بهینه سازی تبلیغات یوتیوب

راهنمای بهینه سازی تبلیغات یوتیوب – از شکست تا موفقیت

ایام عید نوروز یکی از دوستان دوره دبیرستانم را ملاقات کردم. بعد از حال و احوال‌پرسی، جویای وضعیت کاری هم شدیم. به محض اینکه متوجه شدم دوستم در زمینه توزیع و فروش انواع آبزیان دریایی فعالیت می‌کند، پیشنهاد دادم از تبلیغات یوتیوب برای گسترش کسب و کارش استفاده کند. موقع خداحافظی کارت ویزیتم را مشتاقانه به او دادم و گفتم برای شروع با من تماس بگیرید.

تعطیلات آخر هفته گذشته دوستم را ملاقات کردم و درباره شروع تبلیغات یوتیوب از او سوال پرسیدم. گفت تبلیغات یوتیوب به درد نمی‌خورد! 2000 دلار برای تبلیغ در یوتیوب هزینه کرده است و تنها چیزی که عایدش شده، افزایش آمار بازدید ویدیوی تبلیغاتی‌اش بوده است، ویدیو بیش از 40.000 ویو گرفته است ولی دریغ از یک سفارش و حتی یک تماس تلفنی.

بهبود کمپین‌های تبلیغاتی یوتیوب

چیزی که می‌گفت برایم باورپذیر نبود. درخواست کردم تا دسترسی اکانت گوگل ادز مربوطه را برایم بفرستد. دوستم گفت تبلیغات را یک آژانس تبلیغاتی معتبر برایش انجام داده و دسترسی به اکانت گوگل ادز ندارد!

مهم‌ترین مزیت تبلیغات آنلاین امکان بهره‌مندی از گزارش‌های دقیق است. گزارش درباره علایق افرادی که تبلیغات ما را دیده‌اند، جاهایی که تبلیغات نمایش داده شده است، اطلاعات دموگرافیک کاربرانی که تبلیغات را دیده‌اند و …

پیشنهاد می‌کنم بدون دسترسی به گزارش‌ها و آمار دقیق تبلیغات، اصلا تبلیغ نکنید!

اگر قبلا در یوتیوب تبلیغ کرده‌اید و شکست خورده‌اید، این مقاله می‌تواند مسیری باشد که شما را از شکست به موفقیت می‌رساند. اگر هنوز تبلیغات یوتیوب را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم فرصت را برای بهره‌مندی از مزایای این نوع تبلیغات از دست ندهید و پس از مطالعه این مقاله اولین کمپین تبلیغات یوتیوب خود را فعال کنید.

نظارت و بررسی تبلیغات یوتیوب

هر کمپین تبلیغاتی در طول اجرای کمپین نیاز به بررسی و نظارت دارد. در واقع برای هر کمپین تبلیغاتی بایستی شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) مشخص کنیم تا بتوانیم براساس آن میزان موفقیت کمپین تبلیغاتی را بسنجیم. کی‌پی‌آی‌ ها بر اساس اهداف کمپین مشخص می‌شوند. اگر هدف از اجرای کمپین افزایش ترافیک باشد، تعداد کلیک می‌تواند KPI خوبی باشد. برای کمپین‌هایی که با هدف افزایش فروش اجرا می‌کنیم نیز تعداد عضویت کاربران می‌تواند KPI خوبی باشد.

هدف از اجرای کمپین تبلیغات یوتیوب

معمولا از تبلیغات یوتیوب برای افزایش آگاهی از برند در بین جامعه مخاطبین هدف استفاده می‌شود. همچنین می‌توان برای معرفی برند و معرفی محصولات و خدمات جدید کمپین یوتیوب اجرا کرد. همچنین افزایشِ ترافیکِ هدفمندِ سایت از طریق کمپین ویدیویی (تبلیغات یوتیوب) امکان‌پذیر است. از طریق اجرای کمپین ریمارکتینگ یوتیوب نیز می‌توان با هدف افزایش فروش، کاربرانی که در مراحل انتهای قیف فروش هستند را هدف‌گیری کرد.

