موبایل مارکتینگ

موبایل مارکتینگ چیست؟ (راهنمای کامل Mobile Marketing)

آیا شما این مطلب که درباره موبایل مارکتینگ نوشته شده است را در تلفن همراه خود مطالعه می‌کنید؟ بیش از 80 درصد کاربران اینترنت از طریق گوشی‌های هوشمند به شبکه وب متصل می‌شوند.

هم بازاریابان و هم مشتریان،خدمات تحت وب خود را با موبایل شروع می‌کنند. بازاریان دیجیتال به میزان قابل توجهی علاقه‌مند به ایجاد کمپین های موبایل هستند، زیرا آن ها میدانند که کاربران موبایل، خریداران متحرک اند.

آمار Salesforce نشان می‌دهد که 68 درصد شرکت‌ها موبایل مارکتینگ (Mobile Marketing) را با استراتژی مارکتینگ خود همگام کرده اند.

هرچه زودتر شما اقدام به دست یابی به کاربران موبایل کنید و مشکلات‌شان را حل کنید، می‌توانید نتایج بهتری در کار خود بگیرید.

این موضوع که موفقیت در تجارت آنلاین چالش‌های خود را دارد، دیگر یک راز نیست. یکی از موارد این است که بدانید با مشتریانی که پتانسیل بالایی دارند، چگونه در پلتفرم‌ها و دستگاه های مختلف تعامل داشته باشید.

شما نه تنها بهترین نتایج را از تلفن همراه دریافت خواهید کرد، بلکه با داشتن درک خوبی از نحوه عملکرد موبایل مارکتینگ، می‌توانید کنترل کامل برنامه های بازاریابی خود را در دست بگیرید.

اجازه بدهید با یک تعریف سریع شروع کنم.

موبایل مارکتینگ چیست؟

هر نوع فعالیت بازاریابی که از طریق شبکه اینترنت اداره شود و مشتریان به طور مداوم با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه شخصی به آن متصل شوند. در Wikipedia موبایل مارکتینگ را بازاریابی به وسیله یا داخل دستگاه گوشی معنا می کنند.

متخصص دیگری این تعریف را ارایه داده است: موبایل مارکتینگ به عنوان یک فعالیت تبلیغاتی طراحی شده برای ارایه در تلفن های همراه، گوشی های هوشمند، و دیگر دستگاه های همراه، معمولا به عنوان یک جزء از کمپین های چند کانالی است.

من موبایل مارکتینگ را به بازاریابی برای کاربران موبایل تعریف می‌کنم.

تلفن های همراه در حال تغییر شیوه های تعاملی هستند که مخاطبان هدف و مشتریان شما با نام تجاری شما داشتند. افراد از وب سایت شما در گوشی های خود بازدید می‌کنند، ایمیل های شما را بر روی تلفن های هوشمند باز می‌کنند و از طریق تلفن های خود از فروشگاه شما خرید می‌کنند.

قرار دادن کسب و کار خود درست جایی که مشتریان شما هستند – بصورت فعال – این همه چیز راجب موبایل مارکتینگ است. هر برنامه بازاریابی امروز که موبایل مارکتینگ را نادیده می گیرد، یک طرح ناموفق است.

تاریخچه مختصر موبایل مارکتینگ

تاریخچه موبایل مارکتینگ به زمانی که اولین sms و کد کوتاه تلفن همراه در سال 2003 راه اندازی شد، باز می گردد.

Pontiac و Nike اولین برندهایی بودند که کمپین SMS را در سال 2005 راه انداختند. این زمانی بود که هر دو برند متوجه شدند که موبایل مارکتینگ، آینده است زیرا مردم شیفته تلفن های همراه شده بودند.

اولین کمپین‌های پیامکی

در سال 2007، 2.4 میلیارد کاربرِ SMS در سراسر جهان وجود داشت. اپل اولین آیفون خود را در ایالات متحده راه اندازی کرد و کدهای QR در سال 2010 به موبایل مارکتینگ افزوده شدند، که منجر به شروع عصری جدید در بازاریابی گردید.

در سال 2011، موبایل مارکتینگ یک صنعت جهانی 14 میلیارد دلاری بود.

در سال 2013، Android و iOS در بازار غالب شدند و این زمانی بود که برنامه های کاربردی (اپلیکیشن‌ها) محبوب شدند و گوشی های هوشمند جایگزین تلفن های همراه سنتی شدند.

در سال 2014 تعداد کاربران تلفن همراه از تعداد کاربران کامپیوتر پیشی گرفت و مردم از طریق تلفن های همراه‌شان به اینترنت دسترسی پیدا می‌کردند.

امروزه 89 درصد از زمان کاربران موبایل در اپلبکیشن‌ها صرف می‌شود و 11 درصد باقی مانده صرف مرور وب‌سایت‌ها می‌شود. این دلیل شماره یک است که 71 درصد از بازاریابان می‌گویند که موبایل مارکتینگ، هسته کسب و کارشان محسوب می‌شود، در حالی که 68 درصد برندها، موبایل مارکتینگ را به کلیت استراتژی بازاریابی خود وارد کرده اند.

برندهایی که از استراتژی موبایل مارکتینگ استفاده نمی‌کنند، باید استراتژی بازاریابی خود را بازنگری کنند؛ چرا که چنین برندهایی در هر لحظه مشتریان را از دست می‌دهند.

اهمیت موبایل مارکتینگ

چرا موبایل مارکتینگ؟

چرا موبایل مارکتینگ امروز مهم است؟ شما ممکن است به طور کامل اطلاع نداشته باشید، اما اجازه دهید برخی از دلایل افزایش توجه و پرداختن به این موضوع را کشف کنیم:

1- دسترسی به مخاطب:

هنگامی که دسترسی به مخاطب یک نگرانی است، هیچ چیز ساده تر از تلفن همراه برای دست‌یابی به مخاطبان مورد نظر نیست. 79 درصد از کاربران گوشی های هوشمند گزارش دادند که تلفن همراه آنها اولین چیزی است که آنها هر روز صبح چک می‌کنند و تلفن‌شان را در طول روز در نزدیکی خودشان نگه می‌دارد.

آمار جالب کاربران موبایل

اما این همه چیز نیست. به طور متوسط یک کاربر تلفن همراه 90 دقیقه در روز را صرف تلفن خود می‌کند، در حالی که مصرف کنندگان ایالات متحده به مدت 220 دقیقه در روز را صرف تلفن خود می‌کنند. این زمان میانگین، در حال افزایش است.

