نظریه شماره دو سودآوری تبلیغات در گوگل

آیا سودآوری تبلیغات گوگل حقیقت دارد؟

آیا تبلیغات گوگل برای کسب و کار شما ارزش دارد؟  مزایا، معایب، سودآوری و نکات

اینکه آیا Google Ads برای یک شخص یا شرکت ارزش دارد یا نه، بسیار کلیشه ای است. بنابراین نمی‌توانیم به صورت نسخه کلی در مورد سودآوری تبلیغات در گوگل برای همه کسب و کارها به این سؤال پاسخ دهیم. اما کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که ملاحظاتی را در نظر بگیریم تا بتوانید در مورد تبلیغات برای کسب و کار خود به نتیجه ای برسید. بنابراین با در نظر گرفتن سودآوری تبلیغات گوگل اجازه دهید در مورد اینکه تبلیغات گوگل به چه عواملی بستگی دارد؟ و چگونه می تواند بر تصمیم شما برای آزمایش و استفاده از Google Ads تأثیر بگذارد صحبت کنیم.

فهرست مورد بررسی در مورد سودآوری تبلیغات گوگل

  • مزایا و معایب اساسی Google Ads یا سودآوری تبلیغات گوگل
  • عوامل موثر بر هزینه تبلیغات گوگل
  • Google Ads  چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری را نمی تواند انجام دهد؟
  • سناریوی سودآوری شما چیست؟
  • هزینه های شروع

سود آوری تبلیغات گوگل

آیا تبلیغات گوگل ارزشش را دارد؟ مزایا و معایب

قبل از اینکه در مورد سودآوری تبلیغات گوگل وارد جزئیات شویم، اجازه دهید برخی از مزایا و معایب کلی Google Ads را بررسی کنیم.

 موارد مثبت

قصد: از آنجایی که شما کلمات کلیدی را در تبلیغات گوگل هدف قرار می دهید، به این معناست که این مفاهیم را در مقابل افرادی می گذارید که بالاترین میزان قصد خرید را دارند. ناگفته نماند که 89 درصد از گشت و گذارهای خریداران در اینترنت با موتور جستجو آغاز می شود.

نتایج سریع: در حالی که سئو برای هر کسب و کاری ضروری است، ممکن است چندین هفته یا حتی ماه ها زمان ببرد تا در صفحه نتایج جستجو (SERP) مورد توجه قرار گیرد. از طرف دیگر تبلیغات جستجوی پولی بلافاصله ظاهر می شوند.

در معرض قرارگیری:  نه تنها تبلیغات جستجو در بالا و پایین صفحه نتایج جستجو (SERP) ظاهر می شوند، بلکه موتورهای جستجو بهترین کانالی هستند که توسط مشتریان هنگام جستجو برای برند آنلاین به کار می روند. گوگل مسلما پرکاربردترین موتور جستجو در میان کاربران است.  91 درصد از سهم بازار موتورهای جستجوگر را به خود اختصاص داده است.  بنابراین، تبلیغات در Google راه خوبی برای قرار گرفتن در مقابل افرادی است که نه فقط محصولات و خدمات، بلکه مارک‌ها را جستجو می‌کنند – چه محصولات رقبای شما و چه برند شما.

قابلیت اندازه گیری:  همانطور که در مورد اکثر اشکال بازاریابی دیجیتال وجود دارد، پلتفرم Google Ads نتایج قابل اندازه گیری را ارائه می دهد تا بتوانید به طور واضح مطالعه کنید که کدام تبلیغات، پیشنهادات، کلمات کلیدی و صفحات فرود بهترین عملکرد را دارند.

فرمت های متعدد:  در حالی که ما معمولاً تبلیغات جستجو را با Google Ads مرتبط می‌کنیم، قالب‌های گوناگون دیگری برای این کار وجود دارد و هر کانال تبلیغاتی نقش کلیدی متفاوتی را در استراتژی بازاریابی شما ایفا می‌کند.

