آژانس تبلیغاتی

آژانس تبلیغاتی چگونه کار می‌کند؟

شاید این سوال در نگاه اول بسیار ساده و بدیهی به نظر برسد و خواننده به اشتباه تصور کند پاسخگویی به چنین پرسشی کار دشواری نخواهد بود، اما حقیقت این است که ساز و کار یک آژانس تبلیغاتی مدرن به مراتب پیچیده تر از آن است که ظاهرش نشان می دهد. همین نکته را به خاطر بسپارید و با ما همراه باشید تا قبل از اینکه وارد مبحث اصلی شویم، به تعریفی از آژانس تبلیغاتی که مورد پذیرش همگان است نگاه گذرایی بیندازیم.

تعریف اصلی آژانس تبلیغاتی

آژانس‌های تبلیغاتی مسئولیت طرح ریزی، ساخت و مدیریت همه جانبه تبلیغات مشتریانشان را برعهده دارد. آژانس های تبلیغاتی می‌توانند به صورت تخصصی در حوزه‌ تبلیغاتی تعیین شده ای مثل تبلیغات تعاملی فعالیت کنند و یا در قالب یک آژانس خدمات کامل به ارائه تمام ابزار ها و خدمات مورد نیاز تبلیغات، از طراحی وب سایت ها و کمپین های تبلیغاتی آنلاین و شبکه های اجتماعی گرفته، تا انواع بروشور ها، کاتالوگ ها، نامه های پستی، تبلیغات چاپی یا رادیویی و تلویزیونی، دعوت نامه های فروش و … بپردازند.

آژانس تبلیغاتی

تبلیغات از مهم‌ترین و کارآمدترین بخش های صنعت بازاریابی محسوب می‌شود و هرگونه اطلاع رسانی و ارسال غیر رایگان پیام‌های تبلیغاتی در پلتفرم های آنلاین و آفلاینِ مختلف را در بر می گیرد. بسیاری از آژانس های بازاریابی خدمات کامل (فول سرویس) فعالیت های مربوط به تبلیغات را نیز تقبل می کنند ولی اکثر شرکت هایی که منحصرا در حوزه تبلیغات فعالیت دارند، هیچگونه خدماتِ بازاریابی دیگر را ارائه نمی کنند. حوزه تبلیغات اگرچه همیشه جایگاه مشخص و تعریف شده ای در دنیای بازاریابی داشته است، به خودی خود مفهومی بسیار پیچیده و چندبعدی دارد.

اشکال مختلف تبلیغات

  • تبلیغات دیجیتال و آنلاین مثل PPC (تبلیغات کلیکی) و سایر آگهی های اینترنتی
  • تبلیغات رسانه ای در تلوزیون و شبکه های رادیویی
  • تبلیغات چاپی در روزنامه ها، بیلبوردها، مجلات، و سرویس های نامه رسان و پستی و…
  • تبلیغات مشارکتی و تبلیغات نامحسوس (یا جایگذاری محصول)

آژانس های تبلیغاتی معمولا طیف گسترده ای از کارشناسان با تخصص ها و مهارت های گوناگون را به کار می گیرند تا بتوانند ابعاد مختلف تبلیغات و نیازهای موجود را پوشش دهند. مثلا در همین حال که بعضی کارکنان وظیفه تحلیل و پردازش داده ها را به عهده دارند، عده‌ دیگری باید مسئول ارتقای خلاقیت در مفاهیم تبلیغات باشند. هر آژانس تبلیغاتی به طراحان گرافیک، عکاسان، ویراستاران و کارشناسان تولید محتوا نیز نیاز دارد تا در اجرای کمپین های تبلیغاتی به آنها کمک کنند.

در میان عناوین و اشکال متنوع آژانس های تبلیغاتی؛ آژانس های خدمات کامل، آژانس های آزاد یا آلاکارته (à la carte) و آژانس های تخصصی شناخته شده ترین و مهم ترین آنها هستند. آژانس های خدمات کامل تمام مسئولیت ها و مراحل پروژه یا کمپین تبلیغاتی را به عهده می گیرند. آژانس های آزاد برخی از جنبه های تبلیغات مانند خرید رسانه را به عهده می گیرند و می‌توانید آیتم های تبلیغاتی و فعالیت های خاصی را که مدنظرتان است از بین گزینه های متنوعی که ارائه می‌دهند انتخاب کنید. آژانس های تخصصی معمولا کوچک ترند و تنها روی جنبه های تبلیغاتی یا بازار خاصی مثل اینترنت متمرکز هستند.

