تکنیک‌های افزایش فروش در اینستاگرام

تکنیک‌های افزایش فروش در اینستاگرام (نکاتی که نمی‌دانستید)

وقتی که صحبت از فروش محصول در پلتفرم‌های سوشال مدیا به میان می‌آید؛ اینستاگرام را می‌توان به عنوان معدن طلایی در نظر گرفت که می‌تواند فروش محصولات کسب‌وکارهای مختلف را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

محبوبیت بالای اینستاگرام در میان کاربران ایرانی از یک طرف و انتشار قابلیت‌های جدیدی همچون ریلز در این شبکه از طرفی دیگر باعث شده‌اند تا اینستاگرام به یک گزینه کاربردی برای افزایش فروش در میان کسب‌وکارهای مختلف بازار تبدیل شود.

جالب است بدانید طبق نتایج یک نظرسنجی، 44 درصد از کاربران اینستاگرام اعلام کرده‌اند که به صورت هفتگی خریدهای خود را از از این شبکه انجام می‌دهند. این موضوع بیان می‌کند که مبحث فروش در اینستاگرام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما با این وجود باز هم شاهد این هستیم که افرادی از عدم فروش در اینستاگرام شکایت کرده و تصور می‌کنند هیچ وقت نمی‌توانند فروش خود را در این شبکه افزایش دهند. اگر شما جزو این افراد هستید پیشنهاد می‌کنم ادامه این مقاله را از دست ندهید.

چرا اینستاگرام؟

اینستاگرام به عنوان شبکه‌ای شناخته می‌شود که در آن کاربران می‌توانند با توجه به علایق خود، اکانت‌های مختلف را دنبال کرده و تصاویر یا ویدئوهای موردنظر خود را مشاهده کنند. اما کاربرد اینستاگرام محدود به تماشا ویدئو و یا دنبال کردن اینفلوئنسرهای موردعلاقه کاربران نشده و آن‌ها می‌توانند از این شبکه به عنوان یک بازار برای سفارش محصولات و یا خدمات موردنیاز خود نیز استفاده کنند.

استفاده از اینستاگرام برای سفارش محصولات و یا خدمات

با توجه به این موضوع، این فرصت برای کسب‌وکارهای مختلف فراهم شده است تا با ساخت اکانت بیزینسی اینستاگرام و تولید محتوا باکیفیت و البته با مرتبط با نوع محصول و یا خدماتی که ارائه می‌کنند؛ برند خود را به طیف بزرگی از کاربران این شبکه معرفی کرده و در نتیجه فروش خود را افزایش دهند.

این موارد از جمله مزایای فروش محصول و یا خدمات در اینستاگرام می‌باشد:

  • اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با استفاده از تکنیک استوری تلینگ (Storytelling) به خوبی کسب‌وکار خود را به مخاطبان معرفی کنید.
  • به کمک قابلیت‌هایی همچون ریلز و استوری‌های اینستاگرام می‌توانید محصولات و یا خدمات خود را به تعداد زیادی از کاربران معرفی کنید.
  • این امکان در اینستاگرام برای شما وجود دارد تا با تمرکز بر روی محصولات تاپ خود، درصد بالایی از سهم فروش کل بازار به دست آورید.
  • با کمک این شبکه می‌توانید به پروسه توسعه برند خود سرعت ببخشید.
  • اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا قبیله‌ای از مشتریان وفادار ساخته و آگاهی از برند خود را افزایش دهید.

8 تکنیک افزایش فروش در اینستاگرام

در بخش قبلی این مقاله مزایای ساخت اکانت بیزینسی اینستاگرام و فعالیت در این شبکه برای کسب‌وکارهای مختلف را عنوان کردیم. اما آیا همه بیزینس‌ها می‌توانند با استفاده از این شبکه فروش خود را افزایش دهند؟

افزایش فروش در اینستاگرام مستلزم استفاده از یک سری تکنیک‌های کاربردی می‌باشد تا به وسیله آن‌ها به الگوریتم این شبکه نشان دهید که محتوا پیج شما باارزش بوده و به خوبی به نیازهای کاربران پاسخ می‌دهد. در ادامه یک سری از این تکنیک‌های کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم.

قبیله مخاطبان هدف خود را بسازید

ساخت قبیله مخاطبان وفادار در اینستاگرام یکی از مهم‌ترین قدم‌های افزایش فروش در این شبکه می‌باشد. به طور معمول درصد قابل توجهی از مشتریان شما را کاربران صفحه شما تشکیل می‌دهند؛ بنابراین ضروری است تا با ارائه محتوا جذاب و کاربردی،‌ آن‌ها را به سمت انتهای قیف فروش خود هدایت کنید.

