تبلیغات رایگان

تبلیغات رایگان کسب و کار (۴۰ ایده عالی)

فرقی نمی‌کند کسب و کارتان بزرگ باشد یا کوچک، کسب و کارتان را به تازگی راه اندازی کرده باشید یا کسب و کاری با سابقه فعالیت زیاد داشته باشید؛ باید افراد بیشتری را با آن آشنا کنید. در واقع باید تبلیغ کنید؛ تبلیغات پولی و تبلیغات رایگان.

اینکه تبلیغات نیاز هر کسب و کاری هست به این معنی نیست که برای تبلیغات بایستی بودجه های بزرگی صرف کنید. ایده های تبلیغات رایگان بسیاری وجود دارد که برای مشاغل در هر اندازه‌ای مناسب است.

برندهای بسیاری برای افزایش آگاهی از برند از از تاکتیک های تبلیغات رایگان مانند رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات دهان به دهان استفاده می‌کنند، شما نیز می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید.

برای شروع 40 ایده برتر تبلیغات رایگان برای کسب و کارها را گردآوری کرده‌ایم، که در ادامه می‌توانید این لیست را مشاهده کنید. حتی اگر بودجه تبلیغاتی زیادی هم داشته باشید باید از بسیاری از این تبلیغات رایگان استفاده کنید!

فهرست عناوین مخفی کردن لیست

1. سایت خود را در دایرکتوری‌های آنلاین ثبت کنید

صدها دایرکتوری آنلاین، لیست و سایت‌های نقد و بررسی وجود دارد که می‌توانید کسب و کار خود را در این دایرکتوری‌های آنلاین ثبت کنید و از بروز بودن اطلاعاتی که درباره کسب و کار شما ثبت شده است، مطمئن شوید.

برخی دایرکتوری‌های آنلاین برای ثبت سایت شما در دسته‌بندی مربوطه از شما هزینه طلب می‌کنند، با این حال بسیاری از دایرکتوری‌های آنلاین اجازه می‌دهند به صورت رایگان کسب و کار خود را به لیست مربوطه اضافه کنید. علاوه بر اینکه می‌توانید سایت خود را در دایرکتوری‌های موضوعی ثبت کنید، همچنین می‌توانید لینک خود را در دایرکتوری‌های محلی (مانند دایرکتوری لینک‌های مربوط به یک شهر یا یک استان) نیز ثبت کنید.

2. با پاورپوینت ویدیوی تبلیغاتی رایگان بسازید

تبلیغات ویدیویی روشی قدرتمند برای دستیابی به افراد از طریق پیام جذاب و مرتبط است. برای شروع کافی است با پاورپوینت یک ویدیوی تبلیغاتی بسازید و آن را در سایت‌های اشتراک ویدیو مانند یوتیوب، ویمئو، آپارات، نماشا، تماشا، دالفک، mp4 و … آپلود کنید!

3. کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنید

اگر هنوز کسب و کارتان را در گوگل ثبت نکرده‌اید همین حالا می‌توانید با خواندن آموزش ثبت مکان کسب و کار در گوگل مپ کسب و کارتان را به Google Maps اضافه کنید. با این کار وقتی کسی نام کسب و کار شما را در گوگل جستجو می‌کند، آدرس کسب و کارتان در کنار نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود.

افزودن کسب و کار در گوگل مپ

4. در تالارهای گفتگوی آنلاین گفتگو کنید

تالارهای گفتگوی مرتبط با تجارت یا صنعت خود را پیدا کرده و در آنها عضو شوید و وارد گفتگوها شوید. البته دقت کنید که برای تبلیغات رایگان در تالارهای گفتگوی نباید یک متن یا عکس تبلیغاتی را منتشر کنید. بلکه باید سعی کنید به سوالاتی که در حوزه تخصص شما و کسب و کارتان مطرح می‌شود، پاسخ دهید و تخصص و تجربه خود را به اشتراک بگذارید.

تبلیغات رایگان در تالارهای گفتگو

برای یافتن تالارهای گفتگوی مرتبط با کسب و کارتان کافی‌است جستجویی در گوگل انجام دهید.

5. نظرتان را درباره مقالات مرتبط بنویسد

همانطور که در تالارهای گفتگوی آنلاین فعال هستید، به دنبال پست‌ها و مقالات مرتبط با کسب و کار خود باشید و دیدگاه تخصصی خود را ارسال کنید.