رابطه مشتری و آژانس تبلیغاتی

آژانس تبلیغاتی همه یا بخشی از فعالیت های روابط عمومی مربوط به بازاریابی را به نیابت از سازمان طرف قرار داد برعهده می‌گیرد. آژانس های تبلیغاتی انواع و ابعاد گوناگونی دارند. مدیر یک آژانس کوچک و جمع وجور ممکن است تنها به چند کارمند خلاق و کاربردی قناعت کند و با بودجه و امکاناتی مختصر و مفید کارها را پیش ببرد و آژانس دیگری ممکن است دفاتر متعددی در سراسر دنیا داشته باشد که در هرکدام از آنها هزاران نفر نیروی متخصص مشغول فعالیت هستند. کمیسیون آژانس های تبلیغاتی اغلب از طریق دپارتمان فروش تامین و پرداخت می‌شود.

تیم ترافیک و تولید تبلیغات

تیم ترافیک و تولید تبلیغات مسئول تولید خروجی های ملموس و هنرمندانه و به عبارت دیگر ارتباطات بازاریابی است. برای مثال اگر قرار است یک آگهی تلویزیونی ساخته شود، آژانس مسئولیت نوشتن متن تبلیغ، انتخاب بازیگر، عوامل فیلم و کارهای پشتیبانی (مثل تهیه لباس و پذیرایی) را برعهده می‌گیرد. هر آگهی باید در جزئیات و نحوه ارائه منحصر به فرد باشد و به همین دلیل میزان توجه آژانس های تبلیغاتی به تنوع و خلاقیت می تواند درصد موفقیت این آژانس ها را تایید کند. در موارد نیاز به تبلیغات چاپی هم این تیم تولید و ترافیک است که همه امکانات لازم برای پخش و تهیه محتوای مکتوب؛ برای بازاریابی مستقیم یا روزنامه و پوستر و… را فراهم می کند.

آژانس های تبلیغاتی

تیم برنامه ریزی استراتژیک

تیم برنامه ریزی استراتژیک بر روی بینش مصرف کننده کار می کند و وظیفه دارد تمام شرایط، راه ها و چالش های موجود را در راستای اهداف سازمان بازبینی و مدیریت کند. این تیم که در برخی آژانس ها ممکن است تحت عنوان دپارتمان برنامه ریزی اکانت نیز فعالیت کند، با قراردادن اطلاعات و ایده های مهم در دنیای بازاریابی- که فرآیند تبلیغات باید براساس آنها صورت بگیرد و اجرایی شود – در اختیار تیم خلاقیت و ایده پردازی، مسئولیت پشتیبانی از این تیم ها را برعهده دارند.

این نوع اطلاعات ثانویه معمولا تنها در جهت تکمیل فرآیند تصمیم گیری استفاده می شوند و به ندرت پیش می آید که تحقیقات پایه در حوزه کاری تیم برنامه ریزی قرار بگیرد. با این همه؛ با وجود گنجینه های اطلاعاتی غنی و با ارزشی که سازمان‌هایی همچون موری، دیتامانیتور، اِی کورن و.. فراهم کرده اند و امثال آن ها در دنیای اینترنت فراوان است، تیم برنامه ریزی استراتژیک می تواند پازل داده های مهم را کامل و با ترسیم تصویری روشن از اهداف و راهبردها به تیم خلاقیت کمک کند.

تیم رسانه

تیم رسانه زمان بندی و برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی و ارتباطات بازاریابی را سازماندهی می کند. این تیم با بررسی رسانه های مختلف و بازدهی آنها بهترین ها را برای تبلیغات انتخاب می‌کند و مشتریان را یاری می کند تا راحت تر در مورد مدت زمان، میزان پخش و شخصی سازی تبلیغات مورد نظرشان تصمیم بگیرند. در این مورد هزینه های پرداختی و نرخ بازگشت هزینه، کلیدی ترین عواملی هستند که بر تصمیم گیری مشتریان تاثیر می‌گذارند.

برنامه ریزی رسانه و خرید رسانه تخصص های اصلی این تیم به شمار می آیند. امروزه حجم بی سابقه ای از داده های مفید در اختیار کارشناسان قرار گرفته است و آنها را یاری می کند تا خرید رسانه را راحت تر و با اطمینان بیشتری انجام دهند. برای برنامه ریزی و شبیه سازی نیز نرم افزارهای زیادی وجود دارد.