راه ساده دیگری برای دسترسی به مصرف کنندگان شما وجود ندارد. شما می‌توانید در هر کجا و هر زمان، تا زمانی که یک استراتژی بازاریابی جامع موبایل دارید، به آنها دسترسی پیدا کنید.

موبایل مارکتینگ به جاهایی دست می یابد که سایر کانال های بازاریابی به سادگی نمی‌توانند. بنابراین شما می توانید یک ایده برنامه جدید مطرح کنید. امروزه حتی گوگل هم استراتژی خود را تغییر داده و ملاک رتبه دهی صفحات را بر اساس سازگاری با موبایل ارزیابی می کند.

2- شخصی

تلفن همراه یک دستگاه شخصی است. براساس یک مطالعه تحقیقاتی، 91 درصد از کاربران تلفن همراه، تلفن خود را در طول روز در یک قدمی دسترسی خود قرار می‌دهند.

هنگامی که با مصرف کنندگان خود از طریق تلفن همراه ارتباط برقرار می‌کنید، نام تجاری شما در همان دسته دوستان و خانواده کاربر قرار می‌گیرد.

افراد با برندهایی که ارتباط یک به یک را با آنها برقرار می‌کنند بهتر ارتباط برقرار می‌کنند و هیچ چیز بهتر از تلفن همراه برای ساختن این ارتباط شخصی نیست.

3- سریع

اگر شما مجبور به ارسال یک پیام سریع به مشتریان خود باشید، چه نوع رسانه ای را انتخاب می‌کنید؟

تحقیقات نشان می دهد که 90 درصد از پیام های متنی در کمتر از سه دقیقه خوانده می‌شود، در حالی که در مطالعه دیگری نشان داده شده است که نرخ خواندن پیام‌های متنی 98 درصد است.

ریچ تبلیغات پیامکی

موبایل مارکتینگ علاوه بر آنکه دسترسی قابل توجهی دارد، می‌تواند سریعا پیام را ارائه دهد. بر خلاف بازاریابی ایمیل یا ایمیل مارکتینگ که در آن نرخ پاسخ تنها 6٪ است، پیام های متنی نرخ پاسخ استثنایی 45٪ را دارند.

پیام های متنی فورا تحویل داده می‌شوند، بلافاصله خوانده می‌شوند، و نتایج منحصر به فردی را برای برندها به ارمغان می آورند.

4- تجارت الکترونیک با موبایل

مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند از طریق دستگاه های تلفن همراه خود خریداری کنند. بیش از 44 درصد زمان صرف شده در اینترنت مربوط به تلفن های همراه است. تا 78٪ از جستجوهای تلفن همراه منجر به خرید می شود.

جستجوی محلی موبایل

حضور موبایل به سرعت در حال رشد است و انتظار می‌رود که در آینده بر تجارت الکترونیک حکمفرمایی کند. تجارت الکترونیک موبایل 34 درصد از تجارت الکترونیک جهانی در سال 2016 را شامل می‌شد و این عدد در سال 2017 ،31 درصد رشد پیدا کرد.

برای کسب و کارها هنوز هیچ بهانه ای درجهت رد کردن موبایل مارکتینگ وجود ندارد. شما چه فکر می‌کنید؟

5- مقرون به صرفه

موبایل مارکتینگ در مقایسه با سایر تکنیک های بازاریابی بسیار مقرون به صرفه است.

به عنوان مثال، اجرای آگهی در تلویزیون گران تر از اجرای یک کمپین اس ام اس یا ایجاد یک وب سایت بهینه شده برای تلفن همراه است. بنابراین شما در دراز مدت پول بیشتری کسب می کنید.

6- مشارکت مشتری

مشتریان شما به شما بهتر اعتماد خواهند کرد، اگر در تلفن های همراه خود تجربه خوبی با نام تجاری شما داشته باشند. تحقیقات نشان می‌دهد که 61 درصد از مردم زمانی که مشکلی با بازدید از وب‌سایت برندها نداشته باشند، تجربه خوبی از آنها در یاد خواهند داشت.

در حالی که اگر سایت شما برای تلفن همراه بهینه سازی نشده باشد، 30% از مشتریان وب سایت شما را ترک می‌کنند.

بهینه سازی موبایل

وب سایت بهینه سازی شده برای موبایل و راهبرد بهتر موبایل مارکتینگ، فقط افزایش فروش نخواهند داشت، بلکه شما یک مجموعه ای از مشتریان بالقوه راضی خواهید داشت که در سال‌های آینده به نام تجاری شما خواهند پیوست.

موبایل مارکتینگ چگونه کار می کند؟

موبایل مارکتینگ مشابه سایر انواع بازاریابی ها کار می‌کند. تنها یک تفاوت دارد – مشتریان شما از تلفن همراه خود برای پیدا کردن و دست یابی به کسب و کارتان استفاده می‌کنند.

به طور خلاصه، شما هدف، اتصال و برقراری ارتباط با آنها را با استفاده از دستگاه های تلفن همراه‌شان میسر می‌کنید.

در حال حاضر، گوشی های هوشمند، تبلت ها و کنسول های بازی، دستگاه های در حال ظهور هستند که مردم برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند. در واقعیت، 80 درصد از کاربران اینترنتی از گوشی های هوشمند استفاده می‌کنند.

مشتریان شما از قبل در تلفن همراه هستند، بنابراین شما باید آنجا باشید. اگر برند خود را از طریق تلفن های همراه‌شان مقابل دیدگان‌شان قرار ندهید، رقبای شما این کار را خواهند کرد. (همین حالا که شما در حال خواند این مطلب هستید، اکثر رقبایتان در حال استفاده از موبایل مارکتینگ هستند).

بنابراین اجازه دهید نگاه مختصری به نحوه موبایل مارکتینگ داشته باشیم:

الف. یک راهبرد و استراتژی موبایل مارکتینگ توسعه دهید (بحث شده در زیر)

ب. نوع بازاریابی مربوط به تلفن همراه را براساس اهداف و استراتژی کسب و کار خود انتخاب کنید (بحث شده در زیر)

ج.پیگیری، تجزیه و تحلیل، و پیچ دادن به استراتژی برای بهتر کردن آن.

چگونه یک استراتژی موبایل مارکتینگ را توسعه دهیم؟

موبایل مارکتینگ شامل مجموعه ای کامل از فعالیت هایی است که به استراتژی کسب و کار و استراتژی بازاریابی کلی مرتبط است. موبایل مارکتینگ همیشه برای تمام کسب و کارها یکسان عمل نمی کند.

