ثبت نام وب مانی: مراحل ساخت حساب وبمانی

امروزه بسیاری از کاربران اینترنتی در سرتاسر جهان به نحوی با نقل و انتقالات پولی سر و کار دارند. این امر می تواند مواردی مانند خرید محصول یا خدمات از یک سایت، انتقال پول به سایر کاربران و دریافت پول در ازای فروش محصول به سایر کاربران باشد. به همین دلیل این مقاله را ایجاد نمودیم تا مراحل ثبت نام وب مانی را به شما توضیح دهیم.

همانطور که می‌دانید وبمانی یکی از سیستم هایی است که شما می توانید بر بستر آن تمامی این موارد را بدون این که با مشکل تحریم یا نبود زیرساخت های بانکی مواجه باشید انجام دهید. شما اگر صاحب کسب و کار اینترنتی هستید و می‌خواهید درآمد دلاری خود را با سهولت و بدون مشکل خاصی به دست بیاورید، ما به شما وبمانی را پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سیستم وب مانی بیشتر بدانید

سیستم دریافت و پرداخت وبمانی با داشتن سابقه ای 22 ساله یکی از بسترهایی است که به ویژه برای ایرانیان جذابیت های خاصی داشته است. این سیستم در کشور روسیه تاسیس شده و خوشبختانه هیچ گونه تحریمی از طرف وبمانی علیه کاربران ایرانی وجود ندارد. شما با داشتن حساب در وبمانی می‌توانید ارزهایی مانند دلار آمریکا، روبل روسیه، بیت کوین و … را به راحتی در کیف پول خود مدیریت کنید.

شارژ حساب وبمانی و نقد کردن موجودی آن نیز به راحتی قابل انجام است. بهتر است بدانید کاربرانی که مبالغ تراکنش های پایینی دارند می‌توانند تنها با یک ثبت نام ساده روزانه مبلغ 100 دلار را جابجا کنند. با توجه به گفته وبسایت وبمانی، هر کاربری می تواند به چهار سطح از پاسپورت های وبمانی دسترسی داشته باشد.

تفاوت این سطوح پاسپورت ها در محدودیت های سقف دریافت و برداشت پول است. با تمام این توصیف ها، اگر می‌خواهید از سد محدودیت های وب مانی عبور کنید می‌توانید با استفاده از یک پاسپورت و یا کارت ملی کار احراز هویت یا ثبت نام وب مانی را انجام دهید. شما با این کار، صاحب پاسپورت فرمال وبمانی می‌شوید و می توانید 10 هزار دلار در حساب خود داشته باشید. همچنین این امکان وجود دارد تا روزانه 3 هزار دلار را وارد چرخه نقل و انتقالات خود کنید.

وبمانی همچنین در مقایسه با سیستم های مشابه مزیت بسیار خوبی دارد. شما می توانید با توجه به سیستم عاملی که از آن استفاده می کنید برنامه مخصوص مدیریت وبمانی را که اصطلاحا “کیپر وبمانی” نام دارد نصب و راه اندازی نمایید. همچنین اگر شما از معامله گران بازارهای جهانی به ویژه بازار “فارکس” هستید به راحتی می توانید از وبمانی جهت شارژ حساب خود نزد بروکر و نقد کردن اعتبار موجود در حساب خود استفاده کنید.

شما برای این که بتوانید از تمامی مزایایی که برای وبمانی ذکر شد بهره مند شوید در گام اول نیاز به ثبت نام و احراز هویت در این بستر را دارید. در این مقاله با ما همراه باشید تا به صورت تصویری و گام به گام، نحوه افتتاح حساب، احراز هویت و دریافت پاسپورت فرمال وبمانی را یاد بگیرید.

 چگونه یک اکانت وبمانی بسازیم؟

همان طور که در مقاله وب مانی چیست مطالعه کردید، شما به راحتی و با استفاده از یک شماره موبایل معتبر می توانید یک حساب وبمانی باز کنید. بعد از ثبت نام در وب مانی و افتتاح حساب می‌توانید به راحتی به نقل و انتقالات پولی در سراسر دنیا بپردازید. و از سایت هایی که امکان فروش محصول در ازای دریافت پول وبمانی دارند کالا یا خدمات مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

همچنین می توانید برای کسب و کار خود درگاه پرداخت وبمانی قرار دهید و محصول خود را به تمام جهان عرضه کنید. گام اول برای به دست آوردن تمامی این امکانات، افتتاح حساب در وبمانی است. در این مقاله با ما همراه باشید تا مراحل ثبت نام حساب کاربری در وب مانی را گام به گام با تصویر به شما آموزش دهیم.

مراحل و شرایط ثبت نام در وب مانی

وارد وب سایت وب مانی شده و کشور ایران را انتخاب کنید. (اگر خارج از ایران زندگی می کنید شماره موبایل مربوط به آن کشور را وارد نمایید.)

