آژانس دیجیتال مارکتینگ

آژانس بازاریابی دیجیتال چیست؟

تا به حال این سوال برایتان پیش آمده است که “یک آژانس بازاریابی دیجیتال چه کاری انجام می‌دهد؟” بسیاری از شما احتمالا فکر می‌کنید که این آژانس ها عملکردی مشابه شرکت های بازاریابی سنتی دارند. اما ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که آژانس تبلیغاتی دیجیتال و آژانس‌های بازاریابی سنتی، عملکردی متفاوت دارند.

منظور ما را اشتباه متوجه نشوید، قطعا هدف هر دو شرکت یکسان و کمک به شما در رسیدن به اهداف تجاریتان است، اما راه آنها برای تحقق این هدف بسیار متفاوت است.

با ساختار و نحوه فعالیت آژانس‌های تبلیغاتی آشنایی دارید؟ مقاله آژانس تبلیغاتی چگونه کار می‌کند را مطالعه کنید.

ما در این مقاله می خواهیم تفاوت های اصلی شرکت های مختلف بازاریابی و همچنین معیارهایی که باید در زمان جستجو برای برترین آژانس تبلیغات اینترنتی در ذهن داشته باشید را برای شما توضیح دهیم.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

عبارات بازاریابی آنلاین و بازاریابی اینترنتی معمولا به جای بازاریابی دیجیتال به کار می روند.

اگر در اینترنت به دنبال تعریف بازاریابی دیجیتال بگردید، احتمالا با تعاریف متعددی روبرو خواهید شد.

به نقل از ویکی پدیا، بازاریابی دیجیتال: یک اصطلاح گسترده برای بازاریابی کالا ها و خدمات با استفاده از تکنولوژی های دیجیتال، عمدتا در اینترنت، است که همچنین تلفن های همراه، تبلیغات نمایشی و سایر ابزار های دیجیتال را شامل می شود.

دیجیتال مارکتینگ را اینگونه نیز می‌توان تعریف کرد: یک راه حل بازاریابی که شامل تبلیغ یک برند از طریق رسانه های دیجیتال مختلف می شود تا نظر مشریان جلب و ترغیب به خرید ( یا هر اقدام مطلوب دیگری) شوند.

دیجیتال مارکتینگ دربرگیرنده این تاکتیک ها است:

بازاریابی قدیمی در مقابل بازاریابی دیجیتال: تفاوت در چیست؟

در طی دهه گذشته، به خاطر ظهور دیجیتال مارکتینگ، نقش بازاریابی سنتی، در موفقیت کسب و کار های محتلف، بسیار کم رنگ شد. با این حال این بدان معنی نیست که بازاریابی سنتی دیگر وجود ندارد؛ بلکه یعنی بیشتر کسب و کار ها، بیشتر در دنیای دیجیتال در حال سرمایه گذاری هستند.

بازاریابی سنتی، شامل تبلیغات از طریق رسانه های غیر اینترنتی است که برای نمایش و ارائه تبلیغات، کاربر را از دیدن یا گوش دادن به برنامه اش باز می دارند. این رسانه ها عبارت اند از:

  • تلویزیون
  • رادیو
  • مجلات
  • روزنامه ها
  • بیلبورد ها
  • رسانه های چاپی
  • بنر ها

هدف اصلی بازاریابی سنتی این است که تا حد امکان افراد بیشتری را مخاطب قرار دهند. از طرف دیگر، بازاریابی آنلاین از طریق دستگاه های مبتنی بر اینترنت، مخاطب خود را هدفمند انتخاب می کند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی، به طور ویژه برای مشاغل کوچک تا متوسط مناسب بوده است، مشاغلی که:

  1. شاید مثل شرکت های بزرگ، بودجه بازاریابی کلان نداشته باشند، یا
  2. از تاکتیک های بازاریابی سنتی به موفقیت چندانی نرسیده اند.