در پروسه تولید محتوا سعی کنید نیاز مخاطبان خود را به خوبی شناسایی کرده و به آن‌ها این حس را بدهید که شما به دنبال حل مشکل آن‌ها هستید؛ نه اینکه تنها محصول و یا خدمات خود را به آن‌ها بفروشید.

سعی کنید در پست‌ها و استوری‌های خود، ارزش محصول و یا خدمات خود را برای کاربران تبیین کرده و به آن‌ها دلیلی دهید تا از میان انبوهی از برندها، شما را برای سفارش محصولات و یا خدمات موردنیاز خود انتخاب کنند.

از محتوا تولید شده توسط کاربر استفاده کنید

آیا تا به حال پیش آمده که ببینید یک سری از کاربران اینستاگرام عکس یا ویدئویی از کالاها و یا خدماتی که از یک پیج سفارش داده‌اند را منتشر کنند؟ این نوع از محتواها با نام محتوا تولید شده توسط کاربر (UGC) شناخته می‌شوند. نکته قابل توجه در رابطه با این مورد این است که این نوع از محتواها قابلیت این را دارند که به مقدار قابل توجهی فروش کسب‌وکارهای فعال در اینستاگرام را افزایش دهند. اما چطور؟

سعی کنید به دنبال پست‌ها و استوری‌هایی که کاربران صفحه شما را در آن‌ها تگ کرده‌اند گشته، آن‌ها را جمع‌آوری کنید و این محتواها را در قالب استوری در پیج خود قرار دهید. حتی می‌توانید این عکس‌ها و یا ویدئوها را در هایلایت‌های صفحه خود و با عنوان‌هایی همچون “تجربه خرید مشتریان” ذخیره کرده تا کاربران جدیدی که وارد صفحه شما می‌شوند؛ بتوانند آن‌ها را مشاهده کنند.

اما این مورد چگونه می‌تواند باعث افزایش فروش در اینستاگرام شود؟

تصور کنید شما با محتوا جذاب و کاربردی توانستید نظر مخاطبان خود را جلب کنید؛ اما تعدادی از آن‌ها هنوز به طور کامل برای خرید قانع نشده و شک دارند که آیا می‌توانند به برند شما و کیفیت محصولات یا خدمات آن اعتماد کنند. در چنین شرایطی شما اگر محتوایی داشته باشید که تجربه و رضایت کاربران از خرید را به آن‌ها نشان دهند؛ به خوبی می‌توانید این شک را از بین برده و به آن‌ها اطمینان دهید که تجربه خوبی از خرید از شما خواهند داشت.

پست‌های جایزه دار طراحی کنید

جایزه موردی است که همواره برای کاربران جذابیت داشته و طراحی پست‌های جایزه دار در اینستاگرام یکی از تکنیک‌های کاربردی برای افزایش فروش در این شبکه می‌باشد. در کنار مزایای گسترده‌ای همچون افزایش نرخ اینگیجمنت پیج، موجی توسط انتشار این پست‌ها ایجاد می‌شود که در آن کاربرانی که برنده جوایز شده‌اند؛ تجربه خود را با دوستان و مخاطبان خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشته و این مورد نهایتا باعث افزایش آگاهی از برند و تعداد مخاطبان صفحه شما می‌شود.

در رابطه با این پست‌ها، ابتدا سعی کنید محصول و یا نوع خدماتی که قصد جایزه دادن آن را دارید مشخص کرده و سپس شرایط برنده شدن آن را نیز برای کاربران خود عنوان کنید. در پایین یک مثال از طراحی این نوع از پست‌ها را برایتان آورده‌ایم:

10 نفر از بینندگان این پست می‌توانند برنده 10 دستگاه آیفون 13 شوند.

شرایط شرکت در مسابقه:

  • صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.
  • با انتشار کامنت با این پست تعامل داشته باشید.
  • این پست را در استوری پیج خود منتشر کرده و اسکرین شات آن را برای ما بفرستید.

بر روی محصولات خود تخفیف بگذارید

تخفیف‌ها به عنوان یکی از فاکتورهای جذاب برای مشتریان در نظر گرفته می‌شود؛ چراکه به وسیله آن می‌توانند پول کمتری برای سفارش محصولات و یا خدمات موردنظر خود پرداخت کنند. اما در آن طرف داستان، تخفیف‌ها می‌توانند برای فروشندگان نیز سودآور باشند.