انتخاب KPI در تبلیغات یوتیوب

بدون داشتن KPI مناسب نمی‌توانید میزان موفقیت یک تبلیغ ویدیویی را محاسبه کنید. افزایش تعداد View ویدیوهای تبلیغاتی در یوتیوب، به تنهایی نمی‌تواند موفقیت تبلیغات یوتیوب شما را نشان دهد. قبل از اجرای کمپین تبلیغاتی، با توجه به هدف اصلی کمپین یوتیوب‌تان، بایستی KPI مورد نظرتان را انتخاب کنید. در انتخاب KPI بایستی امکان سنجش آن را نیز درنظر بگیرید.

در زیر برخی از KPI های مهم برای اهداف مختلف را لیست کرده‌ایم.

آگاهی از برند (Brand Awareness)

views (مشاهده‌ها) – impressions (نمایش‌ها) – unique users (کاربران منحصر به‌فرد)

توجه (consideration)

view-through rate (نرخ مشاهده) – watch time (زمان تماشا)

اقدام (Action)

Clicks (کلیک‌ها) – Calls (تماس‌ها) – Signups (عضویت‌ها) – Sales (فروش‌ها)

همه این KPI ها را می‌توان از طریق گوگل ادز، گوگل آنالیتیکس و یوتیوب آنالیتیکس بدست آورد.

بررسی موفقیت کمپین یوتیوب

برای بررسی میزان موفقیت کمپین‌های ویدیویی، همان‌طور که بالاتر هم گفتیم می‌توانیم KPI هایی که تعیین کرده‌ایم را بررسی کنیم. علاوه بر آن برای بررسی میزان موفقیت کمپین ویدیویی، معیارهای مهم دیگری را نیز می‌توانید در اکانت گوگل ادز بررسی کنید.

در گوگل ادز، شما می‌توانید ستون‌های گزارشات را شخصی‌سازی کنید. وقتی می‌خواهیم کمپین‌های ویدیویی خود را بررسی کنیم، می‌توانیم ستون‌های گزارش‌های گوگل ادز را متناسب با این نوع کمپین انتخاب کنیم. برای این منظور در بالای گزارش موردنظرتان از بخش Columns می‌توانید گزینه Modify Columns را انتخاب کنید.

ستون های کمپین تبلیغاتی یوتیوب

در صفحه‌ای که باز می‌شود می‌توانید معیارهایی که مختص کمپین‌های یوتیوب هست را انتخاب کنید.

معیارهای یوتیوب

معیارهای (Earned Actions) رفتار کاربران پس از دیدن تبلیغ شما را نمایش می‌دهد. برای مثال Earned Likes تعداد لایک‌های دریافت شده کانال شما از بینندگان تبلیغ، از زمان مشاهده تبلیغ ویدیویی شما تا 7 روز پس از مشاهده آن را نمایش می‌دهد. برای نمایش این داده‌ها بایستی اکانت یوتیوب شما به اکانت گوگل ادزتان متصل باشد.

معیارهای تبلیغات یوتیوب

هر چه مقدار معیار Earned View بیشتر باشد به این معنی است که تبلیغات شما توانسته است توجه بینندگان را به خود جلب کرده و آنها را کنجکاو کند تا ویدیوهای دیگر شما را نیز مشاهده کنند.

برای بررسی میزان تاثیر تبلیغات یوتیوب بر برندینگ‌تان می‌توانید میزان ورودی‌های نام تجاری‌تان در گوگل سرچ کنسول را بررسی کنید و همچنین اگر حجم تبلیغات شما بیشتر باشد، می‌توانید نتایج را در گوگل ترندز نیز مشاهده کنید.

ویدیوی مناسب برای تبلیغات یوتیوب

در تبلیغات یوتیوب مهمترین ابزار شما در ارتباط با مخاطبان هدف‌تان ویدیوی تبلیغاتی شما است. برای ساخت ویدیوی تبلیغاتی موثر گوگل ABCD را پیشنهاد می‌کند:

  • Attract (جذب)
  • Brand (برند)
  • Connect (ارتباط)
  • Direct (هدایت)

ایجاد ویدیوی تبلیغاتی یوتیوب

برای جذب مخاطب در لحظات آغازین تبلیغات ویدیویی از یک آرک داستانی نوظهور استفاده کنید. سریع شروع کنید و سرعت روند داستانی خود را در طول ویدیو حفظ کنید تا توجه مخاطب خود را به سوی خود جذب و حفظ کند.