امور مشتریان

مدیر امور مشتریان (اکانت منیجر) کسی است که در خدمت آژانس با سفارش دهندگان تعامل برقرار می کند (مشتریان آژانس های تبلیغاتی را با عنوان سفارش دهنده یا تبلیغ‌دهنده نیز می‌شناسند.) اغلب اوقات این مدیران باید زمان زیادی را به عنوان بخشی از تیم بازاریابی هر سفارش دهنده بگذرانند تا رابطه سفارش دهنده و آژانس صمیمی تر و مستحکم تر شود و این مدیران بتوانند از درستی اطلاعات رد و بدل شده بین سفارش دهنده و بقیه اعضای آژانس اطمینان حاصل کنند. چنین شغلی فردی را می طلبد که در مدیریت زمان و توانایی برقراری هماهنگی بین افراد و تیم های مختلف نمونه باشد. در تکمیل کار مدیر امور مشتریان، برنامه ریز امور مشتریان (اکانت پلنر) باید روی خلاصه کردن موارد ارائه شده به آژانس کار کند.

تیم خلاقیت آژانس تبلیغاتی

تیم خلاقیت

اعضای تیم خلاقیت و برنامه ریزان رسانه اولین افرادی هستند که بریف (brief) به دستشان می رسد. بریف یا تفهیم نامه در درجه اول پیامی را در بر می گیرد که مشتری می‌خواهد به مخاطب هدف انتقال دهد. تیم خلاق باید این پیام ساده را برای مخاطبین جذاب و مهیج کنند. اعضای تیم خلاقیت در قدم اول مفهوم خلاقانه را استخراج می کنند. در ادامه برای تشریح کلامی این مفهوم افرادی به نام “کپی رایتر” پیام ها و کلماتی را که کپی نامیده می شوند به مخاطب انتقال می دهند و طراحان با استفاده از عکس ها و دیاگرام ها مسئولیت دیزاین و طرح بندی را به عهده میگیرند. اعضای تیم خلاقیت را دست کم نگیرید. این افراد اغلب هنرمند و پر از ایده های خوب و نوآورانه هستند. بنابراین به نفع خودتان است که برای پیشنهادات و نقدهای مفید و سازنده شان ارزش قائل شوید و آنها را آویزه گوشتان کنید.

منابع درآمد آژانس‌های تبلیغاتی

پروسه کسب درآمد مجموعه های تبلیغاتی دقیقا مشابه آژانس های بازیگری که به ازای معرفی افراد به پروژه های فیلمسازی، درصدی از درآمد آنها را به عنوان دستمزد دریافت می کند انجام می گیرد. علاوه بر این آژانس های تبلیغاتی می توانند از مالکین رسانه ها نیز کمیسیون بگیرند یا حتی تخفیفات کسر شده را به عنوان درآمد درنظر گرفته و آن را به مشتری باز نگردانند. راه های کسب درآمد نامحسوس دیگری نیز برای آژانس های تبلیغاتی وجود دارد که برخی آژانس ها تحت عنوان کارمزد از منابع مختلف دریافت می کنند.

آژانس های تبلیغاتی قادرند تمام مسئولیت های تیم رسانه، ترافیک و تولید، مدیریت اکانت و برنامه ریزی استراتژیک و تیم های خلاقیت را به عهده بگیرند.

آژانس های تبلیغاتی دیجیتال

تمرکز اصلی آژانس های بازاریابی دیجیتال روی فناوری ها و راه های ارتباطی دیجیتال است. می توانید هرکاری که در رده تبلیغات دیجیتال قرار می گیرد، از توسعه سایت و اپلیکیشن گرفته، تا کمپین های تبلیغاتی آنلاین را با خیال راحت برعهده این آژانس ها بگذارید.

آژانس های تبلیغاتی سلامت

دنیای محصولات و خدمات سلامتی و بهداشتی روز به روز گسترده تر و پیچیده می شود و نیاز شدیدی به متخصصینی احساس می شود که به طور متمرکز در این زمینه فعالیت کنند. آژانس های تبلیغاتی حوزه سلامت، قابلیت این را دارند که چنین فضای آشفته ای را مدیریت کنند و در تعامل با داروخانه ها، بیمارستان ها و مراکز تجهیزات پزشکی جای تبلیغات سنتی را قرار بگیرند.

