ویس مارکتینگ چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

ویس مارکتینگ چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

وقتی صحبت از اصول اصلی بازاریابی میشود، ویس مارکتینگ یا تبلیغات شنوایی تفاوتی با اشکال دیگر بازاریابی محتوایی ندارد.

این شیوه تبلیغات با ظهور گجت های صوتی و پیشرفت روز افزون فناوری صوتی در عرصه مارکتینگ قدم های بزرگی برداشته و در حالی‌که فناوری صوتی به تعامل با برند ها و مشاغل ادامه می‌دهد، فرصت های جدیدی برای تبلیغات شنوایی نمایان می‌شود.

با افزایش این فناوری اکنون زمان آن فرا رسیده که با ایجاد محیط شنیداری، تجربه های جدید و بهتری برای مشتریان و مخاطبان فراهم کنید.

ویس مارکتینگ یا تبلیغات شنوایی چیست؟

دستیار های صوتی مانند Alexa amazon, bixby, siri, google assistant دیگر محصولات جدید و عجیبی نیستند. و اغلب مردم با آن ها آشنایی دارند.

ویس مارکتینگ چیست

بازاریابی صوتی یا تبلیغات شنوایی روشی است که برای دستیابی به مخاطبان هدف از دستیار های صوتی استفاده می‌شود. مادامی که فناوری صدا به آرامی شروع به بلوغ می‌کند، فرصت های جدیدی برای استفاده از صدا به عنوان کانالی برای بازاریابی به ارمغان می‌آورد.

به طور خلاصه ویس مارکتینگ مجموعه ای از استراتژی ها و تاکتیک هایی است که از امکانات صوتی فعال شده توسط دستیار های صوتی برای دستیابی به مخاطبان هدف یا مشتریان استفاده می‌شود.

چرا باید از ویس مارکتینگ یا بازاریابی صوتی استفاده کنیم؟

بازاریابی صوتی یک فاکتور بسیار مهم برای تجارت است؛ چرا که عادات مردم از تایپ و تکست به پیام های صوتی تغییر کرده است.

تنها در سال 2018 فروش گجت الکسای آمازون 3 برابر شده و پیش بینی می‌شود که این روند ادامه دار باشد.

کنترل تنظیمات موسیقی، پخش اخبار، خرید، جست و جو، زمان بندی و… بدون دخالت دست و تنها با فناوری های صوتی نوین از متداول ترین موارد استفاده از دستیار های صوتی هوشمند است.

این بدان معنی است که میزان فزاینده تعامل با فناوری از تایپ کردن روی صفحه ها به مکالمه با دستیار های صوتی منتقل می‌شود.

تعاملات صوتی در دستگاه های هوشمند، تلفن های هوشمند، گجت های برقی خانگی از تلویزیون گرفته تا ترموستات ادامه دار است.

این برخی از دلایلی است که باید از ویس مارکتینگ استفاده نمائید.

شما می‌توانید از صداهای ماندگار برای پیشرفت کسب و کار خود در این زمینه استفاده کنید. شما را دعوت می‌کنیم صداهای کوتاه و جذاب که توسط جی ادز تهیه شده را گوش نمائید.

 

مزایای تبلیغات شنوایی

امیلی بایندر بنیان گذار و استراتژیست ارشد در بازاریابی لحظه ای میگوید 3 مزیت اصلی برای بازاریابی شنوایی وجود دارد:

  1. برند سازی شنوایی یا صوتی
  2. محتوای صوتی ضبط شده مانند پادکست
  3. بهینه سازی جستجوی صوتی VSO

برند تجاری با برندسازی شنوایی جنبه ای نسبتاً جدید و کشف نشده از دنیای بازاریابی است که به استفاده استراتژیک از صداها و موسیقی برای تقویت شناخت برند اشاره دارد.

مزایای ویس مارکتینگ یا بازاریابی شنوایی

این کار، مشابه با برندسازی تصویری است ( آنچه مشتری می‌شنود و با آن ارتباط برقرار می‌کند، مانند آهنگ نوکیا، صداهای راه اندازی ویندوز و غیره).

به دلیل موفقیت های گسترده پادکست، می‌توان محتوای شنوایی ضبط شده را را نمونه بارزی از توانایی بازاریابی شنوایی دانست.