روشنایی و کنتراست مناسب در کادربندی‌های نزدیک همراه با روند سریع این اطمینان را می‌دهد که تبلیغ شما در صفحات نمایش کوچک نیز قابل مشاهده است.

از قدرت عناصر صوتی، (مانند موسیقی ، گفتگو و افکت‌های صوتی) برای تکمیل و تقویت آنچه در صفحه اتفاق می‌افتد، استفاده کنید.

70% موارد تماشای ویدیوهای یوتیوب از طریق دستگاه‌های تلفن همراه اتفاق می‌افتد.

95% ویدیوهای یوتیوب همراه با صدا تماشا می‌شوند.

Attract: جذب مخاطب با ویدیوی تبلیغاتی

چهار عنصر مهم وجود دارد که آگهی ویدیویی شما در لحظات آغازین باید شامل آنها باشد، تا بتواند مخاطبان شما را از همان ابتدا به خود جذب کند. اطمینان حاصل کنید که ویدیوی تبلیغاتی بعدی شما از این چهار اصل پیروی کند:

فریم

قانون: موضوع را به صورت کامل داخل کادر داشته باشید؛ چه یک محصول باشد یا یک شخص.

دلیل: نشان دادن واضح فرد یا محصول و استفاده از زوایای غیر مبهم، پردازش و ادامه درگیری را برای مغز آسان می‌کند.

روند

قانون: در پنج ثانیه اول دو یا چند شات مختلف داشته باشید.

دلیل: داشتن چندین عکس در پنج ثانیه اول یک فاکتور مثبت برای یادآوری آگهی و توجه به آن است.

جذب مخاطب تبلیغات یوتیوب

انسانی‌سازی

قانون: اگر قرار است در ویدیوی شما فرد یا افرادی حضور داشته باشند، ویدیو را با آنها شروع کنید و اگر با خط داستانی شما متناسب است ، از آنها بخواهید مخاطبان شما را مستقیماً مخاطب قرار دهند.

دلیل: چهره‌ها سریع‌تر توجه را جلب می‌کنند، انگیزه عاطفی را افزایش می‌دهند و همچنین باعث افزایش تعامل می‌شوند.

غافلگیری

قانون: از صحنه‌های خیره کننده، دلنشین، غیرمنتظره یا در غیر این صورت به یاد ماندنی استفاده کنید.

دلیل: تصاویر بصری که بتوانند در 5 ثانیه ابتداییباعث تفکر یا ایجاد احساس در مصرف کننده شوند باعث افزایش زمان مشاهده در YouTube می‌شوند و فاکتوری مثبت در سراسر قیف بازاریابی است.

‌Brand: تقویت برند در ویدیوی تبلیغاتی

یکپارچگی طبیعی محصول، لوگو و نشانه های صوتی عناصر مهم برای شکل‌گیری نام تجاری شما هستند. برای بهترین نتیجه، این چهار قانون ساده را بخاطر بسپارید:

معرفی

قانون: در پنج ثانیه اول، محصول یا برند خود را معرفی کنید.

دلیل: ارایه برند یا محصول در لحظات ابتدایی آگهی، به ذهن بیننده جهت داده و درک سریع مخاطب از آگهی شما را میسر می‌سازد و به افزایش تعامل کمک می‌کند.

نام بردن

قانون: اگر افرادی در ویدیوی شما حضور می‌یابند، از آنها بخواهید نام تجاری شما را ذکر کنند.

دلیل: ذکر صوتی نام تجاری شما توسط افراد روی صحنه نسبت به روایت‌های صوتی که گوینده در صحنه حضور ندارد، با نتایج بهتری برای یادآوری و ملاحظه تبلیغ همراه است.

تحکیم

قانون: با توجه به هدف‌تان، تاثیرگذارترین جا برای نمایش لوگو در آگهی را انتخاب کنید.

دلیل: برای Ad Recall (یادآوری آگهی)، لوگوی خود را در داستان ادغام کنید یا آن را روی خود محصول قرار دهید. می‌توانید لوگوی‌تان را به عنوان واترمارک ثابت در طول آگهی داشته باشید.

تمایز

قانون: تصاویر و رنگ‌های منحصر به فرد برند خود را نشان دهید.