شماره موبایل خود را بدون صفر وارد کنید. روی دکمه More کلیک نمایید.

اضافه کردن شماره تلفن همراه برای ثبت نام در وب مانی

کد تاییدی را که به شکل پیامکی دریافت نموده اید در کادر مشخص شده وارد نمایید. بر روی MORE کلیک کنید.

کد تائید ارسال شده به تلفن همراه برای ثبت نام حساب وبمانی

برای حساب کاربری خود رمز عبور تعیین نمایید. گزینه موافقت با قوانین را تیک زده بر روی MORE کلیک کنید.

انتخاب پسورد برای ثبت نام حساب وب مانی

اکنون حساب کاربری وب مانی شما ساخته شده است. برای استفاده از آن، باید حداقل یک کیف پول بسازید. همانطور که می‌دانید در سیستم وبمانی هر یک WMZ برابر با یک دلار فیزیکی است. (ما در اینجا به ایرانیان، مناسب‌ترین ارز یعنی دلار وبمانی را که با نماد WMZ نمایش داده می شود پیشنهاد می‌کنیم).

کیپر استاندارد

بر روی WMZ که در سیستم وبمانی به معنی دلار وبمانی می باشد کلیک کنید.

انتخاب WMZ در ساخت اکانت وبمانی

تیک گزینه موافقت با قوانین و شرایط را بزنید. بر روی MORE کلیک کنید.

موافقت با شرایط ثبت نام

کیف پول شما ساخته شد. شما می توانید در این کیف پول دلار وبمانی نگه دارید؛ آن را به کیف پول شخص دیگری انتقال دهید و با از فروشگاه های اینترنتی خرید نمایید. پس از این مراحل شما در واقع یک حساب وب مانی از نوع الیاس (Alias) را ایجاد کرده اید. ادامه ثبت نام وب مانی در صفحه چگونگی احراز هویت و ارتقاء پاسپورت مستعار (Alias) به پاسپورت رسمی (Formal) توضیح داده شده است.

نحوه احراز هویت در وبمانی و ارتقاء پاسپورت مستعار (Alias) به پاسپورت رسمی (Formal)

بعد از اینکه حساب وبمانی خود را افتتاح کردید به صورت پیش فرض، پاسپورت مستعار یا Alias به شما اختصاص داده می‌شود. شما با داشتن این پاسپورت می‌توانید حداکثر تا سقف 300 دلار وبمانی (WMZ) در کیف پول حساب خود داشته باشید.

همچنین سقف تراکنش های شما به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه به ترتیب 100، 300 و 500 دلار است. مطمئنا برای اغلب کاربران وبمانی این سقف ها مشکلاتی را به همراه خواهند داشت. و شما برای اینکه بتوانید این مبالغ را به سطوح منطقی و معقول تری ارتقا دهید نیاز به این دارید که پاسپورت مستعار خود را به پاسپورت رسمی (Formal) ارتقا دهید.

شما با اخذ پاسپورت فرمال می توانید 10 هزار دلار وبمانی در کیف پول خود داشته باشید. همچنین می توانید تعداد 3000، 10000 و 15000 دلار وبمانی را به ترتیب به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه وارد نقل و انتقالات کنید.

چگونگی درخواست پاسپورت فرمال

    • قبل از شروع فرآیند احراز هویت باید ENUM حساب خود را فعال کرده باشید. ابتدا وارد تنظیمات حساب کاربری خود شوید و یک آدرس ایمیل معتبر اضافه کنید. بعد از افزودن ایمیل، یک کد تایید به ایمیل شما ارسال می شود. آن را در صفحه وب وارد کنید.
    • وارد سایت Enum شوید.

احراز هویت در وب سایت ENUM

ایمیل و شماره تلفن خود را وارد نمایید. کد ارسالی به ایمیل‌تان را در کادر مشخص شده وارد کنید. در مرحله بعد کد ارسالی به شماره همراه خود را نیز وارد کنید. بر روی SUBMIT کلیک کنید.

اضافه کردن ایمیل و شماره تلفن برای تائید ENUM

  • اپلیکیشن ENUM را بر روی گوشی همراه خود نصب نمایید. می‌توانید با استفاده از لینک های زیر این کار را انجام دهید.

ENUM مخصوص گوشی های اندروید

ENUM مخصوص گوشی های IOS

با ایمیل وارد شده در قسمت قبلی به اپلیکیشن وارد شوید. کد فعالسازی که در مرحله قبل دریافت نمودید را وارد نمایید.

در قسمت Protection در مقابل کادر E-NUM بر روی Add کلیک کنید.

افزایش امنیت و اعتبار حساب وب مانی

بر روی Enable E-num confirmation کلیک کنید.

