تکنیک های سئو داخلی

برترین تکنیک های سئو در سال 2023

آیا شما نیز دوست دارید پست های خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید و از کلیدواژه های مناسب در آن استفاده نمایید؟ برای جذب ترافیک بیشتر آماده هستید؟ دوست دارید کار موتورهای جستجو را برای درک کلیدواژه هایی که باید مطلب شما را برای آن رتبه بندی کنند راحت تر نمایید؟ چاره کار شما استفاده از تکنیک های سئو می‌باشد.

زمانی که صحبت از سئو و بهینه سازی سایت یا پست وبلاگ به میان می آید دو فاکتور مهم وجود خواهد داشت:

  • سئو داخلی (On-page SEO)
  • سئو خارجی (Off-page SEO)

در این مقاله قصد داریم در مورد بهینه سازی سایت با استفاده از  تکنیک های سئو داخلی و برترین تکنیک‌ها سئو در سال 2023 صحبت کنیم؛ پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

  • سئو درون سایتی (Onsite SEO) به بهینه سازی کل سایت یعنی مواردی همچون site-mapping و تنظیم ساختار permalink اطلاق می‌شود.
  • سئو داخلی (On-page SEO) محتوای موجود در سایت یا وبلاگ را برای کلیدواژه های هدف در یک پست واحد بهینه می‌سازد. اینکار شامل استفاده از سرتیترهای مناسب، جای‌دهی درست کلمات کلیدی، اطمینان از کیفیت محتوا و توجه به فاکتورهای دیگر است.

چرا به بهینه سازی و سئو داخلی نیاز داریم؟

زمانی که برخی از وبلاگ نویسان واژه مقالات بهینه شده برای سئو را می شنوند، فکر می کنند که اینکار یک نوع تمرین بد است. اما چنین کاری نه تنها بد نیست بلکه الزامی است. هارش یکی از افرادی است که سایتش دچار جریمه پاندای گوگل شده است. او در مورد تلاش هایش برای رهایی از این پنالتی چنین می گوید:

موتورهای جستجو چیزی بیشتر از مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها نیستند. آن‌ها برای رتبه بندی صفحات شما برای کلیدواژه های خاصی، به فاکتورهای متعددی نگاه می‌کنند. حالا ما باید به موتورهای جستجو کمک کنیم کلیدواژه هایی را در پست ما شناسایی کنند که آن را برای خوانندگان مرتبط تر می‌سازند.

به سوال زیر توجه کنید:

چرا در صفحه اول نتایج گوگل رتبه ای به دست نمی آورید؟

دلایل بسیار زیادی برای این موضوع وجود دارد؛ اما اگر توجهی به سئو نداشته باشید، به احتمال زیاد این بزرگترین مشکلی است که خواهید داشت. بنابراین زمانی که پست خود را برای سئو بهینه سازی می‌کنیم، از مجموعه ای از تکنیک های سئو داخلی برای به دست آوردن رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو تبعیت می‌کنیم.

در حال حاضر گوگل زمانی که مقاله ای را رتبه بندی می کند تنها سئو داخلی آن را در نظر نمی‌گیرد. این شرکت بزرگ فاکتورهای زیادی همچون سیگنال های رسانه اجتماعی (اشتراک ها، لایک ها، توییت ها و فالوها)، بک لینک ها، اتوریتی دامنه و بسیاری از معیارهای سئو خارجی را نیز مدنظر قرار می دهد.

هدف ما از سئو داخلی بهینه سازی مقاله به صورت طبیعی و به شیوه هوشمندانه است. بنابراین موتورهای جستجو می‌توانند کلیدواژه های هدف ما را شناسایی کنند و در صورت جستجوی این واژه ها توسط کاربران، سایت ما را در اختیارشان بگذارند.

قبل از اینکه بخواهید ادامه مقاله را مطالعه کنید فرض می کنیم که شما در مورد پژوهش کلمات کلیدی و نحوه یافتن کلیدواژه های هدف اطلاعاتی دارید. اگر اطلاعاتی در این مورد ندارید پست های زیر را مطالعه کنید:

آخرین فاکتورهای رتبه بندی در موتورهای جستجو را (بر اساس یافته های سایت SearchMetrics) در این اینفوگرافیک ببینید.