6. وبلاگ نویسی را شروع کنید

اگر هنوز وبلاگ‌نویس نیستید، باید باشید! اشتراک مستمر محتوای مرتبط، تأثیر مهمی در دیده شدن وب سایت کسب و کار شما در نتایج جستجو دارد. هرچه مقالات شما در نتایج جستجوی گوگل بالاتر باشد، احتمال خوانده شدن آن و یافتن مشتری جدید بیشتر است. وبلاگ‌نویسی یکی از بهترین ایده‌های تبلیغات رایگان است.

علاوه بر وبلاگ شرکت می‌توانید در پلتفرم‌های آنلاین اشتراک محتوا (مانند مدیوم و ویرگول) نیز مطالب مرتبطی را منتشر کنید.

7. در مباحث داغ توییتر شرکت کنید

در حال حاضر امکان استفاده از تبلیغات توییتر برای ایرانیان ممکن نیست. گپ‌وگفت‌های توییتر راهی آسان برای دیده شدن است. حتی اگر تعداد فالور زیادی ندارید، می‌توانید با توییت‌های مرتبط در مباحث مرتبط با کسب و کارتان شرکت کنید. مثلا من توییت‌های مربوط به گوگل ادز را در توییتر دنبال می‌کنم و سعی می‌کنم با توییت‌های مرتبط تعامل داشته باشم.

تبلیغات رایگان توییتر

8. خبرنامه ایمیلی ایجاد کنید

ایمیل یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی موجود است. با ایجاد خبرنامه ایمیلی می‌توانید تبلیغات و پیام‌های دیگرتان را برای مشترکان خبرنامه ارسال کنید. درباره ایمیل مارکتینگ بیشتر بخوایند.

9. در رویدادها صحبت کنید

با سخنرانی در یک کنفرانس یا رویداد یا شرکت در یک پنل به دنبال فرصت هایی برای به اشتراک گذاشتن تخصص خود باشید. با انتخاب رویدادی که کاملاً منطبق با تجارت یا صنعت شما باشد، خود را به عنوان یک رهبر فکری معرف می‌کنید و در مقابل مخاطبانی قرار می‌گیرید که می‌توانند مشتری کسب و کار یا محصول شما باشند. برای پیدا کردن رویداد‌هایی مرتبط با تخصص و کسب و کارتان می‌توانید از سایت‌های ایوند، ای‌سمینار، رویداد آنلاین، ایونت باکس و همچنین سایت‌های خبری و اطلاع‌رسانی در این حوزه استفاده کنید.

تبلیغات رایگان در رویداد

10. به وبلاگ‌های مرتبط پیشنهاد پست مهمان دهید

به دنبال فرصت‌هایی برای ارسال پست مهمان در سایت ها یا وبلاگ های مرتبط باشید. برای مثال اگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعال هستید و توانایی نگارش مقالات ارزشمندی را در این حوزه دارید، می‌توانید پست مهمان خود را برای ما بفرستید تا در وبلاگ جی‌ادز همراه با معرفی شما و کسب‌وکارتان منتشر شود.

11. از محتوای خود باز هم استفاده کنید

با استفاده مجدد از محتوای موجود، به صورت رایگان می‌توانید محتوای جدیدی ایجاد کنید. پست‌های قدیمی را با آخرین تغییرات در حوزه کسب و کارتان بروزرسانی کنید. با استفاده مجدد از مقالات وبلاگ‌تان می‌توانید کتاب الکترونیکی و یا یک دوره ایمیلی جدید ایجاد کنید. با استفاده مجدد از محتوای خود می‌توانید فرصت بیشتری برای قرار گرفتن در معرض دید مخاطبان بدست آورید.

برای مثال ما در جی ادز دوره آموزش لینک بیلدینگ را بعدها به صورت کتاب لینک بیلدینگ منتشر کردیم.

12. اینفوگرافیک ایجاد کنید

اینفوگرافیک‌ها راهی برای تبدیل داده های نه چندان جذاب، به محتوای بصری جذاب و کاملاً قابل اشتراک است. به لطف شبکه‌های اجتماعی تصویری مانند پینترست، اینفوگرافیک‌ها می‌توانند به سرعت دیده شوند. از ابزارهای رایگانی مانند Canva می‌توانید برای تبدیل داده های خود یا داده های مربوط به صنعت خود به یک اینفوگرافیک جذاب استفاده کنید.