پیش بینی آی اِی بی مبنی بر این است که تبلیغات پادکست در ایالت متحده آمریکا در سال 2021 بیش از 1 میلیارد دلار خواهد بود و مطمئنا به دلیل ویروس کرونا مورد توجه واقع خواهد شد.

با وجود اینکه این آمار و ارقام یک پیش بینی است، اما چشم انداز تبلیغات پادکست به طور قابل توجهی در حال رشد است؛ و این گزینه ای فوق العاده برای تقویت ترکیب بازاریابی شنوایی شماست.

پادکست ها هر چقدر که عالی هستند ،تصور نمی‌شود که آنها ویس مارکتینگ را بیش از محتوای صوتی متن به گفتار دست خوش تغییر کنند.

تبدیل محتوای وب سایت به صدا، بُعد کاملا جدیدی از بازاریابی را برای مخاطبانی ایجاد می‌کند که چند وظیفه را همزمان انجام می‌دهند و نمی‌توانند در حین انجام فعالیت های خود از محتوا بهرمند شوند.

علاوه بر این ، هنگامی که موتورهای جستجو به محتوای صوتی علاقه مند می‌شوند، ارائه تجربه شنوایی از محتوای نوشتاری شما زمینه ایجاد نمایه را فراهم می‌کند.

همچنان که بهینه سازی برای جستجو ادامه می‌یابد، صدا مرز منطقی بعدی برای تسخیر است. با خیال راحت می‌توانید بگویید که آینده بهینه سازی جستجو به سمت صدا پیش می‌رود و مجموعه ای از تاکتیک ها و تفاوت های ظریف خود را در بر می‌گیرد. این موضوع نیاز به رویکرد دیگری را ایجاد می‌کند.

به لطف پیشرفت های مداوم در هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی، امکان به دست آوردن سهمی از ترافیک ارزشمند جستجوی صوتی، یک مزیت بزرگ در سال های پیش رو خواهد بود.

چرا به تبلیغات شنوایی نیاز دارید؟

در سال 2020، 30% جستجوها بدون اسکرین انجام شده است.

41% از بزرگسالان ایالت متحده روزانه از جستجوی صوتی استفاده میکنند.

20% از کل جستجوهای گوگل در گوشی های همراه، صوتی است.

پیش بینی شده 55% از خانوارها تا سال 2023 صاحب دستگاه های بلندگوی هوشمند شوند.

در سال 2018 گزارش شد که ماهانه 1 میلیارد جستجوی صوتی انجام شده است.

بیش از یک سوم کل جمعیت ایالات متحده از 12 سال به بالا (104 میلیون نفر) ماهانه پادکست گوش می کنند که 16٪ رشد سالانه را نشان می‌دهد.

27٪ از جمعیت (76 میلیون نفر) حداقل یک بلندگوی هوشمند مانند Amazon Echo و Google Home دارند.

62٪ از کل جمعیت ایالات متحده از دستیار صوتی استفاده می کنند.

36٪ صاحبان بزرگسال بلندگوی هوشمند ایالات متحده و 52٪ جوانان 18-34 ساله می‌گویند از زمان شیوع بیماری بیشتر از دستگاه های خود برای گوش دادن به موسیقی و سرگرمی استفاده می‌کنند.

35٪ صاحبان بزرگسال بلندگوی هوشمند ایالات متحده و 50٪ جوانان 18-34 ساله از زمان شیوع کووید19 به اخبار و اطلاعات بیشتری گوش می‌دهند.

از زمان شیوع کووید19 استفاده از دستورات صوتی به طور کلی اندکی افزایش یافته است. 52% کاربران گفتند که چندین بار در روز یا دست کم روزی یک بار از فناوری صوتی استفاده می‌کنند در حالیکه این آمار تا قبل شیوع کووید19 46% بوده است.

این آمار همچنان به شکل شگفت انگیزی رو به افزایش است و تمام آن حاکی از آن است که تمایل مثبت به استفاده از دستیاران صوتی می‌تواند منجر به استفاده مکرر در آینده و نقش بازاریابی صوتی در بیزینس ها پس از سال 2020 شود.