همانطور که مشاهده می کنید، در طول چند سال گذشته موارد بسیاری تغییر یافته است. با اینکه می توان از اینفوگرافیک چنین نتیجه گرفت که سئوی خارجی مهم است اما سئوی داخلی نیز نباید نادیده گرفته شود. می‌توان عنوان کرد که این قانون طلایی هنوز هم اعتبار خود را دارد:

محتوا پادشاه است.

چیزی که می‌توانم شروع آن را به شما توصیه کنم قرار دادن ویدئو در پست های وبلاگی است. فایل های ویدئویی نه تنها تعداد رسانه ها را بر روی سایت شما افزایش می‌دهند (که باعث تعامل کاربران می‌شود) بلکه پست شما را آموزنده تر و غنی‌تر می‌سازد. نمونه هایی از اینکار را خواهید دید.

برترین تکنیک‌های سئو در سال 2023

قبل از اینکه تکنیک های سئو داخلی را به اشتراک بگذارم، موارد غیرفنی را بیان می‌کنم که باید بتوان از آن استفاده کرد:

1. تجربه کاربران از بازدید از سایت را بهبود ببخشید.

  • اطمینان حاصل نمایید که سایت شما ریسپانسیو بوده و لینک های شکسته به حداقل رسیده اند.

2. اطمینان حاصل نمایید کاربرانی که وارد سایت شما شده‌اند؛ زمان مناسبی را در سایت شما سپری کرده و سریع از آن خارج نشوند. اگر آن ها به سرعت دکمه بازگشت را فشار دهند رتبه بندی شما به سرعت افت می‌کند.

  • اطمینان حاصل کنید که سایت شما استانداردهای حرفه ای را در خود دارد.
  • از تکنیک های کپی رایتینگ مناسب برای نگه داشتن کاربران در سایت استفاده کنید.

3. محتوای خوبی ایجاد کنید:

  • سعی کنید از زیرعناوینی استفاده کنید که بیشتر تعاملی هستند.
  • اشتباه ننویسید.
  • به دنبال بازخورد کاربران خود باشید و به کمک این بازخوردها سایت خود را بهبود ببخشید.

در ادامه این مقاله 13 مورد از برترین تکنیک‌های سئو داخلی سایت را برای شما فراهم کرده ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید صفحات سایت خود را بهینه کنید.

1. عنوان پست وبلاگ

این گزینه یکی از مهم ترین تکنیک های سئو داخلی است. دلیل اهمیت آن این است که عنوان شما هر چقدر جذاب تر و بهینه تر باشد، افراد بیشتری بر روی آن کلیک خواهند کرد.

به طور کلی، هر چقدر تعداد کلیک های پستی بیشتر باشد، رتبه بالاتری خواهید داشت. شما باید سعی کنید از کلیدواژه ها یا عبارات هدفمند در ابتدای تگ H1 خود استفاده کنید. اگر اینکار برایتان امکان پذیر نبود، اطمینان حاصل نمایید که این واژه ها جایی در عنوان شما دارند.

نباید کلیدواژه یکسانی را بیش از یکبار در تگ عنوان تکرار کنید، زیرا اینکار کمکی به افزایش رتبه بندی نمی کند. در واقع چنین کاری به رتبه بندی شما آسیب وارد می‌کند. پس از انجام آن خودداری کنید. همچنین یادتان باشد که طول عنوان را زیر 65 کاراکتر در نظر بگیرید.

2. ساختار پیوند یکتای پست‌ها

اطمینان حاصل کنید که آدرس شما به درستی نشان داده می شود. این موضوع یکی از مهم ترین معیارهای سئو داخلی است. باز هم باید از کلیدواژه های هدف خود در URL استفاده کنید و از به کار بردن کاراکترهای خاص، نمادها، براکت‌ها، کاماها و سایر موارد در آدرس خودداری نمایید.

از خط تیره برای متمایز کردن رشته ها در ساختار URL خود استفاده کنید. برای اینکه در مورد ساختار مناسب پیوندهای یکتا به بینش درستی دست یابید، بهتر است پیوند یکتای این پست و دیگر پست‌های وبلاگ جی‌ادز را بررسی کنید.