13- درخواست کنید شما را معرفی کنند

درخواست از مشتریان همیشگی‌تان برای معرفی شما، روشی آسان و رایگان برای دریافت تبلیغات دهان به دهان است. توصیه توسط یکی از دوستان معتبرترین شکل تبلیغات به حساب می‌آید.

14. به مشتریان خود پاداش دهید

برای مشتریان وفادار خود پاداش در نظر بگیرید، به خصوص برای معرفی سایت شما به دوستان‌شان و یا نقد و بررسی‌های مثبت. ارسال رایگان سفارش‌ها، کالای رایگان (هدیه) یا ارائه تخفیف، همه راه های عالی برای ایجاد انگیزه در مشتریان هستند. اگر مشتریان شما تجربه خوب خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند، که چه بهتر!

15. یک وب سایت ایجاد کنید

امیدوارم اکنون که این مطلب را مطالعه می‌کنید، سایت داشته باشید. اما اگر وب‌سایت ندارید، وقت آن است که به فکر طراحی وب‌سایت باشید! شما می‌توانید طراحی سایت خود را به شرکت‌های طراحی سایت بسپارید و یا اینکه خودتان یاد بگیرید چگونه با کمک یک CMS مانند وردپرس، وب‌سایت خود را راه اندازی کنید.

16. وب سایت خود را به روز نگه دارید

اجازه ندهید که وب‌سایت‌تان تار عنکبوت ببندد. به روزرسانی منظم آن با محتوای تازه برای بهبود رتبه در نتایج جستجوی گوگل مهم است. مطمئن شوید که سایت شما به‌روز و بهینه‌سازی شده است. این روزها، اگر وب سایت شما در تلفن همراه کار نکند یا ظاهر خوبی نداشته باشد ، بسیاری از کاربران بلافاصله از سایت شما خارج می‌شوند.

تبلیغات رایگان طراحی سایت

17. بهینه سازی سئو انجام دهید

استفاده از یک ابزار رایگان سئو، مانند Yoast و بررسی و تحقیق درباره کلمات کلیدی، تا حد زیادی منجر به افزایش رتبه شما در نتایج جستجو می‌شود. به یاد داشته باشید، روزهای صفحات زرد گذشته است. اکنون افراد برای یافتن کسب و کارهای مورد نظر خود به گوگل مراجعه می‌کنند، بنابراین مهم است که برای کمک به آنها برای یافتن شما، تلاش کنید.

برای شروع بهینه‌سازی سئو پیشنهاد می‌کنم کتاب آموزش سئو را مطالعه کنید.

18. برای تبلیغات رایگان وارد مسابقه شوید

سالانه مسابقات و جشنواره‌های زیادی در حوزه های مختلف توسط نشریات یا وب‌سایت‌های معتبر برگزار می‌شود. گر چه این مسابقات به برندگان جایزه و لوح تقدیر می‌دهد، اما دیده شدن توسط مشتریان هدف می‌تواند بزرگترین جایزه باشد. جشنواره وب و موبایل ایران یکی از جشنواره‌های ارزشمندی است که با شرکت در آن می‌توانید وب‌سایت و اپلیکیشن خود را به کاربران اینترنت معرفی کنید.

19. کارهای داوطلبانه انجام دهید

فعالیت در سازمان‌های غیرانتفاعی محلی نه تنها به شما کمک می‌کند تا در جامعه خود ارتباطات خوب و ارزنده ای ایجاد کنید، بلکه می‌تواند به ایجاد آگاهی در مورد تجارت شما نیز کمک کند.

20. برای نوشتن نقد و بررسی درخواست کنید

نقد و بررسی‌هایی که درباره کسب و کار شما نوشته می‌شود، بسیار مهم هستند. اما بهتر است بدانید که مشتریان رغبت زیادی به نوشتن و اشتراک‌گذاری تجربه‌های خوب ندارند، در حالی تجارب بد خود را سریعا به اشتراک می‌گذارند. حتی مشتریان راضی هم به سختی نظرات مثبت خود را در شبکه‌های اجتماعی و نقشه گوگل به اشتراک می‌گذارند. به همین دلیل بسیار مهم است که از بهترین مشتریان خود بخواهید که تجربیات خوب خود با نام تجاری شما را به اشتراک بگذارند.

