیدا کنید.

محدودیت ها: این ابزار نتایج کمتری نسبت به سایر خدمات ارائه می کند و رابط آن حسی و بصری نیست.

قیمت: این ابزار بررسی 30 روزه رایگان دارد.

قیمت ماهانه آن 69 دلار است. شما می توانید به ازای 449 دلار اشتراک یکساله دریافت کنید.

ورود به سایت wordtracker

اگر سال هاست که از ابزار گوگل کیور پلنر استفاده می کنید، می توانید از تمامی ابزارهای پولی و حرفه ای که بیان کردیم استفاده نمایید. به این ابزارها نگاه کنید و ببینید کدام یک از آن ها برای کار شما بهترین هستند. پیشنهاد من این است که موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • اگر به دنبال راه حل سریع و عالی هستید از SEMRUSH استفاده کنید.
  • اگر به دنبال کلمات کلیدی برای سایت های میکرو هستید بهتر است ابزارهای دسکتاپی همچون LongTailPro را انتخاب کنید که ارزان است و به شما کمک می کند رقابتی بودن کلمات کلیدی خود را بررسی کنید.
  • اگر به دنبال تجزیه و تحلیل دقیق و گسترده کلمات کلیدی مشتریان هستید، حتما از الکسا استفاده کنید. (مشاهده راهنمای یافتن کلمات کلیدی رقبا در الکسا)

هر ابزاری که انتخاب می کنید به شما کمک می کند سئوی خود را بهبود ببخشید. برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد سئو داشته باشید، بخش سئو جی ادز را ببینید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.