همان‌طور که عنوان کردیم تخفیف برای مخاطبان جذاب می‌باشد؛ این موضوع بدان معناست که شما به عنوان فروشنده می‌توانید با ارائه تخفیف برای محصولات و یا خدمات خود، تعداد بیشتری مشتری جذب کرده و بدین ترتیب فروش خود را افزایش دهید.

ارائه تخفیف برای افزایش فروش در اینستاگرام

مدل‌های مختلفی از تخفیف دادن به مشتری وجود دارد. شما می‌توانید ارسال رایگان را به عنوان تخفیف به مشتری‌های خود ارائه کرده و یا اینکه مثلا تعیین کنید که برای خرید‌های بالای 1 میلیون تومان 25٪ تخفیف گذاشته‌اید و باور کنید؛ در هر شرایطی تخفیف برای خریداران جذاب بوده و به خوبی می‌تواند باعث افزایش فروش در اینستاگرام شود.

برای افزایش فروش با اینفلوئنسرها همکاری کنید

عنوان اینفلوئنسر در اینستاگرام به افرادی نسبت داده می‌شود که در یک حوزه مشخص فعالیت کرده، در این حوزه شناخته شده و افراد زیادی آن‌ها را دنبال می‌کنند. جالب است بدانید که تأثیر سبک زندگی این افراد به قدری در زندگی کاربران زیاد شده است که در حال حاضر اینفلوئنسرها نقش مهمی در تصمیم‌گیری برای خرید کاربران دارند.

ایده همکاری با اینفلوئنسرها برای افزایش فروش بدین گونه است که شما از پتانسیل مخاطبان آن‌‌ها و نرخ بالای اینگیجمنتی که در صفحه خود دارند استفاده می‌کنید تا فروش خود در اینستاگرام را افزایش دهید. اما وقتی که یک اینفلوئنسر محصول و یا خدمات شما را در قالب پست و یا استوری به مخاطبان خود نشان می‌دهد؛ چه اتفاقی می‌افتد؟

در چنین شرایطی بخش قابل توجهی از کاربران آن‌ اینفلوئنسر به صفحه شما مراجعه کرده تا در رابطه با محصول موردنظر تحقیق کنند و به احتمال زیاد آن را از شما بخرند. اما گروه دیگری از کاربران هستند که ممکن است از شما خرید نکنند؛ اما صفحه شما را دنبال کرده تا منتظر معرفی محصولات و یا خدمات جدید از سمت شما باشند.

با گروه‌های تعاملی اینستاگرام همکاری کنید

قطعاً شما تنها کسب‌وکاری نیستید که به دنبال افزایش تعامل پست‌ها در اینستاگرام بوده و سعی می‌کند تا تعداد مخاطبان خود در این شبکه را افزایش دهد. افراد دیگری نیز هستند که سعی می‌کنند تا پست‌های خود را به کاربران این شبکه نشان داده تا در نهایت بتوانند فروش خود را افزایش دهند. همکاری با گروه‌های تعاملی یکی از جدید‌ترین تکنیک‌های افزایش نرخ اینگیجمنت اکانت در اینستاگرام می‌باشد که به خصوص برای آن دسته از کسب‌وکارهایی که فالوورهای زیادی ندارند کاربردی می‌باشد.

گروه‌های تعاملی معمولاً با توجه به اهدافی که دارند شرایط عضویت متفاوتی دارند؛ اما به صورت کلی نحوه استفاده از آن‌ها بدین صورت است:

  • در ابتدا سعی کنید گروه‌های تعاملی کوچکی پیدا کنید که در آن اکانت‌های مختلف به دنبال افزایش تعامل پست‌های خود هستند.
  • از شرایط و قوانین گروه پیروی کنید. معمولاً این قوانین بدین صورت هستند که در آن‌ها باید پست‌های سایر اعضا را لایک کرده، برای آن‌ها کامنت بگذارید و یا اینکه پست‌های آنان را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید.
  • در عوض این کار، سایر اعضا همین کار را برای پست‌های شما انجام داده و بدین ترتیب می‌توانید شاهد افزایش نرخ تعامل پست‌های خود باشید.

برای فعالیت در گروه‌های تعاملی یک سری نکات وجود دارند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

  • به دنبال گروه‌های کوچک و با تعداد اعضا 15 تا 20 اکانت باشید.
  • از عضویت در گروه‌های اسپمی که هزاران عضو دارند خودداری کنید.
  • گول زدن اعضا و تخطی از قوانین گروه را فراموش کنید؛ چراکه این مورد توسط اعضا شناسایی شده و باعث اخراج شما از گروه می‌شود.
  • توجه داشته باشید که گروه‌های تعاملی تنها در ابتدا کار و برای شروع فعالیت در اینستاگرام مفید هستند. پس از مدتی که توانستید نرخ تعامل پست‌های خود را افزایش دهید؛ سعی کنید از این گروه‌ها خارج شده و به روش طبیعی برای پست‌های خود لایک، کامنت و یا share بگیرید.