قوانین محدود کننده‌ای برای تبلیغات حوزه سلامت در بستر فضای آنلاین وجود دارد. برای مثال بر اساس قوانین تبلیغات گوگل کسب و کارهای حوزه سلامت، امکان استفاده از Google Ads را ندارند.

آژانس های تبلیغاتی فناوری مالی (Fintech)

دنیای فناوری و سرمایه (فینتک) هم از نظر ریسک و ناامنی دست کمی از محصولات بهداشتی ندارد و میدان مینی است که باید در آن با احتیاط قدم برداشت. در چنین مسیر مبهمی یاری گرفتن از نویسندگان متخصص و مدیران هنری آژانس های فناوری مالی، که به تمام جزئیات و راهکارهای موجود واقف اند؛ کاری عاقلانه به نظر می‌رسد.

آژانس تبلیغاتی درون سازمانی

این آژانس ها تشکیلاتی درون سازمانی هستند که صرفا در خدمت مجموعه ای که آنها را ایجاد کرده است کار می‌کنند. چه این آژانس ها در خدمت کارخانه ها و برندهای بزرگی مثل اپل و نایک باشند یا شرکت و کارخانه ای بسیار کوچکتر، فعالیت تبلیغاتی این آژانس ها محدود به محصول یا خدمات یک کارگزار است. برخی فکر می کنند با توجه به محدود بودن فضای کار و تجربه نکردن همکاری با برندهای مختلف، این تیم ها حرف زیادی برای گفتن ندارند؛ اما محتواهای بی نظیر و تکرار نشدنی بسیاری را می توان مثال زد که در آژانس های تبلیغاتی درون سازمانی تولید شده اند.

مسئولیت های کارکنان آژانس های تبلیغاتی

وقتی وارد یک آژانس تبلیغاتی می شوید ممکن است با فردی در جایگاه رییس آژانس، مدیر ایده پردازی، مدیر رسانه و چند نفر در شغل کارشناس امور مشتریان، کپی رایتر و طراح گرافیک برخورد کنید. البته بعید نیست طراحان گرافیک و کپی رایترهای دیگری نیز به صورت فری‌لنس با این آژانس ها همکاری کنند و آنجا حضور نداشته باشند. روز به روز بر تعداد آژانس های کوچکی که برای انجام پروژه های سفارشی کارکنان شان را به صورت ساعتی یا روزانه استخدام می‌کنند و از همین طریق پیشرفت و ترقی می کنند افزوده می‌شود.

نکات منفی کار در آژانس های تبلیغاتی

کار در آژانس های تبلیغاتی به شغل های صبح تا عصر معمولی شباهتی ندارد. اکثر کارمندان مجبورند ساعت های طولانی کار کنند و خیلی وقت ها حتی از تعطیلی آخر هفته هم خبری نیست. از طرف دیگر محیط این مجموعه‌ها بسیار تنش زاست و هیچ کس نمی تواند با اطمینان بگوید که قرار نیست از پروژه یا حتی به طور کلی از کار، کنار گذاشته شود. در برخی پروژه های فوری یا مهم توقعات مشتریان بسیار بالاست و از کارکنان انتظار می رود به تمام معنا از زندگی خود دست بکشند تا بتوانند روی یک پروژه فوری کار کنند.
آژانس تبلیغات

نکات مثبت کار در آژانس های تبلیغاتی

محیط این آژانس ها خلاقانه و سرگرم کننده است و فرصت های خوبی برای سفر و ملاقات با افراد مشهور یا حتی پا روی پا گذاشتن و قهوه نوشیدن و فکرکردن به ایده های جالب در اختیارتان قرار می دهد. در بسیاری از آژانس ها بخش های تفریحی مختلفی وجود دارد که می توانید در آن بیلیارد و دارت بازی کنید، روی صندلی های راحتی بنشینید و استراحت کنید یا حتی چرت بزنید. درآمدها در برخی مجموعه ها بالاست و حتی روزهای تعطیل و غیر کاری بیشتری نسبت به شغل های معمولی وجود دارد. (اما خب، مساله اینجاست که بعید است کارهای آژانس در روزهای تعطیل هم شما را یک لحظه به حال خودتان بگذارند.)

اگر خودتان هم دستی در کار تبلیغات داشته باشید ممکن است سوالی مثل اینکه “نحوه کار آژانس تبلیغاتی چگونه است” به نظرتان احمقانه برسد. ولی برای افرادی که از بیرون به قضیه نگاه می کنند این مساله کماکان رازگونه جلوه می کند. حتی طرز کار و فضای آژانس های تبلیغاتی که در فیلم های تلویزیونی و سینما نشان داده می شود، زمین تا آسمان با آنچه در واقعیت وجود دارد متفاوت است.