3. تگ‌های عنوان

شما باید از تگ‌های عنوان برای برجسته کردن عناوین و زیرعنوان‌های و نکات مهم استفاده نمایید. معمولا تگ عنوان با H1 نشان داده می شود. پس نیازی نیست از تگ H1 در داخل مقاله استفاده کنید.

وجود یک تگ H1 برای هر صفحه کافی است. برای تقسیم بخش ها، از H2 و H3 استفاده کنید. همچنین باید به خاطر داشته باشید که از H2 و H3 بیش از حد استفاده نکنید. زیرا الگوریتم های گوگل چنین کاری را دوست ندارند.

برای مشاهده تگ‌های عنوان، تگ‌های متا و لینک‌های فالو در هر یک از صفحات سایت خود از ابزار شبیه ساز ربات موتور جستجو استفاده کنید.

4. چگالی کلمات کلیدی

باید چگالی کلمات کلیدی را حدود 1.5 درصد با ترکیبی از کلمات کلیدی LSI نگه دارید. اما به یاد داشته باشید که فرمول جادویی برای محاسبه چگالی کلمات کلیدی وجود ندارد.

کلمه کلیدی اصلی خود را یکبار در پاراگراف نخست مورد استفاده قرار دهید و یکبار دیگر آن را در پاراگراف آخر تکرار نمایید. این یکی از رایج ترین تکنیک های سئو داخلی به شمار می‌رود. همچنین این واژه را هر جایی که فکر کردید نیاز است، در متن مورد استفاده قرار دهید، اما زیاده روی نکنید.

5. متا تگ ها

برای هر پستی که در وبلاگ خود می‌نویسید باید توضیحات متای مرتبط و منحصر به فردی به آن اضافه کنید. باید از کلمات کلیدی هدف خود در توضیحات متا (meta description) استفاده کنید، اما از زیاده روی و افراط در اینکار بپرهیزید.

موتورهای جستجو توضیحات زیر عنوان را معمولا با توجه به کلمه کلیدی جستجو شده از متن صفحه انتخاب می‌کنند. متن توضیحات برای افزایش نرخ کلیک روی لینک سایت شما در موتورهای جستجو بسیار مهم است.

باید توضیحات متا را کاربرپسند بنویسید که معنادار و به پست مرتبط باشد. در مورد کلمات کلیدی متا، گوگل به طور واضح بیان کرده است که اهمیتی به آن نمی‌دهد. اما موتورهای جستجویی همچون بینگ هنوز به این موضوع اهمیت می دهند. بیانیه رسمی گوگل در مورد کلمات کلیدی متا را در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید:

ابزار ایجاد متاتگ برای ایجاد متاتگ‌های موردنیاز سایت‌تان به شما کمک می‌کند.

6. تصاویر:

بهینه سازی تصویر کمک زیادی در جذب ترافیک از جستجوی تصاویر می‌کند. کلمات کلیدی در عنوان یا Title تصویر و متن Alt به پست وبلاگی شما کمک می‌کند بهینه‌تر و هدفمندتر باشد.

اما مهم تر از همه این است که تصویر می‌تواند تعامل کاربران را در پی داشته باشد. هرچقدر کاربر تعامل بیشتری با سایت داشته باشد، بیشتر در آن حضور خواهد داشت و همین امر موجب افزایش رتبه کلی سایت می‌شود. اما یک نکته مهم وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید.

تصاویر با حجم زیاد ممکن است سرعت بارگذاری سایت را کندتر کنند. داشتن سایتی که سرعت بارگذاری پایینی دارد، باعث افت رتبه سایت در گوگل می‌شود. بنابراین زمانی که می خواهید تصویری را در سایت خود به کار ببندید حتما نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • تصاویر را فشرده کنید.
  • از افزونه کش کردن استفاده نمایید.
  • از CDN استفاده کنید.

برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد افزایس سرعت سایت خود داشته باشید مقالات زیر را بررسی نمایید:

با کمک ابزار بررسی سرعت لود سایت می‌توانید زمان لود هر یک از تصاویر و همچنین دیگر فایل‌های موجود در صفحات سایت خود را مشاهده و بررسی کنید.

برای بهینه سازی و کاهش سایز تصاویر از سایت tinypng.com استفاده کنید.