دلیل: دارایی‌های برند- مانند المان‌هایی چون لوگوها، سخنگویان، شخصیت‌ها ، تگ‌لاین‌ها، رنگ‌ها و شعارهای تبلیغاتی- محرک‌های قدرتمند و تداعی کننده برند و همچنین نقاط تمایز رقبا هستند.

Connect: ایجاد ارتباط با ویدیوی تبلیغاتی

ویدیوی یوتیوب

سبک قصه گویی، پیام و افراد همه برای حفظ بینندگان و ایجاد حس و اندیشیدن به برند شما کلیدی هستند. می‌خواهید از طریق ویدیوی تبلیغاتی با مخاطبان‌تان ارتباط برقرار کنید؟ این سه قانون را دنبال کنید:

ادغام

قانون: برای درگیر کردن بینندگان از عملکرد و احساسات به عنوان اهرم‌هایی که در کنار هم -یا به طور مستقل- سودمند هستند،  استفاده کنید.

دلیل: یک پیام کاربردی که احساس را نیز منتقل می‌کند، می‌تواند فراخوان بهتری برای استفاده از محصول باشد و در نتیجه معیارهای بخش بالایی و میانه قیف خرید را بهبود می‌دهد.

تعامل

قانون: از اهرم‌های حسی مناسب با برندتان، مانند ایجاد تنش، شوخ طبعی یا تحریک کنجکاوی استفاده کنید.

دلیل: شوخ طبعی بیش از سایر عناصر خلاق، میزان پذیرش تبلیغات را بهبود می‌بخشد. در همین حال، الگوهای تنش و رهاسازی در داستان‌گویی می توانند به تقویت انگیزه عاطفی کمک کنند.

همبستگی

قانون: افراد را نقطه مرکزی داستان قرار دهید، چه افراد مشهور باشند، چه اینفلوئنسر باشند و چه “افرادی مثل من” باشند.

دلیل: افراد در لحظات آغازین تبلیغات بینندگان جذب می‌کنند، ارتباط را تسهیل می‌کنند و در تمام معیارهای مرتبط با نام تجاری نتایج بهتری را به ارمغان می‌آورند.

Direct: هدایت کاربران برای اقدام در ویدیوی تبلیغاتی

صدا و تصویر عناصر اصلی برای تقویت پیام شما و تشویق بینندگان برای اقدام هستند. این سه قانون را در ویدیوی تبلیغاتی خود اعمال کنید تا مصرف کنندگان را به اقدام سوق دهد:

برانگیزش

قانون: پیشنهادات و «کال تو اکشن‌ها» را از طریق کارت‌های متنی یا زیرنویس، انیمیشن‌های ساده یا صدای راوی نشان دهید.

دلیل: نشان داده شده است که انجام این کار با یادآوری تبلیغ، توجه و قصد خرید ارتباط مثبت دارد.

الهام‌بخشی

قانون: از پیشنهادهایی استفاده کنید که احساس فوریت را القا می‌کنند.برای مثال، محدودیت در بازه زمانی یا محدود بودن تعداد موجودی.

دلیل: ایجاد احساس کمیابی، یا پیشنهادات با محدود زمانی، ارزش درک شده از محصول و تمایل به خرید را افزایش را می‌دهد.

ارتباط دادن

قانون: از دکمه فراخوان برای اقدام (Call-to-Action) مشخص استفاده کنید و یا یک نوار جستجو داشته باشید.

دلیل: استفاده از فراخوان برای اقدام (به عنوان مثال از سایت بازدید کنید، ثبت نام کنید، اکنون خرید کنید) یا افزودن نوار جستجو تاکتیک‌هایی هستند که با همه معیارهای مرتبط با برند ارتباط مثبت دارند.

هدفمند بودن تبلیغات یوتیوب

همانطور که ایجاد ویدیوی مناسب برای تبلیغات یوتیوب مهم است، هدفمندی تبلیغات و نمایش آن به افراد مناسب نیز مهم است. اگر شما بهترین ویدیوی تبلیغاتی را تهیه کنید ولی آن رابه افراد مناسبی نمایش ندهید، هیچ بازدهی به دست نخواهید آورد. با کمک امکانات و ویژگی‌های زیر در اکانت گوگل ادز می‌توانید تبلیغات یوتیوب خود را هدفمند سازید:

  • نمایش بر اساس سن مخاطبان: برای نمایش تبلیغات یوتیوب بازی‌های رایانه‌ای می‌توان افراد 18 تا 34 سال را تارگت کرد.
  • نمایش بر اساس جنسیت: برای تبلیغات ویدیویی کفش اسپورت زنانه از طریق گوگل ادز می‌توان جامعه بانوان را هدف قرار داد.
  • نمایش بر اساس زبان: امکان تارگت تبلیغات یوتیوب بر اساس زبان کاربران وجود دارد. مثلا شما می‌توانید کاربران فارسی زبان را تارگت کنید.
  • نمایش بر اساس موقعیت جغرافیایی: اگر کاربران شما در موقعیت جغرافیایی خاصی هستند، می‌توانید آن موقعیت جغرافیایی را هدفگیری کنید.
  • نمایش بر اساس کلمات کلیدی: می‌توانید تبلیغ خود را در ویدیوها، کانال‌ها و نتایج جستجوی مرتبط با کلمات کلیدی موردنظرتان در یوتیوب نمایش دهید.
  • نمایش بر اساس لیست مخاطبان: کمپین‌های تبلیغات یوتیوب را می‌توانید به افرادی که قبلا از سایت یا صفحه محصول خاصی در سایت‌تان بازدید کرده‌اند نمایش دهید. همچنین امکان نمایش تبلیغات ویدیویی به افرادی که قبلا از کانال یوتیوب‌تان بازدید کرده‌اند نیز وجود دارد. درباره ریمارکتینگ یوتیوب بیشتر بخوانید.
  • نمایش تبلیغات بر اساس علایق کاربران: گوگل اطلاعات کاربران اینترنت را جمع‌آوری می‌کند و بسیاری از آنها را می‌شناسد و علایق آنها را می‌داند. امکان تارگت کاربران یوتیوب براساس علیق آنها وجود دارد. مثلا می‌توانید ویدیوی تبلیغاتی خود را به افرادی که علاقه‌مند به انواع غذاها و نوشیدنی‌ها هستند نمایش دهید.
  • نمایش تبلیغات در روزهای خاص هفته و ساعات معین: امکان نمایش تبلیغات ویدیویی یوتیوب در روزها و ساعات مورد نظرتان امکان‌پذیر است.
  • نمایش تبلیغات در کانال‌ها یا صفحات ویدیوهای موردنظرتان: دست‌تان برای انتخاب محل نمایش تبلیغات یوتیوب باز است. مثلا اگر خدمات باغبانی ارایه می‌دهید، می‌توانید تبلیغات ویدیویی‌تان را در کانال‌های مرتبط که در این حوزه فعال هستند نمایش دهید.

فرمت‌های تبلیغات در یوتیوب

در Google Ads امکان ایجاد تبلیغات ویدیویی با فرمت‌های مختلفی وجود دارد. با توجه به هدف تبلیغاتی‌تان می‌توانید یک یا نوع تبلیغات در YouTube را انتخاب و اجرا کنید. انواع فرمت‌های تبلیغات ویدیویی یوتیوب بر اساس آخرین تغییرات پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادز عبارتند از:

  • Skippable in-stream ads
  • Non-skippable in-stream ads
  • Video discovery ads
  • Bumper ads
  • Outstream ads

توجه کنید که برای شروع تبلیغات یوتیوب (از هر نوع) بایستی ویدیوی تبلیغاتی خود را در یوتیوب آپلود کنید و ویدیو بایستی مطابق با قوانین گوگل ادز باشد. (در ادامه مقاله قوانین تبلیغات یوتیوب را لیست کرده‌ایم.)

در ادامه مزایای هر یک از روش‌های تبلیغات ویدیویی را شرح می‌دهیم تا بتوانید با مقایسه خصوصیات آنها بهترین نوع تبلیغات یوتیوب مناسب با کسب و کار خودتان را انتخاب و اجرا کنید.

تبلیغات یوتیوب Skippable

Skippable in-stream ads

این نوع تبلیغ ویدیویی محبوب‌ترین نوع تبلیغات در یوتوب است. در این نوع قبل از پخش ویدیوی اصلی، در میانه ویدیو و همچنین انتهای ویدیوها، ویدیوی تبلیغاتی نمایش داده می‌شود و پس از 5 ثانیه دکمه Skip ظاهر می‌شود و بیننده می‌تواند آن را رد کند.