مزایا تبلیغات در گوگل - سودآوری تبلیغات در گوگل

بازگشت سرمایه؛ مزیت تبلیغات گوگل

ماهیت مزایده گوگل ادز می گوید که شما برای یک کلیک روی نام برند خود کمترین قیمت ممکن را پرداخت می کنید.  دلیل این اتفاق برمی گردد به این که فرمول هزینه به ازای هر کلیک شما در حداکثر قیمت پیشنهاد تبلیغی که در زیر آگهی شما ظاهر می شود، بالاتر از یک سنت است.  البته، شما فقط زمانی پرداخت انجام می دهید که شخصی روی تیلغتان کلیک کند.  PPC  به طور متوسط ​​به ازای هر 1 دلار خرج شده، 2 دلار برمی گرداند، گوگل (پس این را کمی بالاتر در نظر بگیرید) تا آنجا پیش رفته است که می گوید Google Ads در واقع 8 دلار برمی گرداند.

 موارد منفی

هزینه های پایین تضمین نمی شود: با تکیه بر آخرین نکته بالا در مورد مزایای تبلیغات گوگل ، نیازی نیست پرداخت برای یک کلیک روی تبلیغ شما قیمت پایینی داشته باشد. شما کمترین قیمت را نسبت به رقبای خود می پردازید و برخی از کلمات کلیدی می توانند بسیار گران باشند. به علاوه، بر کسی پوشیده نیست که تبلیغات گوگل یکی از بهترین کانال های بازاریابی است.  هرچه افراد بیشتری از تبلیغات گوگل استفاده کنند، رقابتی تر و گران تر میشود.

نگهداری:  مبلغی که برای کمپین های خود پرداخت می کنید، به عوامل متعددی بستگی دارد – یکی از اصلی ترین عوامل موثر بودن شما در بهینه سازی تبلیغات تان است.  مدیریت صحیح یک حساب Google Ads شامل ساختاربندی صحیح حساب کاربری، انجام تحقیقات کلمات کلیدی و نظارت و تنظیم مداوم داده های جمع آوری شده است.

اتوماسیون به معنای بدون دخالت دست نیست:  بله، با اینکه اتوماسیون در گوگل در جریان است، اما شما باید بدانید که چگونه با اتوماسیون و با اطلاعات جدیدی که ارائه می‌کند کار کنید. در بیشتر موارد، اعمال خودکار پاسخ دهی به کامنت ها (توسط ما) کار خوبی نیست و توصیه نمی‌شود.

 منحنی یادگیری:  پلتفرم Google Ads با کمی پارادوکس آمیخته است – هر چه ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری برای استفاده آسان‌تر از پلتفرم ارائه می شود، استفاده از آن سخت‌تر و گیج‌کننده‌تر است – یا حداقل یادگیری آن دشوارتر می شود. دوره‌های آموزشی رایگان Google Ads وجود دارد و نمی‌توانید از یادگیری فرار کنید. به علاوه، بسیاری از قابلیت های مفید ارائه شده، شما را در برابر اشتباهات در تبلیغات گوگل محتاط تر می کند.

عوامل موثر بر هزینه تبلیغات گوگل

شما می توانید تجزیه و تحلیل دقیق تری از سودآوری تبلیغات گوگل را در بخش وبلاگ جی ادز در مورد هزینه Google Ads دریافت کنید، در اینجا تنها مختصری در مورد آن صحبت می کنیم.

 صنعت

از آنجایی که مصرف کنندگان بر اساس محصول یا خدماتی که به دنبال آن هستند، رفتارهای خرید متفاوتی نشان می دهند، هر صنعت مجموعه متفاوتی از میانگین نرخ کلیک و نرخ تبدیل دارد که هر کدام هزینه های متفاوتی دارند. هزینه هر کلیک و هزینه اکانت های مدیریت شده هر پروفایل متفاوت خواهد شد.  اما این را هم در نظر داشته باشید که بسیاری از صنایعی که هزینه‌های بالاتری دارند، ارزش بیشتری در ارتباط با یک تبدیل دارند.

چرخه عمر مشتری

به طور مشابه، مزایای تبلیغات گوگل نسبت به چرخه بازگشت مشتری در صنعت نیز متفاوت است. برخی از برگشت های خریداران یک روزه است، برخی چندین ماهه یا حتی چند ساله هستند.

روندهای اقتصادی

خواه تورم باشد، یک بیماری همه گیر، کمبود عرضه یا چیز دیگری، این روندها باعث تغییر رفتار مصرف کننده می شود که بر نتایج Google Ads شما تأثیر می گذارد.