تبلیغات رایگان

21. کارگاه یا وبینار برگزار کنید

برگزاری کارگاه یا وبینار (به صورت حضوری یا به صورت مجازی) می‌تواند تا حد زیادی به آگاهی از برند کمک کند. ارائه یک جلسه آموزشی مفید، به مخاطبان هدف شما کمک می‌کند تا مشکلات خود را حل کنند. این کار باعث می‌شود تا بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید و اعتماد آنها را کسب کنید. افرادی که در کارگاه یا وبینارهای شما حضور می‌یابند، زمانی که به دنبال محصول یا خدماتی مانند محصولات و خدمات شما باشند، به شما به عنوان یک اولویت فکر می‌کنند.

22. مسابقه برگزار کنید و هدیه بدهید

لازم نیست برای یک مسابقه یا چالش موثر، هزینه زیادی صرف کنید. در واقع، نباید هزینه زیادی صرف کنید! زمانی که جایزه ارتباط تنگاتنگی با کسب و کار شما داشته باشد، مسابقات موثرتر خواهد بود. به عنوان مثال: آژانس تبلیغاتی جی‌ادز به عنوان هدیه سرویس مدیریت اکانت گوگل ادز را می‌تواند به صورت رایگان به کاربران ارایه کند. این جایزه تاثیر بیشتری نسبت به جایزه‌ی گوشی iPhone برای جذب کاربران هدفمند دارد.

23. در سایت‌های سوال و پاسخ، فعال باشید

سایت‌های زیادی مانند وب‌سایت Quora وجود دارند، که افراد در آن سوالات خود را می‌پرسند و دیگران به آن سوال‌ها پاسخ می‌دهند. برای مثال سایت‌های ایرانی جواب یاب یا جواب 24 اشاره کرد. فعالیت در سایت‌های سوال و جواب و پاسخ به سوالات مرتبط به حوزه فعالی کسب و کارتان و ایجاد لینک برای مطالعه توضیحات بیشتر در سایت‌تان به افزایش ترافیک سایت‌تان کمک می‌کند.

24. در پادکست‌ها مهمان شوید – یا خودتان میزبان باشید!

پادکست‌ها راهی عالی برای دسترسی به مخاطبان جدید هستند. بسیاری از مردم وقت ندارند یا نمی‌خواهند مقاله‌های نوشته شده را بخوانند، اما دوست دارند به آنها گوش دهند.

با چند پادکست مرتبط در حوزه فعالیت‌تان تماس بگیرید و پیشنهاد دهید که مهمان پادکست‌شان شوید. حتی اگر پادکست خودتان را دارید، حضور در پادکست دیگران به عنوان میهمان، به گسترش دسترسی شما به مخاطبان هدف‌تان کمک می‌کند.

تبلیغات رایگان در پادکست

25. در رویدادهای شبکه‌سازی شرکت کنید

برای مشاغل در هر سطح و صنعتی، شبکه‌سازی حضوری یکی از بهترین روش های ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه یا شرکای تجاری است. همانطور که تبلیغات کلیکی گوگل می‌تواند قدرتمند باشد، ارتباط حضوری و ارتباط کلامی یکی از بهترین شکل‌های تبلیغات رایگان است.

26. با کسب و کارهای دیگر همکاری کنید

اگر شما یک عکاس باشید- احتمالاً مشتریانی دارید که می‌خواهند پیش یک آرایشگر بروند و اگر آرایشگر باشید، به احتمال زیاد مشتریانی دارید که برای مراسم خاصی مانند عروسی آماده می‌شوند و ممکن است به دنبال یک عکاس باشند. ایجاد روابطی که در آن با کسب و کارهای دیگر همکاری کنید و مشتری ها را به یکدیگر ارجاع دهید، یکی از روش های فوق العاده ارزشمند و تبلیغات رایگان است.