موبایل مارکتینگ

در اینجا مراحلی که برندها به منظور ایجاد موبایل مارکتینگ باید با آن روبرو شوند را ذکر کرده ایم:

  • تعریف اهداف برای موبایل مارکتینگ
  • تعریف مخاطبان هدف و بازار تلفن همراه
  • استفاده از تلفن همراه
  • یکپارچه سازی

1. تعریف اهداف برای موبایل مارکتینگ

با یک مقصد، یک هدف شروع می‌شود. شما نمیتوانید غیر این را بیابید.

آیا می خواهید مخاطبین تلفن همراه را جمع آوری کنید؟ آیا می خواهید یک کمپین تبلیغاتی موبایلی داشته باشید؟ آیا شما قصد دارید کوپن های خود را از طریق متن به مخاطبان خود ارسال کنید تا فروش در مکان های جغرافیایی خاصی افزایش یابد؟ آیا هدف شما افزایش نصب اپلیکیشن است؟

اهداف خود را واقع بینانه و درعین حال چالش برانگیز نگه دارید.

کمپین Unilever Hindustan برای Kan Khajura Tesan واقعا یک مورد مطالعاتی جالب در زمینه موبایل مارکتینگ است. هدف شدیدا روشن و ساده بود:

یونیلور هندوستان برای مصرف کنندگانی که در مناطق کلیدی روستایی هند هستند و دسترسی به تلویزیون و الکتریسیته دائمی ندارند، نیاز به خلاقیت برای تسهیم کردن بیشتر تبلیغات (SOV) داشت.

Unilever کانال سرگرمی موبایل خود را راه اندازی کرد که از طریق شماره تلفن رایگان قابل دسترسی بود.

در نتیجه، تبلیغات برای سه برند تجاری Unilever بیش از 20 میلیون بار شنیده شد و طی شش ماه، یونیلیور، 8 میلیون مشترک جدید را به دست آورد که کانال آن بیش از 12 میلیون مشترک داشت.

کمپین موبایل

تا زمانی که یک هدف مشخص دارید، می توانید آن را با موبایل مارکتینگ عملی کنید.

2. تعریف مخاطبان هدف و بازار تلفن همراه

بازار هدف و مخاطبان هدف برای کمپین موبایل مارکتینگ شما می‌تواند یکسان یا کاملا متفاوت از مخاطبان هدف کار تجاری مورد نظر شما باشد.

سوال: چگونه می توان گفت که یکسان یا متفاوت است؟

پاسخ:

  • با پژوهش.

ساده ترین استراتژی این است که پرسونای خریداران خود را توسعه دهید. از سؤالات، نظرسنجی ها و مصاحبه ها استفاده کنید و در واقع برایشان نقش ایجاد کنید.

پرسونای خریداران

گوگل آنالیتیکس و اکانت الکسا دو ابزار خوب برای شروع کردن در راستای جمع آوری اطلاعات در مورد مشتریان شما هستند.

3. نوبت تلفن همراهه!

اگر وب سایت موبایلی شما ریسپانسیو (واکنش‌گرا) نیست، همین حالا دست به کار شوید.

چرا؟

زیرا زمانی که شما از طریق تلفن همراه به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا می‌کنید، احتمالا قبل از هر کاری اقدام به بازدید از وب سایت شما می‌کنند.

عدم داشتن وب سایت بهینه شده برای موبایل به این معنی است که شما پول خود را هدر می‌دهید و مشتریان را از دست می دهید. حتی ممکن است مخاطبان خود را آزار دهید. این دقیقا همان چیزی است که کارشناسان جی ادز با مشتریان خود در میان می‌گذارند:

قبل از شروع تبلیغ در گوگل سایت یا لندینگ پیج خود را برای کاربران موبایل بهینه سازی کنید.

بیش از 57 درصد از مشتریان ، یک وب سایت اگر که تجربه بدی با آن داشته باشند، آن را به دیگران توصیه نمی‌کنند. آیا می خواهید خریداران بالقوه خود را برنجانید یا قصد دارید به آنها خدمات ارایه کنید؟

جستجو در موبایل

یک وبسایت موبایل واکنش‌گرا (Responsive) برای استراتژی تلفن همراه شما ضروری نیست، اما دارای مزایای متعددی از قبیل بهبود سئوی سایت شما، کاهش زمان لود سایت، مشارکت بهتر کاربران و … است.

قبل از شروع هر استراتژی بازاریابی موبایلی، مانند بازاریابی پیامکی یا تبلیغات موبایلی، بایستی وبسایت خود را برای تلفن‌های همراه بهینه سازی کنید و باید سایت شما کامل و بی نقص در همه دستگاه ها نمایش داده شود.

4. یکپارچه سازی

در نهایت، فعالیت های تجاری خود را با استراتژی تلفن همراه یکپارچه کنید تا مشتریان آنچه را که انتظار دارند، دریافت کنند.

حدود 44 درصد از نسل هزاره (متولدین دهه شصت تا هشتاد و بعد از آن) دوست دارند برندهای مورد علاقه شان با آنها در تلفن همراه تعامل داشته باشند، در حالی که 39٪ دیگر، دوست دارند برندهای مورد علاقه‌شان حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی داشته باشند.

تلفن های همراه عمدتا برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شوند. بایستی بتوانید در شبکه های اجتماعی خود، پشتیبانی مشتری، بازاریابی محتوای دیجیتال، و دیگر فعالیت های تجاری را ادغام کنید. مشتریان شما مشتاق ارتباط با شما از طریق تلفن همراه هستند.

آنها را ناامید نکنید!

انواع استراتژی های موبایل مارکتینگ

استراتژی موبایل مارکتینگ دارای انواع مختلف است. نوع انتخاب بستگی به اهداف و استراتژی کلی کسب و کار دارد.

برای درک بهتر، بیایید مثالی را در نظر بگیریم. کارل جونیور، کمپین پیام های متنی را در سال 2013 راه اندازی کرد. رستورانی یک پیام متنی را برای مشتریانش ارسال می‌کرد که برگر 6 دلاری را به قیمت 2.99 دلار ارائه می‌کند. این کمپین نرخ عظیم 19درصدی را برای خرید دوباره داشت.

آیا می دانید چرا کارل جونیور از استراتژی پیام های متنی استفاده کرد و نه چیز دیگری؟ زیرا هدف آنها افزایش فروش بود.