اضافه کردن حساب ENUm برای افزایش امنیت وب مانی

ایمیلی را که در موقع ثبت نام در سرویس ENUM و نیز اپلیکیشن موبایلی ENUM وارد کرده اید. مشاهده خواهید نمود. بر روی Request the Challenge کلیک کنید.

اعتبار سنجی enum

نسخه موبایلی ENUM را اجرا کنید. بر روی Scan the code کلیک کنید. QRcode نشان داده شده را اسکن نمایید.

گزینه Yes را در موبایل خود انتخاب نمایید. مقدار Challenge value مشاهده شده در صفحه وب با اپلیکیشن موبایلی باید برابر باشد. Response value ظاهر شده در موبایل را در کادر مخصوص آن در صفحه وب وارد نمایید. سپس بر روی Authorize کلیک کنید.

اسکن کد برای احراز هویت وب مانی

سرویس E-NUM بر روی حساب شما فعال گردید. از این پس کد تایید هر گونه تراکنش و هر فعالیت دیگری در حساب شما به جای سرویس پیامک، از طریق برنامه ENUM ارسال خواهد شد.

مرحله دوم ارائه درخواست اخذ پاسپورت فرمال وبمانی

    • بعد از ورود به حساب کاربری خود (به صفحه ورود ترانسفر وب مانی وارد شوید). روی Personal کلیک کنید. در قسمت verification بر روی Receive WebMoney passport کلیک کنید.

نحوه وارد شدن به صفحه recive webmoney passport

    • در صفحه باز شده بر روی Continue کلیک کنید.

نحوه دریافت پاسپورت فورمال وب مانی

مشخصات خود را به شرح زیر به ترتیب در کادرهای مشخص شده وارد نمایید.

  • نام خانوادگی
  • نام

فرم پر کردن اطلاعات برای ثبت نام وب مانی و احراز هویت

  • نام میانی (این مورد برای ایرانیان کاربرد ندارد. آن را خالی بگذارید.)
  • تاریخ تولد
  • جنسیت
  • شهر محل سکونت (بعد از تعیین شهر خود، مجددا به صفحه ورود اطلاعات برمیگردید.)

ارائه اطلاعات محل زندگی برای احراز هویت در وب مانی

  • کد پستی محل سکونت
  • آدرس محل سکونت (به عنوان مثال، خیابان ولنجک، خیابان عدالت پلاک 73 را به این شکل وارد نمایید: No 73, Edalat str, Velenjak Ave)

نحوه ارائه آدرس محل سکونت برای دریافت پاسپورت آلیاس وب مانی

  • کشور محل صدور پاسپورت (یا کارت ملی)
  • شماره پاسپورت یا کد ملی (بدون خط تیره)
  • تاریخ صدور پاسپورت یا کارت ملی به میلادی
  • نام سازمان صادر کننده پاسپورت (Iran) و یا کارت ملی (National Organization for Civil Registration)

اطلاعات پاسپورت در بخش Control panel وب مانی - ثبت نام وب مانی

در این مرحله تاریخ انقضاء کارت ملی یا پاسپورت خود را وارد نمایید. بر روی Save کلیک کنید.

  • بر روی Upload passport copy کلیک کنید.

نحوه آپلود اطلاعات پاسپورت در وبمانی

آپلود اطلاعات پاسپورت برای ثبت نام در وب مانی و احراز هویت برای دریافت پاسپورت آلیاس

تصویر مدرک (پاسپورت یا کارت ملی) خود را در این صفحه آپلود نمایید.

انتخاب اطلاعات پاسپورت ارائه شده webmoney

در مرحله آخر مشخص نمایید که چه مدرکی آپلود کرده اید.

 

تائید اطلاعات برای دریافت پاسپورت فورمال

شما باید با پیغام بالا مواجه شوید. بعد از طی 1 الی 2 روز کاری، احراز هویت شما تکمیل می شود. وبمانی با ارسال ایمیل، موفقیت آمیز بودن احراز هویت شما و اخذ پاسپورت فرمال را به شما اطلاع میدهد.

سخن پایانی

در این مقاله، صفر تا صد ثبت نام وب مانی، نحوه احراز هویت و نیز درخواست اخذ پاسپورت فرمالی وبمانی را به طور کامل بیان کردیم. شما بعد از اینکه تمامی این مراحل را طی نمودید می توانید با استفاده از خدمات وبمانی جی ادز به راحتی کیف پول خود را در حساب وبمانی شارژ کنید. همچنین می‌توانید موجودی وبمانی خود را با نرخی کاملا منطقی به ما بفروشید.

در صورتی که مایلید برای حساب وبمانی خود، پاسپورت شخصی (Personal) دریافت کنید با ما در ارتباط باشید. امیدواریم که با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی دریافت کرده باشید. خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات شما درباره این نوشتار را بدانیم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.