از لینک‌ها استفاده کنید

برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام اجازه استفاده از لینک را در پست‌ها نمی‌دهد. اما در این مقاله ما 2 روش را به شما معرفی می‌کنیم تا به وسیله آن‌ها از قابلیت لینک‌دهی در اینستاگرام استفاده کرده و در نهایت بتوانید نرخ تعامل اکانت خود در این شبکه را افزایش دهید.

  • از لینک در بایو خود استفاده کنید: اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم کرده است تا در بایو صفحه خود لینک قرار دهید. در این قسمت می‌توانید لینک وب‌سایت و یا سایر شبکه‌های اجتماعی خود را قرار دهید.
  • در استوری‌های خود از لینک استفاده کنید تا بتوانید مخاطبان خود را به سایر پلتفرم‌هایی که دارید هدایت کنید.

از تبلیغات اینستاگرام غافل نشوید

جدا از طراحی جذاب و کاربردی محتوا، تبلیغات اینستاگرام را می‌توان به عنوان یکی از گزینه‌های کاربردی افزایش فروش در این شبکه در نظر گرفت. این مورد به شما کمک می‌کند تا با پرداخت هزینه‌ای مشخص، تبلیغات خود را به کاربرانی نشان دهید که به محصولات و یا خدمات شما علاقه داشته باشند.

استفاده از تبلیغات اینستاگرام

درست است که کاربران ایرانی به صورت مستقیم نمی‌توانند در اینستاگرام تبلیغ کنند؛ اما ارائه تبلیغات به اینفلوئنسرهای فعال و یک سری پیج‌های دیگر، موردی است که در نهایت می‌تواند باعث افزایش فروش در اینستاگرام شود.

بدیهیات اینستاگرام

اما در کنار مواردی که در بخش قبل این مقاله برای شما عنوان کردیم؛ یک سری از فاکتورها نیز وجود دارند که به عنوان مولفه‌های اولیه فعالیت در اینستاگرام شناخته شده و رعایت آن‌ها الزامی می‌باشد. این موارد برخی از این فاکتورهای ضروری هستند:

  • نوشتن بایو مناسب: نوشتن بایو مناسب در صفحه اینستاگرام، یکی از نکات اولیه فعالیت در این شبکه می‌باشد. سعی کنید بایو پیج شما کوتاه بوده و توضیح شفافی از نوع خدمات و یا محصولات شما به کاربران ارائه کند.
  • استفاده از عکس‌ها و ویدئوهای باکیفیت: وجود تعداد زیادی از تولید‌کنندگان محتوا در اینستاگرام، این نکته را بیان می‌کند که شما برای دیده شدن و جلب توجه کاربران نیاز دارید تا از محتواهای بصری باکیفیتی در پروسه تولید محتوا خود استفاده کنید.
  • پاسخ به کامنت‌ها: موردی که متأسفانه توسط بسیاری از افراد جدی گرفته نشده و خلی از کاربران تنها به دلیل همین مورد شاهد پایین آمدن تعامل پیج خود هستند. با دادن پاسخ مناسب به کامنت‌های کاربران خود، الگوریتم اینستاگرام سیگنال‌هایی از فعالیت شما در شبکه دریافت کرده و بدین ترتیب پست‌های شما را به افراد بیشتری نشان می‌دهد. بنابراین حتی یک کامنت را هم بدون پاسخ باقی نگذارید.

افزایش فروش در اینستاگرام

اینستاگرام با دارا بودن بیش از 2 میلیارد کاربر، به عنوان یکی از پلتفرم‌های محبوب سوشال مدیا در دنیا شناخته می‌شود. این مورد را که به محبوبیت بالای این شبکه در میان کاربران ایرانی اضافه کنید؛ متوجه خواهید شد که چه قدر شلوغی در این پلتفرم دیده می‌شود. اما آیا این موضوع بدین معناست که شما به عنوان یک کسب‌وکار نمی‌توانید در این شبکه دیده شوید؟

دقیقاً برعکس؛ زمانی که الگوریتم اینستاگرام را یاد گرفته و متوجه شوید که چه نوع از شلوغی مورد پسند کاربران شما می‌باشد، از این که چگونه اینستاگرام می‌تواند باعث رشد کسب‌وکار شما شود متعجب خواهید شد.

منبع

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.