قانون ساده این است که استراتژی موبایل مارکتینگ خود را به هدف کسب و کار مرتبط کنید و سپس مناسب ترین نوع را انتخاب کنید.

در اینجا برخی از انواع استراتژی های موبایل مارکتینگ که می‌توانید آزمایش کنید را ذکر می‌کنیم:

الف. بازاریابی مبتنی بر اپلیکیشن (App-based)

در این نوع استراتژی موبایل مارکتینگ از اپلیکیشن‌های تلفن همراه استفاده می‌شود. می تواند به یکی از دو فرم باشد:

  • ایجاد اپلیکیشن
  • تبلیغات اپلیکیشنی

ایجاد اپلیکیشن خود بهترین انتخاب است، زیرا 90٪ از زمانی که کاربران از موبایل استفاده می‌کنند در اپلیکیشن‌های تلفن همراه صرف می‌گردد.

داشتن یک برنامه اختصاصی برای نام تجاری شما دارای مزایای دیگری است مانند:

  • مشارکت مشتری
  • کانال جدید برای بازاریابی و ارتباطات
  • افزایش آگاهی برند

مشکل احتمالی که کسب و کار شما را از داشتن اپلیکیشن خودتان محدود می‌کند هزینه آن است. یک برنامه قابل اعتماد و حرفه ای برای شما هزینه ای کمتر از 38 میلیون تومان ندارد. اگر چه شما می توانید با 5 تا 10 میلیون تومان هم یک اپلیکیشن داشته باشید، که البته نباید انتظارات زیادی از آن داشته باشید. در هر حال سعی کنید اپلیکیشن‌تان کیفیت بالایی داشته باشد. انتشار اپلیکیشنی که کیفیت خوبی ندارد؛ نه تنها هیچ کمکی به شما نمی‌کند، بلکه می‌تواند به برند شما آسیب بزند.

پس کسب و کارهای کوچک چه چیز دیگری می توانند انجام دهند؟

تبلیغات تلفن همراه یکی از بهترین روش‌های تبلیغات آنلاین است. تبلیغات موبایلی Google Ads و تبلیغات فیس‌بوک دو پلتفرم تبلیغاتی پیشرو هستند.

در این تبلیغات آگهی شما در اپلیکیشن‌های تلفن همراه شخص ثالث نشان داده خواهد شد. این یک روش عالی برای ارسال ترافیک هدفمند به صفحه اصلی شما است.

برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن برای ترویج برنامه خود آماده اید؟ همین حالا می‌توانید با کارشناسان جی ادز تماس بگیرید و برای تبلیغات اپلیکیشن خود یا تبلیغات در اپلیکیشن‌های دیگر مشاوره بگیرید.

ب. بازاریابی پیامکی

ارسال پیشنهادات مربوط به مشتریان از طریق متن به عنوان بازاریابی پیامکی شناخته می‌شود. بیش از 96٪ از کاربران گوشی های هوشمند از SMS استفاده می کنند. این نشان می دهد که این روش بازاریابی نرم افزار تلفن همراه چقدر می تواند قدرتمند باشد – اگر درست انجام شود.

بازاریابی پیامکی

با درنظرگرفتن یک دست یابی 98 درصدی ، شما نباید بازاریابی پیامکی را رد کنید.

همانطور که آدرس‌های ایمیل مشتریان خود را در بازاریابی ایمیلی ثبت می‌کنید، باید شماره تلفن همراه مشتریان مورد علاقه خود را نیز جمع آوری کنید. این قسمت سختش هست. شما باید یک پایگاه اطلاعاتی از علایق شخصی کسانی ایجاد کنید که به شما اجازه ارسال پیام های متنی را داده اند.

این تنها راهی است که برای کسب و کار شما جواب می‌دهد. یادتان باشد که منظورمان از بازاریابی پیامکی ارسال انبوه پیامک‌های تبلیغاتی آزاردهنده نیست.

پیتزا دومینو گروه فیس بوک خود را ارتقا داد و با کمک پیام های متنی، فروش خود را افزایش داد. صاحب امتیاز و مدیر منطقه این برند، رایان سوانسون، می‌گوید:

فروش در فروشگاه، زمانی که ما پیام های متنی ارسال می‌کنیم یا [توسط کاربران قبلی] مردم را پای فیس بوک می‌کشانیم، بی سابقه هستند.

ج. تبلیغات جستجوی تلفن همراه

نظرتان درباره اجرای کمپین تبلیغات کلیکی برای کاربران تلفن همراه چیست؟‍ احتمالا شما هم هنگام جستجو در تلفن همراه، نتایج تبلیغاتی را مشاهده کرده‌اید، این تبلیغات، تبلیغات جستجوی تلفن همراه هستند.

این نوع تبلیغات می تواند برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرد:

  • تولید لید
  • افزایش فروش
  • نصب اپلیکیشن
  • افزایش ترافیک سایت
  • هدف‌گیری جغرافیایی

یک کمپین تبلیغات جستجوی تلفن همراه می‌تواند از شبکه تبلیغات کلیکی مانند Google Ads یا Bings Ads تنظیم شود. اگر قصد دارید این نوع از کمپین تبلیغاتی را اجرا کنید، باید به طور اختصاصی تبلیغات تلفن همراه را انتخاب کنید. برای شروع تبلیغات تلفن همراه می‌توانید روی کمک‌ کارشناسان جی ادز حساب ویژه‌ای باز کنید.

نتایج پژوهشی نشان می‌دهد که 68 درصد از کاربران از طریق جستجوی تلفن همراه مسیر مورد نظر خود را (که می‌تواند مربوط به شرکت، فروشگاه، تعمیرگاه و یا هر کسب و کار دیگری باشد) دریافت می‌کنند. البته با توجه به اینکه بیشتر کاربران ایرانی از Google برای جستجو استفاده می‌کنند و Google Business در ایران در دسترس نیست، امکان استفاده از افزونه موقعیت جغرافیایی در تبلیغات گوگل مربوط به کسب و کارهای ایرانی وجود ندارد.

70٪ از کاربران گوشی های هوشمند می‌گویند که دکمه تماس در تبلیغات جستجوی تلفن همراه بسیار مهم است. امکان افزودن شماره تماس ایران به تبلیغات گوگل وجود دارد.

این آمار نشان می‌دهد که چگونه خریداران بالقوه، شما را بر روی گوشی های خود پیدا می کنند، و از شما چه انتظاراتی دارند.