مبحث تقسیم وظایف، فعالیت ها و رده های شغلی در گروه های تبلیغاتی موفق بسیار گسترده است و حتی می توان راجع به آن کتاب نوشت. ولی برای اینکه یک تصویر کلی از این پروسه ها داشته باشید؛ در ادامه توضیحی ساده و مختصر خدمتتان ارائه می کنیم:

آژانس های تبلیغاتی با سفارش دهندگان و مشتریان طرف هستند

معمول ترین روش پروژه گرفتن برای یک آژانس تبلیغاتی از طریق پیچ (pitch) یا همان مناقصه تبلیغاتی است. در این پیچ ها مشتریان بریفی را به آژانس های تبلیغاتی شرکت کننده ارائه می کنند و آژانسی را که بهترین عملکرد و نمونه کار را در راستای این بریف داشته باشد انتخاب می کنند. البته همیشه هم اینگونه نیست ولی در اکثر موارد مشتریان و آژانس ها از همین طریق با هم ارتباط می گیرند.

از لحظه ای که قراردادها امضا شد، کار واقعی شروع می شود. بسته به نوع آژانس و مشتری، محدوده کاری (SOW) ممکن است به شدت متنوع باشد اما روال کلی این است که آژانس متعهد می شود حجم مشخصی از کارها و پروژه را در ازای دستمزدی مشخص انجام دهد (به صورت حق الوکاله ای، ساعتی یا انواع قراردادهای دیگر) و مشتری نیز متعهد است بعد از انجام کار حق الزحمه‌ آژانس را پرداخت کند. البته این توضیح خیلی سطحی و ابتدایی بود ولی ساده ترین شکلی است که می توان این موضوع را مطرح کرد.

همه چیز حول مشکل و راهکار می چرخد

کار آژانس تبلیغاتی حل کردن مشکلات مشتریان است. این امری بدیهی است که مشتری تا مشکلی نداشته باشد و دنبال راه حل نباشد به شما رجوع نمی کند. نوع این مسائل و راهکارها بسته به نوع کسب و کار مشتری و تخصص آژانس متفاوت است ولی برخی مراحل کم و بیش یکسان انجام می شوند.

تیم تبلیغاتی

مراحل ایجاد و اجرای کمپین های تبلیغاتی

این مراحل ممکن است از آژانسی به آژانس دیگر تفاوت داشته باشد، ولی یک پروسه شناخته شده 12 مرحله ای وجود دارد که کارهای بازاریابی، روابط عمومی و طراحی عموما براساس آن انجام می شوند. اگرچه در مواردی ممکن است بعضی مراحل حذف یا ادغام شوند، اما روال کلی بر این قرار است:

  1. مدیر (یا تیم) امور مشتریان با مشتری دیدار می‌کند تا در مورد مشکل و نیازهای مشتری اطلاعات کسب کند.
  2. مدیر امور مشتریان براساس مشکل تشخیص داده شده یک بریف (تفهیم نامه) خلاق تنظیم می کند. این تفهیم نامه نتیجه آنالیز و بررسی رقبا، تحقیقات، همکاری های مدیر خلاقیت و برنامه ریز و در نهایت تایید و امضای مشتری است.
  3. مدیر امور مشتریان بودجه پروژه، تقویم اجرایی، رسانه های مناسب و فاکتورهای دیگر را برآورد و مشخص می کند.
  4. تیم خلاقیت مدتی روی پروژه کار می کند و سری اولیه ایده ها را به مدیر خلاقیت ارائه می کند.
  5. مدیر خلاقیت ایده های غیر عملی و ضعیف را خط می زند و تیم را در راستای ارتقای ایده ها و پیدا کردن ایده های خوب و جدید راهنمایی و مدیریت می‌کند.
  6. اعضای تیم خلاقیت مجددا روی ایده ها کار می‌کنند اما در صورت لزوم از دپارتمان تولید، مدیر امور مشتریان و اعضای دیگر آژانس نیز کمک و مشورت می‌گیرند تا کار مطمئن تر دنبال شود. اگر نیاز به عکاسی، فیلمبرداری یا اطلاعات مکتوب باشد اینجاست که دپارتمان تولید وارد عمل می شود و امکانات لازم را برآورد می کند.
  7. در نهایت مدیر خلاقیت ایده ها را تایید می کند و در اختیار مشتری قرار می دهد.
  8. مشتری ایده ها را بررسی می کند و نظر خود را اعلام می‌کند. اگر احساس کند باید روی ایده ها بیشتر کار کرد مراحل 3 تا 7 باید تکرار شوند و اگر راضی باشد و آنها را تایید کند می‌توان وارد مرحله عملی کردن ایده ها شد. در انتهای این بخش نهایتا باید بودجه و تقویم اجرایی مجددا مورد تایید قرار بگیرند.
  9. تیم خلاقیت پا به پای تیم امور مشتریان، خرید رسانه، تیم تولید و همینطور مدیرخلاقیت کار می کند تا تبلیغات را در هر قالبی که نیاز باشد تولید کنند.
  10. نسخه نهایی تبلیغات در اختیار مشتری قرار می گیرند تا آنها را تایید کند. اگر مشتری رضایت خود را اعلام کند آگهی ها به صورت آنلاین، مکتوب، محیطی یا در رسانه ها منتشر می‌شوند.
  11. آژانس به طور پیوسته موفقیت و نرخ بازگشت سرمایه را رصد می کند و اطلاعات لازم را در اختیار مشتری قرار می دهد.
  12. مشتری مابقی حق الزحمه‌ آژانس را پرداخت می‌کند و این چرخه برای ساخت تبلیغات بعدی تکرار می‌شود.