4 دلیل برای برتری آژانس بازاریابی دیجیتال نسبت به آژانس بازاریابی سنتی

4 دلیل اصلی برای افزایش مطلوبیت بازاریابی آنلاین نسبت به بازاریابی سنتی وجود دارد:

  • دلیل اول: بازاریابی سنتی آنقدرها توجیح مالی ندارد

تحقیقات نشان می دهد با اینکه بازاریابی دیجیتال 3 برابر بازاریابی سنتی، مشتری جلب می کند، اما هزینه آن 62% کم تر از بازاریابی سنتی است. تبلیغی که از طریق رسانه سنتی بخواهد 2000 نفر را مخاطب قرار دهد، هزینه ای حدود 1،500 دلار برای شما دارد در حالی که همین تعداد کاربر را با حدود هزینه 125 دلار از طریق اینترنت می توان مخاطب قرار داد.

  • دلیل دوم: با استفاده از بازاریابی آنلاین می توانید کارآمد تر مخاطب را هدف قرار دهید

شما می توانید مخاطبان منطقه ای یا جهانی که در ارتباط با کسب و کار شما هستند را هدف قرار دهید، که متعاقبا خواهید توانست مخاطبان با پتانسیل بالاتر را جذب کنید، مخاطبانی که به احتمال زیاد مشتری شما خواهند شد.

  • دلیل سوم: تعامل مستقیم بیشتر با مخاطبین خود

برخلاف بازاریابی سنتی، بازاریابی دیجیتال، به ویژه در زمینه رسانه های اجتماعی، این امکان را برای شما فراهم می کند تا مستقیم با مخاطب خود در تعامل باشید. تعامل با مخاطب در رسانه های اجتماعی همچنین به شما اجازه می دهد تا به طور مستقیم از نظرات آنها در مورد برند و خدمات خود مطلع شوید.

  • دلیل چهارم: شما می توانید اطلاعات را در لحظه پیگیری کنید

با استفاده از ابزارهای پیگیری و آنالیز داده ها، شما می توانید در لحظه به داده ها دسترسی داشته باشید. این ویژگی این امکان را برای شما فراهم می کند تا اثربخشی کمپین های خود و نرخ بازگشت سرمایه را بررسی کنید.

چرا باید با یک آژانس بازاریابی دیجیتال همکاری کنید

باور می‌کنید که در سال 2016 حدود 50% از کسب و کار های کوچک حضور آنلاین نداشتند؟ یعنی نه وبسایت داشتند و نه هیچ فعالیت آنلاینی.

از شرکت هایی که در آن زمان از بازاریابی دیجیتال استفاده می کردند، بیش از نیمی از آن ها هیچ استراتژی یا برنامه ای نداشتند، در حالیکه 63% از آنها هیچ سیستمی هم برای تحلیل داده ها و نتایج بازاریابی خود نداشتند.

یک لحظه در این باره فکر کنید. به نظر شما چه تعداد از این کسب و کار ها به موفقیت رسیده اند؟ می توانید مطمئن باشید که تعداد محدودی از آن ها موفق بوده اند.

اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، احتمالا به زودی، کرکره آن را پایین خواهید کشید.

بیل گیتس

بنابراین، دقیقا به چه دلیل باید از کمک آژانس بازاریابی دیجیتال بهره ببرید؟ به خاطر کار هایی که می توانند برای شما به عنوان مشتری انجام دهند.

یک آژانس بازاریابی دیجیتال:

  1. کار بازاریابی آنلاین شما را بر عهده می گیرد بنابراین می‌توانید بر سایر الویت های خود تمرکز کنید

این آژانس ها بعد از به عهده گرفتن بازاریابی آنلاین شما، برند شما را بررسی و ارزشیابی می کنند تا به یک برنامه استراتژیک جامع برای به حداکثر رساندن سود شما، دست یابند. به این منظور آژانس، شخصیت مشتریان هدف شما و مسیری که آن‌ها برای خرید طی می‌کنند را شناسایی می‌کند.