یک کمپین تبلیغات موبایلی می‌تواند بهترین استفاده را برای اشتراک گذاری شماره تلفن شما جهت تماس مشتریان بالقوه با کسب و کار شما را فراهم آورد.

از طریق بازاریابی اپلیکیشن همچنین امکان نمایش اطلاعات اپلیکیشن و انتقال کاربران به گوگل پلی و اپ استور اپل وجود دارد.

د. تبلیغات تلفن همراه درون بازی (In-game)

یک تبلیغ تلفن همراه در حین بازی در بازی های موبایل هنگام شروع بازی و یا حین بازی کردن (گیم موبایل) نمایش داده می‌شود. یک تبلیغات تلفن همراه در بازی می‌تواند یک تبلیغ بنری، یک تبلیغ ویدیویی یا یک آگهی بنری در تمام صفحه باشد.

تبلیغات درون بازی

بازار بازی های جهانی 86.1 میلیارد دلار است. گیمرها عاشق پول خرج کردن در بازی هستند.

تبلیغات تلفن همراه در حین بازی برای همه نیست. این نوع تبلیغات برای تمام کسب و کارها سودمند نیستند، بنابراین قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود، از طریق مشاوره رایگان با کارشناسان جی ادز، مطمئن شوید که برایتان سودمند خواهد بود. در کل برای اینکه تبلیغات درون بازی برای شما کارآمد باشد، بایستی محصول یا برند شما به بازی یا بازی کنندگان مرتبط باشد.

بازار جهانی بازی

این تبلیغات را می‌توان برای ایجاد آگاهی از نام تجاری استفاده کرد. نمایش نام تجاری خود چندین بار به مخاطبان هدف در یک روز کمک خواهد کرد که آنها شما را به یاد داشته باشند.

شما باید با تبلیغات تلفن همراه در بازی هوشمندانه رفتار کنید، در غیر این صورت علاوه بر هدر رفتن بودجه تبلیغاتی می‌تواند باعث تاثیر منفی برای برند شما شود.

کدهای QR

کدهای QR هنوز مرموزند، بخاطر این واقعیت که کاربری که کد QR را از تلفن همراه اسکن می‌کند، نمی داند که این کد او را به کجا هدایت خواهد کرد. یک کد سریع پاسخ (QR) یک نوع بارکد ماتریسی است که ترکیبی از اعداد، بایت ها، الفبا و کانجی هاست. بارکد QR برای ذخیره داده ها استفاده می‌شود.

qr code

زمانی که کاربر کد QR را از طریق دوربین موبایل اسکن می‌کند، کد اسکن شده و به یک URL ترجمه می شود و کاربر را به وب سایت طراحی شده هدایت می‌کند.

کاربران نمی دانند کد آنها را به کجا هدایت می‌کند و این دلیلی است که کدها را مرموز می کند. آنها باید به توصیف کد QR اعتماد کنند.

با وجود رمز و راز، آنها در میان مردم مشهور هستند. کاربران iOS در سراسر جهان بدون هیچ گونه تردیدی از کدهای QR استفاده می‌کنند.

کیوآر کد چگونه کار می‌کند؟

زمانی که کاربران با اسکن کد QR به دنبال دریافت کد تخفیف هستند، ارجاع آنها به وب‌سایت‌تان، برای افزایش ترافیک، اصلا ایده خوبی نیست. بیش از 87 درصد از مردم کد QR را برای دریافت کوپن اسکن می‌کنند.

سایت‌های بسیاری برای ساخت کد QR به صورت آنلاین وجود دارند، که برای ساخت کد کیوآر می‌توانید به آنها مراجعه کنید.

و. تبلیغات بنری موبایل:

یک تبلیغ بنری در وب سایت ها زمانی که کاربر در حال گشت و گذار در دستگاه تلفن همراه خود است، ظاهر می‌شود. این تبلیغات شبیه آگهی هایی است که شما در سایت‌های همکار گوگل (شبکه Display) می بینید.

تبلیغات بنری

Google Ads بزرگ‌ترین شبکه تبلیغاتی است که به شما اجازه می‌دهد تبلیغات بنری موبایل را تنظیم و اجرا کنید. هزینه های تبلیغات بنری گوگل با اینکه هر سال افزایش پیدا می‌کند (به خاطر افزایش استفاده از آن) اما هنوز یکی از مقرون به صرفه ترین نوع تبلیغات آنلاین است. تبلیغات بنری موبایلی یکی از تکنیک های پیشروی موبایل مارکتینگ است که کسب و کارها ترجیحش می‌دهند و هنوز هم تا به امروز از آن استفاده می‌کنند.

به یاد داشته باشید: تبلیغات بنری موبایل را می‌توان برای همه کسب و کارها به کار گرفت.

ز. بازاریابی مبتنی بر مکان

این‌ها تبلیغات هدفمند هستند که هنگامی که کاربر هدف در یک منطقه خاص قرار می‌گیرد، نمایش داده می‌شوند، برای مثال شما می توانید آگهی های خود را تنظیم کنید تا زمانی که کسی در شعاع دو مایلی از رستوران محلی‌تان قرار دارد، برایش نمایش داده شود. البته استفاده از این امکان تبلیغاتی در گوگل ادز برای ایرانیان در دسترس نمی‌باشد.

این نوع موبایل مارکتینگ به خوبی برای همه نوع کسب و کار، سودمند است؛ چرا که 88٪ از کاربران گوشی های هوشمند قبل از خرید چیزی، از طریق تلفن‌های خود جستجوی محلی می‌کنند. (مثلا: خرید لوازم آرایشی تهرانپارس)

زمانی که کاربر در حال جستجوی محصول یا خدماتی هست، در واقع بهترین زمان برای نشان دادن تبلیغ به او هست.

بازاریابی مکان محور

شرکت استارباکس بازاریابی مبتنی بر مکان را در سال 2014 با موفقیت انجام داد. او مکان کاربر را براساس شناسه دستگاهشان ردیابی کرد و به محض این که در نزدیکی یک شعبه استارباکس واقع می شدند، آنها یک آگهی بسیار شخصی را دریافت می کردند.

اگر یک آگهی از هر برندی دریافت کنید، آن را نادیده نمی گیرید، درسته؟

استارباکس افزایش چشمگیری را در فروش های خود شاهد بود. شانس بازدید از فروشگاه پس از دیدن یک آگهی مبتنی بر مکان 100٪ افزایش یافت.

مشتریان دوست دارند آگهی های مبتنی بر مکان را مشاهده کنند.