7. تعداد کلمات هر پست

پست های وبلاگی که کلمات زیادی ندارند معمولا در موتورهای جستجو عملکرد خوبی نخواهند داشت. این موضوع بدین خاطر است که چنین پست‌هایی به نظر بار ارزشی کمتری داشته و از نظر افراد کمتر آموزنده هستند.

البته استثناهایی نیز در این مورد وجود دارند. اما به طور کلی، در وبلاگ های اطلاعات محور ایجاد پست هایی با حداقل 1500 کلمه کاملا استاندارد است.

همیشه بهتر است مطالب شما کاملا آموزنده باشند و بتوانند اطلاعات کافی در اختیار کاربران قرار دهند. این موضوع زمانی اهمیت خود را آشکار می‌کند که بخواهید کلمات کلیدی با رقابت بالا را هدف قرار دهید.

پیشنهاد: پست‌های دیگر را برای کلیدواژه های هدف خود تجزیه و تحلیل کنید و ببینید در این پست ها از چه تعداد کلمه استفاده شده است.

اگرچه تعداد کلمات مشخصی برای هر پست وجود ندارد، اما معمولا پست های طولانی تر رتبه بهتری در موتورهای جستجو به دست می آورند. به عنوان مثال این پست بیش از 3000 کلمه دارد. البته باید مراقب باشید که در تعداد کلمات هم زیاده روی نکنید.

برای شمارش تعداد حروف و کلمات پست‌های سایت خود می‌توانید از ابزار شمارنده حروف و کلمات استفاده کنید.

8. لینک دهی داخلی

به مطالب مرتبط در سایت خود لینک دهید. لینک دهی داخلی در پست های وبلاگ به خوانندگان آن کمک می‌کند زمان بیشتری را در سایت سپری کرده و این موضوع باعث افزایش رتبه سایر صفحات سایت نیز می‌شود.

زمانی که لینک‌دهی داخلی را انجام می‌دهید سعی کنید از کلمات کلیدی به عنوان انکر تکست استفاده کنید، اما بسیار مراقب باشید تا در انجام اینکار زیاده روی و افراط نکنید. این یکی از محبوب ترین تکنیک های سئو داخلی است.

لینک‌هایی که به پست اصلی مرتبط هستند، به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که شما اطلاعات بیشتری را فراتر از چیزی که در محتوا نمایش داده شده است فراهم می‌کنید. فقط باید مطمئن شوید که لینک‌های داخلی شما مرتبط و مورد نیاز است. (از لینک‌دهی غیرضروری بپرهیزید.)

9. لینک دهی خارجی

علاوه بر لینک دادن به پست های وبلاگی خودتان، بهتر است لینک دادن به سایت‌های خارجی را نیز امتحان کنید. باز هم باید به خاطر داشته باشید که اینکار را تنها زمانی انجام دهید که اطلاعات موجود در سایت خارجی به اطلاعات پست شما مرتبط است.

تنها به سایت های قابل اعتماد لینک دهید. اگر در مورد اتوریتی یا محبوبیت سایت شک دارید می‌توانید از تگ nofollow استفاده کنید. از تگ dofollow برای سایت های قابل اعتماد استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که برخی از اوقات سایت های بزرگی همچون ویکی پدیا نه تنها قابل اعتماد خواهند بود، بلکه محتوای مرتبطی دارند که خوانندگان شما دوست دارند آن را بخوانند. لینک دادن به چنین سایت هایی باعث می شود سایت شما نیز قابل اعتمادتر باشد.

برای بررسی اتوریتی دامنه سایتی که می‌خواهید به آن لینک دهید، از ابزار بررسی دامین آتوریتی استفاده کنید.

لینک‌های شکسته داخلی و خارجی برای سئو سایت شما زیان آور هستند. آنها را با ابزار یابنده لینک‌های شکسته پیدا کرده و تصحیح یا حذف کنید.

برای مشاهده لینک‌های داخلی، لینک‌های خارجی و لینک‌های Nofollow از ابزار بررسی لینک‌های صفحه در بخش ابزارهای سئو جی ادز استفاده کنید.