 کانال های دیگر

کانال های دیگر مانند سئو و شبکه های اجتماعی می توانند آگاهی از برند شما را بهبود بخشند و به طور غیرمستقیم بر اثربخشی تبلیغات گوگل شما تأثیر بگذارند.

مدیریت حساب

همانطور که پیش از این در خصوص سودآوری تبلیغات گوگل ذکر شد، اینکه آیا Google Ads برای شما ارزشش را دارد یا نه؟ تا حد زیادی به میزان توجه شما به حساب کاربری تان بستگی دارد. کسانی که ممیزی های منظم انجام می دهند، تبلیغات و صفحات فرود خود را مرتبط نگه می دارند، از به روز رسانی پلتفرم های مختلف مطلع می شوند. به طور مداوم بهینه سازی های مبتنی بر داده را آزمایش کرده و عملی می کنند. اینها کسانی هستند که موفقیت را زودتر لمس می کنند.

ردیابی نرخ تبدیل در تبلیغات در گوگل

مزیت تبلیغات گوگل؛ آیا برای کسب و کار شما ارزش دارد؟  چگونه متوجه شویم؟

همانطور که مشاهده کردید، موارد فوق فقط مزایا و معایب اصلی و سطحی استفاده از Google Ads بود.  اکنون می خواهیم کمی عمیق تر به ارزش تبلیغات گوگل بپردازیم. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، ما نمی‌توانیم پاسخ کلی در مورد سودآوری تبلیغات گوگل برای همه کسب‌وکارها ارائه کنیم، اما ملاحظات و نکات زیر می‌تواند به عنوان راهنما به شما در تعیین اینکه آیا Google Ads واقعاً برای کسب و کار شما ارزش دارد یا خیر؟ کمک کننده باشد.

  • چه کاری از گوگل می خواهید؟
  • سناریوی سودآوری شما چیست؟
  • هزینه های راه اندازی استارتاپ شما چقدر است؟

سودآورزی تبلیغات در گوگل

نظریه شماره 1:

می خواهید گوگل برای شما چه کاری انجام دهد؟ سودآوری تبلیغات گوگل

 کاری که Google Ads نمی تواند انجام دهد:

فروش یا نتایج را تضمین کند

تضمین کند فروش یا نتایجی که به دست می آورید سودآور خواهند بود.

مشتریان رقبای خود را بدزدید

تبلیغات تان را در وب سایت رقبا قرار دهید.

رتبه سایت خود را به صورت ارگانیک بالاتر ببرید.

به نظرم می رسد سه مورد اول معمولا رایج‌ترین مزایای تبلیغات گوگل هستند که مردم می‌خواهند Google Ads برای آنها انجام دهد، البته که می‌تواند این کارها را انجام دهد، اما تضمینی نیست. چهارمی به برخی عوامل بیرونی بستگی دارد. آخری را مطلقا نمی تواند انجام دهد.

کارهایی که Google Ads می تواند انجام دهد:

بیایید در مورد سودآوری تبلیغات گوگل فرض کنیم شما در کمپینی هستید که انتظارات واقع بینانه ای دارد. می خواهید از Google Ads برای انجام کاری در یکی از این گروه ها استفاده کنید. حال بیایید به این موضوع بپردازیم که آیا واقعاً این تاکتیک ها ارزش تست کردن را دارد یا خیر؟ تبلیغات در گوگل کمک می کند تا برای افرادی که برند، محصولات یا خدمات شما را جستجو می کنند نمایش داده شوید. به شما کمک می کند تا برای افرادی که رقبای شما را هم جستجو می کنند، ظاهر شوید. از طریق مخاطبین و هدف‌یابی شخصیت، در مقابل مشتریان احتمالی قرار بگیرید. فروشگاه فیزیکی خود را به کسانی که در مجاورت آن هستند تبلیغ کنید.