طبق یک مطالعه ،67 درصد از کاربران گوشی های هوشمند می خواهند آگهی های مربوط به مکان خود را ببینند، در حالی که 61 درصد از کاربران گوشی های هوشمند دوست دارند نظاره گر آگهی های سفارشی برای محیط آنی خود باشند.

تبلیغات مبتنی بر مکان فقط تخفیفات را پیشنهاد نمی‌دهند، بلکه مشتریان شما را خوشحال می‌کنند. آنها دوست دارند که برندها، تبلیغات سفارشی را براساس موقعیت آنها ارسال کنند. خوب پس چرا نباید از این امکان استفاده کنیم؟

بهترین تمرینات موبایل مارکتینگ

موبایل مارکتینگ نباید تنها به خاطر افزایش فروش انجام شود. هدف شما باید درگیرشدن با مصرف کنندگان در سطح شخصی باشد. چطور؟

یاد بگیرید چگونه اپلیکیشن خود را با برخی از بهترین تمرین های موبایل مارکتینگ که به کسب و کارها در سراسر جهان کمک کرده است، ارتقا دهید. اکنون نوبت شماست که سوار بر واگن موفقیت شوید.

الف) وب سایت خود را موبایل فرندلی کنید:

یک وب سایت بهینه سازی شده تلفن همراه، پیش نیاز موبایل مارکتینگ است. شما فقط به یک وب سایت موبایل فرندلی نیاز ندارید، بلکه باید وب سایت شما در دسکتاپ، لپ تاپ و موبایل محتوای یکسانی را ارایه دهند.

سایت موبایل فرندلی

اگر وبسایت در تلفن همراه خوب کار کند، حدود 74٪ از مردم به وب سایت شما باز می‌گردند.

در مطالعه دیگری، گزارش شده است که 61 درصد از کاربران، در صورتی که سایت بر روی تلفن همراه نمایش خوبی نداشته باشد، آن را ترک می‌کنند. چقدر بد!

اگر درباره موبایل مارکتینگ تنها یک چیز مهم باشد که بخواهید انجام دهید، این است – وب سایت خود را موبایل فرندلی (Mobile-Friendly) کنید.

همیشه وقتی یک کمپین موبایل مارکتینگ را اجرا می کنید، به لندینگ پیج اصلی لینک دهید، زیرا 63 درصد از مشتریان ترجیح می‌دهند از تلفن خودشان خریداری کنند و انتظار می‌رود که تعداد آنها در آینده افزایش یابد.

برای افرادی که در وضعیت خریدند و از تلفن‌های همراه خود استفاده می‌کنند، مناسب ترین زمان برای ارسال آنها به لندینگ پیجی است که برای موبایل بهینه سازی شده است.

ب) موبایل مارکتینگ مبتنی بر مجوز

چندین تعریف برای این عبارت وجود دارد، اما MarketingMag موبایل مارکتینگ مبتنی بر مجوز (Permission-based mobile marketing) را اینگونه تعریف می کند:

“رضایت مصرف کنندگان در طی یک گفت و شنود ادامه دار بازاریابی، که در دستگاه های تلفن همراه اتفاق می افتد و به تبادل ارزش می‌پردازد.”

دلیل شماره یک که شما برای موبایل مارکتینگ مبتنی بر مجوز اقدام کنید، باید این باشد که منجر به مشارکت بهتر مشتری، بازده بالاتر و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بهتر می‌گردد.

این منطقی است، درسته؟

هیچ کس اس ام اس شما را در صورت عدم شناخت شما، نام تجاری شما قدر نمی داند یا هرگز به شما اجازه ارسال پیام ها را نمی دهد. هنگامی که شما مجاز به تماس با یک مشتری هستید، این نکته ای است که شما پاسخ بهتر دریافت خواهید کرد.

این یک فرآیند دو مرحله ای است:

  1. دریافت رضایت
  2. مدیریت پایگاه داده

رضایت

به جای خرید شماره تلفن همراه به صورت عمده، بهترین نزدیکی، دریافت رضایت مشتری است. به کاربران اجازه دهید که شماره تلفن همراه خود را با شما به اشتراک بگذارند و با شرایط شما آشنا شوند.

رضایت می‌تواند بر روی کاغذ، ایمیل، وب سایت، پیام متنی، و یا از طریق تلفن کسب شود.

به آنها اجازه دهید تا اولویت هایشان را تغییر و به روز رسانی کنند و هر زمان که خواستند، اشتراک خود را لغو کنند.

پروسه کنار گذاری و رد کردن باید با هر پیام در دسترس باشد.

البته، آنها اطلاعات شخصی خود را با شما به اشتراک نخواهند گذاشت، مگر اینکه شما درعوض به آنها چیزی ارزشمند پیشنهاد دهید، مانند کوپن تخفیف، هدیه رایگان یا ارایه پیشنهاد های منحصر به فرد.

یک پایگاه اطلاعاتی معنی دار بسازید

به عبارت ساده، کاربران را بر اساس علاقه، مکان، جمعیت شناسی، نگرش ها و رفتارهایشان تقسیم بندی کنید.

در زمان رضایت گیری (یا همان پروسه اشتراک کاربران) برندها، زیاد در مورد کاربران نمی دانند، اما با گذشت زمان از طریق ایجاد و تجزیه و تحلیل کمپین های موبایل مارکتینگ، آنها در مورد مشترکین خود چیز هایی یاد می گیرند.

آمارها نشان می دهند که 53 درصد از فروشندگان، مشتریان را بر اساس تاریخچه خرید خود تقسیم بندی می کنند، درحالیکه 55 درصد، براساس رفتارهای تعاملی آنها تقسیم می‌کنند.

بدون تقسیم بندی مشتریان، امکان ارایه پیشنهادات شخصی، که مشتریان آنها را واقعا دوست داشته باشند، بسیار سخت است.

ج) از Geo-Fencing استفاده کنید

جغرافیای مجازی یا Geo-fencing یک ویژگی است که از GPS و یا RFID برای تعریف و پیگیری مرزهای جغرافیایی استفاده می‌کند. Geofence یک شعاع یا محدوده ایجاد شده توسط خودمان در اطراف یک مکان خاص مانند نزدیک یک فروشگاه یا یک مدرسه است.

چهار دایره در تصویر زیر نشان دهنده چهار Geo-fence مختلف است.