10. نوشتن محتوای تعاملی

شما باید محتوای تعاملی بنویسید. توجه داشته باشید اگر سعی دارید به کمک محتوای کم کیفیت، گوگل را گول بزنید حتما با شکست مواجه خواهید شد.

پست شما باید یک راهنمای خوب در مورد کلیدواژه مدنظرتان باشد. باید یاد بگیرید کاربران و مخاطبان خود را به شیوه ای که مناسب است در سایت به تعامل وا دارید. سعی کنید از خوانندگان خود سوال پرسیده و به سوالات آن‌ها پاسخ دهید. چیزی که دوست دارند در سایت شما بخوانند را درک کرده و در مورد آن مطلبی بنویسید.

اگر نتوانید محتوای تعاملی در سایت ایجاد کنید، افراد زمان زیادی را در وبلاگ شما سپری نخواهند کرد. در این شرایط بونس ریت (bounce rate) سایت شما افزایش پیدا کرده و رتبه آن کاهش می‌یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تولید محتوای عالی، دوره بازاریابی محتوا را مطالعه کنید.

11. نسبت زمان به ارزش محتوا خود را بهبود ببخشید

نسبت زمان به ارزش (Time to value) محتوا در سئو به معنی مدت زمانی است که طول می‌کشد یک کاربر از محتوا شما ارزش بگیرد. به عبارتی ساده‌تر، این مورد مربوط به زمانی می‌شود که کاربر پس از کلیک بر روی سایت شما به هدف خود دست پیدا کند. هرچه این مورد برای سایت و مقالات شما کمتر باشد؛ بدان معنی است که محتوا سایت شما غنی‌تر بوده و این مورد باعث افزایش رتبه سایت شما می‌شود.

توجه داشته باشید که اگر سایت شما کیفیت پایینی از این مورد را داشته باشد؛ باعث بالا رفتن بانس ریت و کاهش رتبه کلی سایت می‌شود. اما چطور باید از بروز این مشکل جلوگیری کرد؟ با ارائه شفاف محتوا.

سعی کنید پاسخ سؤالی که کاربران به موجب آن بر روی سایت شما کلیک کرده‌اند را در ابتدا و مقدمه مطالب خود ذکر کنید. بیان شفاف و بدون استفاده از هرگونه کلمه اضافی به کاربران کمک می‌کند تا به سرعت پاسخ خود را پیدا کرده و هیچ‌گونه نیازی به گشتن در سایت شما نداشته باشند.

12. از اسکیما سؤالات متداول (FAQ) استفاده کنید

افزودن اسکیما FAQ یکی از تکنیک‌های پیشرفته سئو می‌باشد که می‌توان آن را در صفحات سایت و مقالات وبلاگ اضافه کرد. همان‌طور که از اسم این اسکیما پیداست؛ اسکیما FAQ سؤالات پرتکراری که در یک مقاله مطرح شده‌اند را همراه با پاسخ‌های آن‌ها شامل می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد تا پاسخ سؤالات خود را به سرعت بگیرند.

استفاده از این تکنیک کاربردی، تأثیر مثبتی در افزایش رتبه سایت شما داشته و باعث می‌شود الگوریتم‌های گوگل مطلب شما را ارزشمند طلقی کنند. برای یادگیری نحوه اضافه کردن این اسکیما به صفحات سایت خود، می‌توانید از این مقاله استفاده کنید.

13. محتوا سایت خود را آپدیت کنید

یکی از نکات مثبتی که می‌توانید از آن در روند بهبود رتبه سایت خود استفاده کنید؛ آپدیت کردن مقالات و مطالب قدیمی سایت می‌باشد. بدیهی است که در هر حوزه‌ای مطالب و موضوعات تغییر پیدا کرده و کاربران نیاز دارند تا به طور مداوم مطالب قدیمی سایت خود را آپدیت کنند.

توجه کنید که آپدیت نکردن مطالب قدیمی سایت، بدین معنی است که شما هنوز دارید از کلیدواژه‌های قدیمی خود در مطالبتان استفاده می‌کنید. این مورد باعث می‌شود تا مطالب سایت شما برای کاربرانی که با کلمات کلیدی جدید، سؤالات خود را از گوگل می‌پرسند؛ نشان داده نشده و در نهایت رتبه سایت شما در میان رقبا کاهش پیدا کند.