شرکت شما وقتی به درک درستی از مسیری که مشتریان برای خرید طی می‌کنند، برسد، بهتر خواهد توانست استراتژی برای حل مشکلات مشتریانش بیاید و در نتیجه نیاز های آن ها را بر طرف کند.

  1. به طور مداوم برای بهبود نرخ بازگشت سرمایه (Return on Investment) شما تلاش می کند

یک شرکت بازاریابی با (1) بررسی اقدامات مفید و غیر مفید و (2) سنجیدن روش های جدید برای بهبود ROI شما، مرتبا برای بهینه سازی استراتژی شما تلاش خواهد کرد. همچنین بهترین رسانه و پلتفرم را برای رسیدن به بیشترین تعداد مشتری شناسایی می‌کند.

آژانس بازاریابی، با تلاشی مداوم برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه شما از طریق بهره مندی از سرویس های دیجیتال مختلف، می تواند بازدیدکنندگان و کاربران بیشتری برای وبسایت شما جلب کند. و همانطور که می دانید، بسیاری از این بازدیدکنندگان به تدریج تبدیل به مشتریان شما خواهند شد.

  1. حضور شما در فضای مجازی را تقویت کرده و توسعه می بخشد

آژانس تبلیغات دیجیتال با تولید محتواهای هدف گذاری شده، به منظور معرفی شما به عنوان یک کسب و کار صاحب اعتبار، حضور شما در فضای مجازی را بهبود می‌بخشد. آژانس بازاریابی، یک استراتژی تولید محتوا برای شما اتخاذ می کند تا جایگاه وبسایت شما برای کلیدواژه های متعدد که در ارتباط با جستجوی کاربران، هستند بالاتر برود.

چگونه برای کسب و کار خود بهترین آژانس بازاریابی را انتخاب کنید

همانطور که برای یک جایگاه شغلی در شرکت خود به دنبال شایسته ترین فرد می‌گردید، برای یافتن بهترین آژانس بازاریابی دیجیتال نیز باید به همان میزان حساسیت به خرج دهید.

قبل از اینکه بازاریابی آنلاین خود را به شرکتی بسپارید، به دقت سابقه آن شرکت را بررسی کنید. نگاهی دقیق به وبسایت آن شرکت بیاندازید و جستجوی آنلاین کاملی در مورد شرکت مورد نظر خود انجام دهید.

در طی بررسی های خود این موارد را به یاد داشته باشید:

  • آیا صاحبان این شرکت با زمینه و صنعت کاری شما آشنایی دارند؟
  • مشتریان آن ها چه کسانی هستند؟ (چه صنایعی، با چه وسعتی، با چه درآمد سالانه ای و غیره)
  • چه خدماتی ارائه می دهند؟ آیا شما از پس هزینه های آژانس تبلیغات دیجیتال بر می آیید؟
  • آیا سابقه همکاری موفقیت آمیز با شرکتی مشابه با شرکت شما را دارند؟
  • آیا تیمی از اعضاء حرفه ای را دارند؟ (در زمینه SEO، رسانه های اجتماعی، مدیریت محتوا و تبلیغات گوگل)
  • سابقه فعالیت آن ها به چه میزان است؟
  • آیا در فضای مجازی حضور پر رنگی دارند؟
  • آیا گواهینامه هایی در وبسایت خود دارند؟
  • نظرات سایرین در مورد آن ها در گوگل رویو و یا لینکدین چگونه است؟
نکته: با اعضاء ارشد شرکت مورد نظر ملاقاتی داشته باشید، نحوه تعامل افراد در شرکت را بررسی کنید و فرآیندهای استراتژیک آن ها را بهتر بشناسید.

قبل از اینکه بازاریابی خود را برون سپاری کنید، مطمئن شوید که در حال گرفتن بهترین تصمیم برای کسب و کار خود هستید.

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطلب مفیدی بود

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.