GeoFencing

این تکنولوژی در بازاریابی مبتنی بر مکان استفاده می‌شود که در آن به محض ورود شخص به یک Geo-fence، یک پیام، آگهی یا پیشنهادی از پیش تعیین شده به کاربر تحویل داده می‌شود.

Geofence دارای مزایای متعددی از قبیل افزایش فروش، وفاداری مشتری و آگاهی از نام تجاری است.

این یکی از بهترین استراتژی های موبایل مارکتینگ است که باعث بهبود مشارکت کاربران و کمک به ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان می‌شود. پاتریک لدی، مدیر عامل شرکت Pulsate، می‌گوید:

برقراری ارتباط فیزیکی در موقع و مکان مناسب همراه با ارزش فوری باعث ایجاد وفاداری و افزایش فروش می‌شود.

مشتریان، دریافت پیشنهادات مکان خاص خود را بر روی تلفن همراه دوست دارند، زیرا مربوط به مکان و علایق‌شان است.

زمان آن است که بازاریابی مبتنی بر مکان را جدی بگیرید.

د) یک اپلیکیشن برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

مجموع مدت زمان صرف شده در اپلیکیشن‌ها تنها در یک سال گذشته افزایش 63 درصدی داشته است. تا سال 2020، دانلود جهانی اپلیکیشن‌های تلفن همراه به 284 میلیارد خواهد رسید.

زمان گذرانده شده در اپلیکیشن‌های اندروید

آیا کسب و کار شما برای آینده آماده شده است؟

اکنون زمانی مناسب برای توسعه یک اپلیکیشن برای برند شما است. این امر آگاهی از برند شما و وفاداری مشتری را افزایش می‌دهد؛ چرا که 85 درصد از مردم یک اپلیکیشن را به جای وب سایت بهینه سازی شده تلفن همراه ترجیح می دهند.

حتی اگر شما یک وبسایت مناسب برای موبایل ندارید، تنها با داشتن اپلیکیشن، می توانید مشتریان وفادار داشته باشید. در هر صورت، یک اپلیکیشن به شما اجازه می دهد در طول روز با مشتریان خود از طریق تلفن همراه ارتباط برقرار کنید.

ه) به روزرسانی اطلاعات مشترک

نکته مهم دیگر در موبایل مارکتینگ از به روز رسانی اطلاعات مشترک ریشه می‌گیرد.  برای یک بازاریابی موثر و هدفمند تلفن همراه، به روز رسانی اطلاعات مشترک به طور منظم، بسیار مهم است.

یک پیام متنی ساده که از آنها می خواهد موقعیت مکانی خود یا انواع پیشنهاداتی که می خواهند دریافت کنند، را به اشتراک بگذارند، کمک می‌کند تا اطلاعات خود درباره مشتریان‌تان را بروزرسانی کنید.

ارسال پیشنهادات نامرتبط یک ایده بد است.

86 درصد از مشتریان گزارش دادند که هنگام خرید در فروشگاه، دریافت پیشنهاد های مرتبط و شخصی سازی شده مفید خواهد بود.

مشتریان شما خیلی از شما انتظار دارند. آنها می خواهند چیزی جز پیشنهادات شخصی که علاقه دارند، دریافت نکنند. حس خوبی دارد، هنگامی که کسی بتواند ذهن شما را بخواند.

و) افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز برای موبایل

افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز، اطلاعات بیشتری درباره کسب و کار شما را به تبلیغات اضافه می‌کنند. اطلاعات گسترده تری نسبت به متن تبلیغاتی ارائه می دهد. این افزونه ها آگهی شما را در نتایج جستجوی تلفن همراه برجسته می‌کند.

افزونه های گوگل ادز برای موبایل دو نوع هستند:

  1. خودکار (Automated)
  2. دستی (Manual)

افزونه های خودکار گوگل ادز به صورت خودکار افزوده می‌شوند و لازم نیست کاری انجام دهید. افزونه های دستی تبلیغاتی را شما باید خودتان اضافه کنید.

انواع مختلف افزونه های تبلیغاتی موبایل که باید به صورت دستی در پلتفرم Google Ads اضافه شوند، در اینجا آمده است:

  1. افزونه تماس (call extension)
  2. افزونه اپلیکیشن (Mobile app extension)
  3. افزونه پیشنهاد (Offer extension)
  4. افزونه سایت لینک (Site links extension)
  5. افزونه موقعیت مکانی (Location extension)

افزونه تماس: این افزونه که در تبلیغات گوگل بر روی موبایل نمایش داده می‌شود، شماره تلفن شما را به صورت قابل کلیک به تبلیغات اضافه می‌کند. کاربران می‌توانند با کلیک بر روی شماره فورا با شما تماس بگیرند. این افزونه برای ایجاد راهنمایی و فروش فوری مفید است.

افزونه تماس گوگل ادز

Surojit Chatterjee، مدیر گروه محصولات تبلیغات جهانی موبایل در گوگل، می گوید:

هنگامی که یک تبلیغ کننده از افزونه تماس یا افزونه مکان استفاده کند، متوسط ​​ CTR را 6 تا 8 درصد افزایش می‌دهد.

همه آمار و اعداد نشان می‌دهند که باید از این افزونه برای تبلیغات گوگل در موبایل استفاده کنید.

ب) افزونه اپلیکیشن: این افزونه تلفن همراه شبیه به افزونه تماس است. با استفاده از این افزونه، می توانید افراد علاقه مند را به صفحه دانلود اپلیکیشن خود در گوگل پلی یا اپ استور ارسال کنید.

با این افزونه تنها می‌توانید کاربران به صفحه اپلیکیشن ارجاع دهید. شما نمی‌توانید سایر موارد قابل دانلود مانند فایل های PDF را از طریق این افزونه ارایه دهید. این بهترین کار برای برندهای دارای اپلیکیشن انحصاری است. اگر شما قصد افزایش نصب اپلیکیشن خود را دارید این افزونه می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

با توجه به وبلاگ تبلیغات موبایلی گوگل:

افزونه اپلیکیشن، کانال توزیع جدیدی جهت ارایه اپلیکیشن به کاربران در اختیار تبلیغ کنندگان قرار می‌دهد. با افزودن افزونه app به تبلیغات موبایلی گوگل می‌توانید شاهد افزایش 6٪ در CTR کمپین‌های تبلیغاتی خود باشید.

ج) افزونه پیشنهاد: این یکی از افزونه های مورد علاقه من است. این افزونه اجازه می دهد که تبلیغ کنندگان یک پیشنهاد را به تبلیغ خود پیوست کنند. پیشنهاد در زیر آگهی نمایش داده می شود. پیشنهادات می‌تواند شامل کوپن و تخفیف فوری باشند.