چک لیست سئوی داخلی

برای اینکه مطمئن باشید رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب می‌کنید، چک لیست زیر را مدنظر قرار دهید.

جای دهی کلیدواژه ها

  • کلیدواژه در عنوان
  • کلیدواژه در permalink
  • کلیدواژه در پاراگراف اول
  • کلیدواژه در تگ Alt تصویر
  • از کلیدواژه LSI در بدنه متن استفاده کنید. (معنی LSI را نمی‌دانید؟ به واژه نامه سئو مراجعه کنید.)
  • از کلیدواژه LSI در H2 یا H3 استفاده کنید.
  • چگالی کلمات کلیدی را حدود 1.5 درصد در نظر بگیرید. (از ابزار محاسبه کلمات کلیدی استفاده کنید.)

سایر موارد:

  • مالتی مدیاهایی همچون فایل های ویدئویی، اسلایدها و اینفوگرافیک ها را به سایت و محتوای خود بیفزایید.
  • سعی کنید حداقل تعداد کلمات پست‌های خود را 1500 کلمه در نظر بگیرید.
  • تصاویر را قبل از آپلود کردن بهینه سازی کنید.
  • سرعت بارگذاری سایت را افزایش دهید.
  • عنوان‌های متایی که ایجاد می‌کنید، کمتر از 65 کاراکتر باشد.
  • توضیحات متایی ایجاد کنید که کمتر از 150 کاراکتر باشند.
  • به مقالات مرتبط در سایت خود لینک دهید.
  • به مطالب مرتبط و با کیفیت در سایت های دیگر نیز لینک دهید.

سایر مواردی که در این بخش به آن اشاره نکردیم:

  • اطمینان حاصل کنید که تصویری برای فیس بوک، توییتر و سایر رسانه های اجتماعی خود اضافه می‌کنید.
  • مطمئن شوید که دکمه اشتراک در رسانه های اجتماعی را در انتهای پست یا به صورت شناور در آن قرار می‌دهید. (اگر این پست به نظرتان مفید بوده است، می‌توانید با کمک دکمه های شبکه‌های اجتماعی تعبیه شده در انتهای این پست، آن را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.)
  • بخش پست ها یا مقالات مرتبط را در هر پست داشته باشید. اینکار به کاهش بونس ریت کمک می کند. (اگر دوست داشتید به مطالب مرتبط این مقاله هم سری بزنید!)

کارهایی که نباید انجام دهید

  • بیش از یک تگ H1 در متن خود نداشته باشید.
  • تگ H2 و H3 یکسانی را تکرار نکنید.
  • از به کار بردن بیش از حد کلمات کلیدی در متن بپرهیزید.

مواردی که در رابطه با سئو داخلی باید بر روی آن تمرکز کنید

  • از کلمات کلیدی خود در عنوان پست استفاده کنید.
  • استفاده از کلمات کلیدی طولانی را در نظر بگیرید.
  • اگر درحوزه‌ای می نویسید که مطالب همیشه سودمند و جدید هستند، تاریخ را از پست های خود حذف کنید.
  • طول محتوا: هرچقدر محتوای شما طولانی تر باشد، به احتمال زیاد رتبه بهتری خواهد گرفت.
  • سعی نکنید بدون اینکه نیازی به محتوای طولانی باشد آن را طولانی تر کنید.
  • در انتهای پست سوالی را از کاربران خود بپرسید تا آن ها را به فعالیت وا دارید.

 

چگونه می توان سئو داخلی را برای مقالات وبلاگ به درستی انجام داد؟

13 نکته و ترفندی که بیان کردیم می تواند به شما کمک کند سایت خود را به درستی انجام داده و شانس رتبه بندی بهتر در گوگل را بیشتر کنید. اما موارد زیر را هم باید به خاطر داشته باشید:

شما نمی توانید گوگل را گول بزنید: سایت‌هایی که رتبه‌های خوبی در گوگل  به دست می آورند آن هایی هستند که آموزنده تر، تعاملی تر و مفیدتر هستند. بنابراین سعی کنید محتوایی تولید کنید که خوانندگان و موتورهای جستجو دوست دارند.

منبع: shoutmeloud

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.