البته همکاری با کسب و کارهای محدود به معرفی و ارجاع مشتریان به کسب و کار دیگر نمی‌شود. می‌توانید با کسب و کارهای دیگر بر روی یک محصول یا سرویس مشترک کار کنید، یا یک رویداد یا مسابقه مشترک برگزار کنید. این تاکتیک‌ها کمک می‌کند تا مخاطبان کاملا جدیدی داشته باشید، چرا که شما و شریک تجاری‌تان، هر دو در کانال‌های بازاریابی خود تبلیغ می‌کنید.

27. حضور خود در شبکه های اجتماعی را توسعه دهید

با اینکه امروزه تاثیرگذاری ارگانیک (بخوانید: رایگان) در رسانه‌های اجتماعی از همیشه دشوارتر است. اما نباید آن را نادیده بگیرید. شبکه‌های اجتماعی از رایج‌ترین جاهایی است که افراد درباره کسب و کارها اطلاعات بدست می‌آورند. در حقیقت ، 25٪ از مصرف کنندگان نسل هزاره هنگام تحقیق در مورد یک کسب و کار، با رسانه های اجتماعی شروع می‌کنند. در هر یک از رسانه های اجتماعی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، حضوری فعال داشته باشید و نمایه های خود را کامل کنید.

28. در رویدادهای محلی شرکت کنید

برای شرکت در رویدادهای محلی نیازی به بودجه زیادی جهت حمایت مالی ندارید. از تیم خود بخواهید به عنوان کارکنان رویداد داوطلب شوند، یا فضای برگزاری رویداد را آماده کنید، پذیرایی را متقبل شوید و یا محصول یا خدمات خود را به عنوان جایزه ارایه کنید.

29. از امضای ایمیل خود بیشترین استفاده را ببرید

آیا در امضای ایمیل شما لینکی به وب سایت شما وجود دارد؟ لینک به کانال‌های رسانه اجتماعی چطور؟ امضای ایمیل شما ارزشمند است، اما اغلب نادیده گرفته می‌شود! حتی می‌توانید یک متن تبلیغی یا پیشنهادی ویژه را در امضای ایمیل خود قرار دهید.

30. ایمیل سرد (Cold Email) ارسال کنید

در حالی که بسیاری از افراد از ارسال ایمیل‌هایی که ناخواسته به نظر برسد، پرهیز می‌کنند، اما اگر این کار به خوبی انجام شود، می‌تواند سودمند باشد. پیام خود را باید شخصی‌سازی کنید، فراموش نکنید لینکی در ایمیل‌تان باشد کهمشتریان به راحتی بتوانند از طریق آن با شما تماس بگیرند. به این نکته توجه کنید که متن ایمیل کوتاه، عملی و ارزشمند باشد: چگونه می توانید به حل مشکل آنها کمک کنید؟

31. دفتر خود را داشته باشید

داشتن فضایی برای ملاقات یا برگزاری رویداد، می‌تواند برای ایجاد آگاهی در مورد نام تجاری شما کمک کند. در صورتی که نمی‌خواهید مبلغ زیادی برای اجاره دفتر کار هزینه کنید، می‌توانید از فضاهای کار اشتراکی استفاده کنید که هزینه ماهانه بسیار پایینی دارند. پارادایس هاب، فینوا، کارمانا، رایمون، سریرلند و زاویه برخی از فضاهای کار اشتراکی در شهر تهران هستند.

32. بروشور، تراکت و یا کارت پستال ایجاد کنید

واقعیتی که درباره تبلیغات آفلاین (مانند بروشور) وجود دارد: هنوز سودمند هستند. با هزینه‌های بسیار پایین می‌توانید بروشور و تراکت‌هایی برای کسب و کار خود چاپ کنید و آنها را در کافی‌شاپ‌ها یا مکان‌های دیگری که فکر می‌کنید مشتری‌های هدف شما در آنجا هستند، پخش کنید.

33. انتشار محتوا در لینکدین

کاربرد لینکدین تنها برای شبکه‌سازی و ارتباط با همکاران قدیمی نیست. در واقع لینکدین پلتفرم کاملاً قدرتمند برای نشر محتوا است. قبل از شروع فعالیت در لینکدین، بهتر است با الگوریتم‌های آن آشنا شوید تا بتوانید بیشتر دیده شوید.

34. لباس‌هایی با لوگوی شرکت بپوشید و هدیه دهید!