همراه با افزونه مکان (در ادامه بحث می شود)، می تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد. به عنوان مثال، شما می توانید تخفیف ویژه ای را برای مشتریان نزدیک به یکی از فروشگاه های خود ارائه کنید. آگهی مردم را مجبور به بازدید از فروشگاه شما می‌کند تا از تخفیف استفاده کنند!

افزایش فروش، تنها با افزودن افزونه پیشنهاد یا پروموشن اتفاق نمی‌افتد. شما باید در زمان مناسب با پیشنهاد مناسب، افراد مناسب را هدف قرار دهید.

د) افزونه سایت لینک: با کمک این افزونه تبلیغاتی گوگل ادز، می‌توانید لینک‌های چند صفحه از سایت تان را به تبلیغات‌تان اضافه کنید. کاربران می‌توانند بین سایت‌لینک‌ها و لینک اصلی تبلیغ انتخاب کرده و بر روی لینک صفحات مورد نظرشان کلیک کنند.

افزونه سایت لینک گوگل ادز

سعی کنید سایت لینک‌های مختلفی را به کمپین‌های تبلیغاتی خود اضافه کنید. گوگل سعی می‌کند سایت‌لینک‌هایی که جذابیت زیادی برای کاربران داشته است را بیشتر نشان دهد. پس از مدتی می‌توانید سایت‌لینک‌های ضعیف را بررسی کنید و آنها را ویرایش کرده و با سایت‌لینک‌های دیگر جایگزین نمایید.

الف) افزونه موقعیت مکانی: بیش از 40٪ از جستجوها در تبلیغات موبایلی گوگل مربوط به اطلاعات محلی است. برای همین منظور استفاده از افزونه موقعیت مکانی می‌تواند بسیار مفید باشد. اما همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم، استفاده از این قابلیت از سمت گوگل برای موقعیت‌های مربوط به ایران محدود شده است.

ابزارهای موبایل مارکتینگ

دسترسی به ابزار بازاریابی مناسب تلفن همراه به شما کمک می کند تا همه چیز را در زمان مناسب و کامل انجام دهید. اینجا برخی از بهترین ابزارهای موبایل مارکتینگ را لیست کرده ایم:

1. ردیابی اپلیکیشن‌های موبایل توسط Tune

Tune برای مانیتورینگ، تجزیه و تحلیل و پیگیری کمپین های بازاریابی با چندین شبکه تبلیغاتی تلفن همراه کمک می‌کند.

این شرکت ارائه دهنده راه حل های بسیار زیادی مانند بازاریابی درون اپلیکیشنی (in-app marketing)، تجزیه و تحلیل اپ استورها، هوش بازاریابی (marketing intelligence)، تجزیه و تحلیل تخصیص (attribution analytics) و موارد دیگری است.

کنسول بازاریابی یک ابزار بسیار قدرتمند برای بازاریابان موبایل است.

2. AdMob

ادموب شبکه تبلیغاتی رسمی گوگل برای موبایل است.

google admob

این برنامه برای کسب درآمد از اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود. بازاریابان موبایل که مایل به کسب درآمد از اپلیکیشن های خود هستند و یا برنامه هایی برای تبلیغ نرم افزار خود در نرم افزار های دیگر دارند، باید از AdMob استفاده کنند.

3. Localytics

این یک ابزار تجزیه و تحلیل پیشرفته اپلیکیشن موبایل است که امکانات فراوانی مانند تجزیه و تحلیل در لحظه (زمان واقعی)، CRM، هدف‌گیری هوشمند (smart targeting)، مدیریت کمپین، مشارکت چند کاناله و موارد دیگر را فراهم می کند.

Localytics برای تمام انواع اپلیکیشن‌ها در تمام شبکه ها کارایی دارد.

4. Flurry

Flurry به تجزیه و تحلیل، رشد و مدیریت اپلیکیشن‌های شما کمک می‌کند. برخی از ویژگی های شگفت انگیز مانند کسب درآمد، مقایسه اپلیکیشن، تقسیم بندی کاربر و تجزیه و تحلیل قیفی دارد.

یک ابزار موبایل مارکتینگ ضروری برای برند های دارای نرم افزار (های) خاص خود می باشد.

5. Mixpanel

Mixpanel را می توان هم برای تجزیه و تحلیل موبایل و هم تجزیه و تحلیل وب استفاده کرد. به جای استفاده از ابزارهای تحلیلی مختلف برای وب و موبایل، چرا از یک ابزار واحد که هر دو را به خوبی آنالیز می‌کند، استفاده نکنید.

شما می‌توانید کاربران تلفن همراه و وب را پیوند داده و تجزیه و تحلیل هایی مانند مقایسه میزان بازگشت مشتری (retention rate) و تفاوت های تعامل (engagement) را انجام دهید.

6. Yelp

این باید شگفت انگیز باشد.

Yelp، ماهانه 72 میلیون بازدید کننده منحصر بفرد تلفن همراه و 25 میلیون کاربر فعال ماهانه اپلیکیشن دارد. بیش از 74٪ از جستجوهای Yelp توسط تلفن همراه انجام می‌شود.

لحظه ای که استراتژی موبایل مارکتینگ را طراحی می کنید، مطمئن شوید که کسب و کار شما در Yelp است.

7. Countly

به طور کل یک ابزار تجزیه و تحلیل اپلیکیشن متن‌باز است. برای تمام دستگاه ها و نرم افزار ها از جمله اندروید، iOS، ویندوز و Blackberry کارایی دارد. نه فقط تلفن همراه، بلکه ارائه دهنده تجزیه و تحلیل وب، بازی و IoT است. این یک ابزار تجزیه و تحلیل همه جانبه برای کسب و کار هاست.

نتیجه گیری

مشتریان شما تلفن های همراه دارند، هرگز آنها را تنها نگذارید.

جانیس هان رینولد گفت:

در دنیای مدرن امروز، مردم یا خواب اند و یا متصل به اینترنت.

اطمینان حاصل کنید زمانی که آنها خواب نیستند، به کسب و کار شما متصل باشند. شما داستان برند تجاری خود را در جایی قرار می دهید که هستند. آیا این عالی نیست؟

اکنون که می دانید موبایل مارکتینگ چیست و چه کار می کند، من مطمئنم که از آن برای رشد کسب و کار خود استفاده می کنید. مگه نه؟

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.