چرا به تبلیغات شنوایی یا بازاریابی شنوایی احتیاج داریم؟

کووید19 برای بسیاری از صنایع نقطه عطفی خواهد بود، زیرا مردم به طور فزاینده ای خواهان تعامل بدون دست هستند (صفحه های گوش های همراه 10 برابر توالت کثیف هستند).

شرکت های بیشتری سعی خواهند کرد تعاملات صوتی را با احساس فوریت بیشتری فراهم کنند. خصوصاً آنهایی که مستلزم حضور فیزیکی هستند.

نکته دیگری که در ویس مارکتینگ یا بازاریابی شنوایی باید به آن توجه داشت این است که هزینه های مربوط به تولید (و قرار دادن) محتوای صوتی برندها در سیستم عامل های صوتی مختلف بسیار ارزان تر از نمونه ویدیویی آن است.

به ویژه در مواقع بحرانی، بازاریابی در بلندگوهای هوشمند و نسخه های صوتی وب سایت ها گزینه ای جذاب برای برند هایی است که به دنبال برقراری ارتباط با مصرف کنندگان نشسته در خانه هستند.

مزیت های تبلیغات شنوایی؟

صدا طبیعی ترین و شهودی ترین راه ارتباطی ماست و به همین سبب، تأثیر عمیقی بر نحوه تعامل مردم با فناوری دارد.

این حس طبیعی به عنوان یک رابط، استفاده از دستگاه های هوشمند و همچنین دسترسی به وب را برای دسته های عظیمی از کاربران مانند افراد کم بینا، نابینا، کم سواد و بی سواد، ساده می کند.

اگر به نام تجاری یا تجارت خود صدایی بدهید، مردم می‌توانند آن را کشف کنند و از محصولات یا خدمات آن استفاده کنند. این ساده ترین راه برای توصیف نقش جستجوی صوتی امروز است.

در حالی که هنوز خرید از طریق بلندگوی هوشمند به تعداد پیش بینی نشده رسیده است، تعداد کلی خریداران صوتی در حال رشد است.

کاربرد عملی دستیارهای صوتی در تمام فضای محتوا وجود دارد: روشی بدون دست برای جستجوی سریع پاسخ ها، به روزرسانی ها، سفارش و حتی برنامه ریزی و ویزیت پزشک در میان انبوهی از قرارهای مختلف.

تعداد خریداران دستگاه های صوتی هوشمند در آمریکا از سال 2019 تا 2021 - چرا باید از ویس مارکتینگ استفاده کنیم

با توجه به این که درصد بالایی از مخطبان، از صدا برای “جستجوی کلی وب” استفاده می‌کنند، می‌توان گفت که جستجوی صوتی بیانگر جنبه مهمی است که می‌توانید محتوای خود را برای آن بهینه کنید. مسلماً این یک فرصت طلایی برای افزایش آگاهی از برند و در دسترس قرار دادن محتوای شما از طریق صدا با بهینه سازی محتوا برای پاسخ به سوالات متداول است.

چالش اصلی شما ارزیابی پتانسیل بازاریابی صوتی برای تجارت و فکر کردن در مورد چگونگی استفاده بازار هدف شما از دستیارهای صوتی و به طور کلی محتوای شنوایی است.

اگرچه این تکنیک ویس مارکتینگ در مراحل بسیار ابتدایی خود به سر می‌برد، اما گوگل مدت هاست این کار را با پادکست انجام داده است و تنها کمی زمان می‌برد تا این سبک از بازاریابی در فضای صوتی گسترش پیدا کند.

روش های اساسی سئو مانند عناوین بهینه سازی شده برای کلمات کلیدی از فاکتور های الزامی افزایش سئو همچون کیفیت و کمیت ضبط و مدت زمان آن خواهد بود.

ظهور بهینه سازی صوتی و اصلاحات صوتی گرا به معنی فضای کمتری برای لینک های آبی است. در کل، استفاده از جستجوی صوتی یکی از تاکتیک های اساسی بازاریابی شنوایی است و هرچه زودتر آن را آماده و اجرا کنید، زودتر از مزایای آن بهره خواهید شد.