گرچه این کار تبلیغات رایگان محسوب نمی‌شود، اما احتمالاً از قبل تی‌شرت یا وسایل دیگری با لوگوی شرکت دارید. سعی کنید شما و تیم‌تان هنگام حضور در رویدادها از آنها استفاده کنید. حتی می توانید آنها را به عنوان هدیه یا جوایز مسابقه برای مشتریان خود ارسال کنید.

35. نقد و بررسی ثبت کنید

اگر با تأمین کنندگان یا فروشندگان کار می‌کنید، در نظر داشته باشید که نظرات مثبت خود را به (در نقشه گوگل و همچنین بخش نظرات مشتریان سایت) ثبت کنید و پیشنهاد دهید که دیدگاه شما را در سایت خود قرار دهند. این کار باعث ایجاد حسن نیت در میان شرکای تجاری‌تان می‌شود و همچنین به عنوان تبلیغ رایگان به دیدن شدن نام تجاری شما کمک می‌کند.

36. در سایت‌های اشتراک لینک فعال باشید

مقالات و صفحات سایت خود را می‌توانید به صورت رایگان در سایت‌های اشتراک لینک (مانند وطن کلیک، لینکام، لینک پین و …) به اشتراک بگذارید. همچنین ثبت مقالات‌تان در سایت‌هایی مانند flipboard به دیده شدن مقالات‌تان توسط علاقه‌مندان به موضوع مقالات‌تان کمک کند.

37. مصاحبه ترتیب دهید

از روزنامه‌ها، نشریات چاپی، وب‌سایت‌های مختلف، کانال‌های یوتیوب و … که در حوزه مرتبطی فعال هستند، می‌توانید درخواست مصاحبه کنید. همچنین می‌توانید با افراد تاثیرگذار در بین مخاطبان هدف خود مصاحبه کنید و آن را در سایت یا وبلاگ یا کانال خود منتشر کنید.

38. مشاوره رایگان ارایه دهید

اگر خدمات یا محصولی ارایه می‌دهید که فکر می‌کنید می‌توانید در آن حوزه مشاوره رایگان ارایه دهید، پیشنهاد می‌کنم بر روی سایت خود یک صفحه با عنوان مشاوره رایگان ایجاد کنید تا ترافیک مرتبط بیشتری از گوگل بگیرید. برای مثال اگر در حوزه سئو فعال هستید، احتمالا افراد زیادی علاقه‌مند به دریافت مشاوره سئو باشند.

39. بر روی ماشین و ساختمان‌تان تبلیغ کنید

اجاره بیلبورد در سطح شهر می‌تواند بسیار گران باشد، اما آیا به این فکر کرده‌اید که می‌توانید بر روی ماشین خود تبلیغ رایگان کسب و کارتان را انجام دهید؟ همچنین با هزینه اندکی می‌توانید بیلبوردی تهیه کنید و آن را در پشت بام خانه‌تان (جایی که از خیابان دیده شود) قرار دهید.

تبلیغات رایگان

40. تبلیغات پولی – رایگان را امتحان کنید

آخرین پیشنهاد تبلیغات رایگان، استفاده از پروموشن تبلیغات در گوگل است. اگر هنوز در گوگل تبلیغات‌تان را شروع نکرده‌اید می‌توانید با شروع تبلیغات در گوگل پروموشن 120 دلاری از گوگل دریافت کنید. شرایط دریافت پروموشن به این شکل است که پس از ساخت اکانت گوگل ادز به اندازه بودجه‌ای که تا یک ماه در گوگل ادز تبلیغ می‌کنید،‌ از گوگل اعتبار پروموشن دریافت می‌کنید.  در واقع با سرمایه‌گذاری حداکثر 120 دلار در تبلیغات گوگل، 120 دلار اعتبار برای تبلیغات رایگان در گوگل دریافت می‌کنید.

سخن آخر
در نهایت پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر تبلیغات رایگان از انواع تبلیغات استفاده کنید. هر چه بیشتر توسط مخاطبان هدف خود دیده شوید، بیشتر شناخته می‌شوید و می‌توانید بیشتر بفروشید. پس از بررسی همه روش‌های تبلیغات رایگان، سراغ تبلیغات هدفمند پولی بروید. در تبلیغات پولی سعی کنید با بررسی و تحلیل داده هایی که بدست می‌آورید، هزینه تبلیغات را بهینه سازی کنید.

منبع: biteable

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.