خود ارتقایی و کسب جوایز تبلیغاتی موفقیت شما را تضمین می‌کنند

اگرچه خوب و رضایت بخش انجام دادن پروژه های مشتری به خودی خود تبلیغات موثری به شمار می آید، اما برای موفقیت بیشتر و دوام آوردن در بازار آشفته تبلیغات، باید بتوانید پررنگ تر ظاهر شوید و مشتری های بیشتری را به خود جذب کنید.

هرساله آژانس های تبلیغاتی در سراسر جهان، در جشنواره های تبلیغاتی شرکت کرده و بهترین کارهای تبلیغاتی خود را نامزد دریافت جوایز می کنند. در این میان فقط چند جشنواره برتر توجه مشتریان را به خود جلب می کنند و درخشیدن در این جشنواره هاست که می تواند برگ برنده ای برای آژانس به حساب بیاید.

خودارتقایی می تواند در قالب هایی مثل توسعه وبسایت و هراقدام هوشمندانه و آینده نگرانه دیگری نیز انجام بگیرد که می توانند هرروزه مشتریان تازه و بیشتری را به سمت شما سرازیر کند.

آژانس تبلیغاتی جی ادز به صورت تخصصی در حوزه تبلیغات کلیکی گوگل فعالیت می‌کند. تیم جی‌ادز با ساختاری چابک هر روز با چالش‌های جدیدی برای مدیریت تبلیغات گوگل در حوزه های مختلف روبرو می‌شود. ما به عنوان پارتنر گوگل تمام سعی خود را برای موفقیت مشتریان خود در حوزه آنلاین به کار می‌گیریم.

9 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بسیار مفید و کاربردی بود.برای منی که در آژانس تبلیغاتی مشغولم

میشه در مورد پوزیشن های شغلی هم یکم با دیتیل توضیخ بدین مراتب شغلی در آژانس تبلیغاتی

درود و آفرین به نویسنده خوب این مقاله

ممنونم بابت اطلاعات بسیار مفید که در اختیار همگان قرار دادید. برای من که قصد دارم یک آزانس تبلیغاتی بزنم اطلاعات پایه ای و اولیه خوبی بود. متشکرم

خواهش می‌کنیم دوست عزیز. امیدواریم که در زمینه کاری‌تان موفق باشید.

سلام من یک نوجون هستم که هنوز شغلی برای ایندم انتخاب نکردم و سر دز گمم ولی به فکرم زد که یک ازانس تبلیغاتی راه اندازی کنم از نظر کسانی که الان در ازانس تبلیغاتی مشغول هستند این کار برای من بسیار مفید و بردر امد میشع یا خیر ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام. اگر به انجام این کار علاقه دارید و مطمئنید با چرایی کارهایی که انجام می‌دهید مطابقت دارد، توصیه می‌کنیم حتما این کار را انجام دهید. بهتر است شغل خود را بر میزان درآمد تعیین نکنید و بیشتر علاقه خود و برطرف کردن نیازهای مشتریان بالقوه را مورد هدف قرار دهید.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.