چالش های پیش روی ویس مارکتینگ

مانند هر فناوری نسبتا جدید، در فناوری های نوین صوتی نیز گره هایی وجود دارد.

علی رغم چند برند بزرگ مانند نایکی ( در تولید جدید کفش هوشمند خود اجازه می‌دهد سیری بند های کفش شما را تنظیم کند) و کینگ برگر ( با تبلیغات هوشمندانه ای به تجربیات کنترل شده تجاری، تجسم می‌بخشد) که به طور موثر بازاریابی صوتی و تبلیغات شنوایی استفاده می‌کنند؛ و باعث افزایش آگاهی و فروش برند می شوند، صنعت صدا و فناوری باید موانعی را پشت سر بگذارد تا جای پای خود را سفت و ثابت کند.

استفاده کینگ برگر از ویس مارکتینگ یا بازاریابی شنوایی

 

کفش های هوشمند نایکی و قابلیت های آنها در بازاریابی شنوایی

بخش اجتناب ناپذیر از تجربه های جدید در رسانه های دیجیتال، نگرانی درباره حریم خصوصی است و صنعت صدا نیز از آن در امان نیست. در حال حاضر مهم ترین نگرانی کاربران سرقت داده ها، حک اطلاعات و به ویژه وجود دستگاه های شنود و استخراج اطلاعات شخصی توسط دولت ها است.

همه این ها بر تقاضا و رشد بالقوه آینده ویس مارکتینگ تاثیر می‌گذارد و شرکت های ارائه دهنده این تکنولوژی و بیزینس های ذی‌ربط موظفند امنیت اطلاعاتی کاربران و مشتریان خود را به نحوی ضمانت کنند.

پس از آن، مسئله کارآمدی وجود دارد. در این راستا، صدا یک تازه وارد و هنوز یک پلتفرم اولیه است که اثبات ارزش آن برای مخاطبان از نظر بازگشت سرمایه (ROI) دشوار است.

هیچ الگوی جهانی برای یک کمپین صوتی موثر وجود ندارد؛ و به معیار های مربوطه برای یکپارچه سازی نیاز دارند که این نیاز اساسی برای درک کامل توانایی ها و محدودیت های فناوری را به نمایش می‌گذارد.

بسیاری از مردم تفاوت های ظریف در بازاریابی شنوایی و بازاریابی به وسیله پادکست را  درک نمی‌کنند؛ و بسیاری نیز به دلیل انتظارات غیر واقعی برنامه خود را نیمه کاره رها می‌کنند. شما باید صبور، ثابت قدم و در مورد اهداف خود شفاف باشید.

افراد زیادی تصور می کنند که مخاطبان زیادی شاخص کلیدی عملکرد (KPI) برتر هستند؛ اما مانند تمام روش های تبلیغاتی تنها مخاطبان هدف باید مورد توجه شما باشند.

حتی اگر پذیرش تکنولوژی های مرتبط با صدا در حال افزایش است ما باید منتظر یک دوره شکل گیری عادت و آموزش درباره استفاده هایی فراتر از موزیک گوش دادن باشیم. به روز های اولیه تلفن های همراه و محدودیت برنامه ها فکر کنید.

امروزه ما حتی نمی‌توانیم زندگی بدون گوشی های همراه را تصور کنیم.

سخن آخر

ظهور دستیارهای صوتی و همچنین وب سایت هایی که محتوای خود را از طریق صدا ارائه می‌دهند کانال جدیدی را برای مشتری در بازار برای بازاریابان قرار داده است.

دستگاه های دارای قابلیت صدا به عنوان ترکیبی خوب از واقعیت های دیجیتال و فیزیکی عمل می‌کنند. این امر زمینه را برای تعاملات واقعی متنی با کاربران فراهم می‌کند.

در آینده ای نه چندان دور از ویس مارکتینگ بیشتر خواهید شنید چون شرایطی را ایجاد می‌کند که انسان ساده تر به پاسخ دلخواه خود دست یابد.

به نظر شما بازاریابی شنوایی چه مقدار می‌تواند روی کسب و کارتان تاثیر بگذارد؟ در حال حاضر از این نوع بازاریابی استفاده می‌کنید؟

حتما پاسخ خود را در بخش نظرات انتهای صفحه اعلام نمائید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.