نظریه شماره 2:

سناریوی سودآوری تبلیغات گوگل برای شما چیست؟

مهم نیست که اهداف شما از تبلیغات گوگل چیست، سناریوهای زیادی برای سودآوری تبلیغات گوگل وجود دارد که می توانید به آنها اتکا کنید. انتخاب شما برای تبلیغات تحت تأثیر طیف گسترده ای از عوامل قرار می گیرد، برخی را می توانید تحت تأثیر قرار دهید، برخی را نمی توانید.  مواردی مانند رقابت صنعتی و هزینه های هر کلیک، نرخ تبدیل وب سایت و غیره نمونه هایی از این عوامل هستند.  مهم نیست چه اتفاقی می افتد، احتمالاً در یکی از موقعیت های زیر قرار خواهید گرفت. بسته به سناریویی که در آن قرار دارید، ممکن است بتوانید به راحتی تشخیص دهید که آیا Google Ads “ارزشش را دارد” یا خیر؟

نظریه شماره دو سودآوری تبلیغات در گوگل

سودآوری تبلیغات گوگل به طور مستقیم

معنی آن چیست: در این سناریو از سودآوری تبلیغات گوگل ، شما مستقیماً از Google درآمدی کسب می‌کنید که بیشتر از هزینه‌ های پرداختی شما در این پلتفرم است. آیا تبلیغات گوگل ارزشش را دارد؟  خیر!  این یک کار بیهوده است. نکته: فراموش نکنید که هر هزینه ای برای مدیریت حساب صرف می کنید (خواه داخلی، خارجی، یا زمان تان) اگر برای شما درآمدزایی داشته باشد،احتمالا تصمیم می گیرید به بهره وری از تبلیغات گوگل ادامه دهید.

سودآوری تبلیغات گوگل به طور غیر مستقیم

معنی آن چیست: شاید مشکلاتی در مورد ردیابی وجود داشته باشد یا روند ارتباطی شما کمی مبهم باشد. اما می‌توانید بگویید که Google Ads منفعت دارد(مزایای تبلیغات گوگل) ، زیرا اگر آن را متوقف کنید، دیگر به همان اندازه درآمد کسب نمی‌کنید. آیا تبلیغات گوگل ارزشش را دارد؟  احتمالاً بله، حتی اگر نتوانید آن را مستقیماً در اعداد روی پلتفرم مشاهده کنید. نکته: مشکل ردیابی خود را رفع کنید.  این همیشه آسان نیست، اما حل مشکلات ردیابی conversion شما نه تنها برای فهمیدن اینکه آیا Google Ads برای شما ارزش دارد یا خیر؟ بلکه جهت دریافت داده هایی که برای بهینه سازی عملکرد و صرفه جویی در بودجه نیاز دارید، ضروری است.

 نظریه شماره 3:

هزینه های راه اندازی شما چقدر است؟

جدا از مسائل مالی برند و پیامدهای بلندمدت تبلیغات در گوگل، محاسبه هزینه های اولیه یک حساب کاربری در تخمین سودآوری تبلیغات گوگل اهمیت دارد.  مهم نیست که چقدر bootstrap می کنید، هزینه های اولیه به هر حال وجود خواهند داشت. تنها ممکن است به همان اندازه تبلیغات از نظر مالی شفاف نباشند. در اینجا چند سناریو متداول است که باید در مورد آن تامل کنید. در مقابل برخی مزایا/معایب وجود دارد تا به کمک آنها تصمیم بگیرید کدام مسیر برای شما مناسب است.

مدیریت اختصاصی اکانت گوگل ادز

اگر برای سودآوری تبلیغات گوگل قصد دارید حساب Google Ads خود را به تنهایی اجرا کنید، هزینه های راه اندازی شما بیشتر بر روی زمان و یادگیری عملکرد متمرکز خواهد شد. Google Ads  یک پلتفرم پیچیده است. اگرچه گوگل ادعا می کند که به صاحبان کسب و کار کوچک کمک می کند، اما اگر ندانید دقیقا چه هدفی دارید، می تواند خیلی سریع از کنترل خارج شود. البته جای نگرانی نیست! شما تنها باید درک درستی از زمان و اقدامات لازم و به موقع داشته باشید تا اطمینان کسب کنید که پول خود را هدر نمی دهید. به یاد داشته باشید، همه انواع تبلیغات در Google هزینه دارند، بنابراین اگر به اندازه کافی در تبلیغات مهارت نداشته باشید. یعنی اطمینان نداشته باشید ترافیک با کیفیتی را به سمت خود هدایت می کنید، به معنای واقعی کلمه وقت و پول خود را هدر خواهید داد. از همین رو کارشناسان جی ادز این آمادگی را دارند که به شما مشاوره رایگان در حوزه تخصصی کسب و کارتان بدهند.

 

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.