هزینه‌گذاری تبلیغات Skippable به صورت هزینه به ازای هر مشاهده (CPV) است و شما تنها زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که بیننده تبلیغات حداقل 30 ثانیه از آن را مشاهده کند. (یا نمایش همه ویدیو در ویدیوهای کمتر از 30 ثانیه) همچنین امکان پیشنهاد هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM) نیز وجود دارد.

برای ساخت این نوع کمپین ویدیویی، هنگام ایجاد کمپین جدید پس از انتخاب Create a campaign without a goal’s guidance و نوع کمپین Custom video campaign، ساب‌تایپ Custom video campaign را انتخاب کنید.

تبلیغات یوتیوب non skippable

Non-skippable in-stream ads

اگر بخواهید بینندگان تبلیغات همه ویدیوی تبلیغاتی شما را مشاهده کنند، تبلیغات Non-skippable می‌تواند مناسب باشد. حداکثر زمان ویدیوی تبلیغاتی شما در این نوع 15 ثانیه است که در ابتدا، بین و انتهای ویدیو نمایش داده می‌شود. هزینه تبلیغات در این نوع تبلیغات یوتیوب به صورت هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM) مشخص می‌شود.

در صورتی که هدف شما افزایش آگاهی از برند باشد، می‌توانید از این نوع تبلیغات ویدیویی در یوتیوب استفاده کنید.

تبلیغات دیسکاوری یوتیوب

Video discovery ads

در تبلیغات دیسکاوری تصویری از ویدیویتان و متن تبلیغاتی نمایش داده می‌شود که مخاطبان با کلیک بر روی آن می‌توانند وارد صفحه ویدیو شده و تبلیغات را مشاهده کنند. این نوع از تبلیغات یوتیوب در نتایج جستجوی یوتیوب، در کنار ویدیوهای مرتبط و همچنین صفحه اصلی یوتیوب (در موبایل) می‌تواند نمایش داده شود. پیشنهاد هزینه برای تبلیغات دیسکاوری در یوتیوب به صورت CPV است.

برای ایجاد تبلیغات دیسکاوری، هنگام ایجاد کمپین جدید پس از انتخاب Create a campaign without a goal’s guidance و نوع کمپین Custom video campaign، ساب‌تایپ Custom video campaign را انتخاب کنید.

تبلیغات بامپر

Bumper ads

این نوع تبلیغ همانند تبلیغات Non-skippable in-stream ads در ابتدای ویدیو، در طول پخش ویدیو و همچنین در انتهای ویدیو نمایش داده می‌شود. در تبلیغات بامپر پیشنهاد هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM) است. حداکثر طول ویدیوهای بامپر 6 ثانیه است.

تبلیغات outstream

Outstream ads

همه انواع تبلیغاتی که تا اینجا معرفی کردیم در سایت یوتیوب نمایش داده می‌شدند. تبلیغات آوت‌استریم در یوتیوب نمایش داده نمی‌شود. تبلیغات Outstream در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مرتبط به صورت بی‌صدا و به صورت خودکار پخش می‌شود، کاربر می‌تواند روی ویدیوی تبلیغاتی کل کرده و صدای آن را فعال کند.

قیمت‌گذاری تبلیغات آوت‌استریم، به ازای هر هزار نمایش قابل مشاهده (vCPM) محاسبه می‌شود. اگر کاربر حداقل 2 ثانیه از ویدیوی شما را ببیند، یک نمایش به حساب می‌آید.

نکات مهم و قوانین تبلیغات یوتیوب

قوانین گوگل ادز تبلیغات یوتیوب را نیز دربر می‌گیرد. علاوه بر قوانین عمومی، برای تبلیغات ویدیویی یوتیوب، قوانین دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به شرح این قوانین می‌پردازیم.

  • فرمت ویدیوهای تبلیغاتی که در یوتیوب آپلود می‌کنید، بایستی جزو فرمت‌های مجاز باشند. لیست فرمت‌های مجاز تبلیغات یوتیوب را ببینید.
  • ویدیوی تبلیغاتی بایستی در دسترس باشد. امکان تبلیغ ویدیوهای حذف‌شده و محدود شده که به صورت عمومی قابل دسترس نیستند وجود ندارد.
  • ویدیو بایستی مرتبط با متن تبلیغاتی باشد.
  • از ویدیوهای تبلیغاتی دارای متون ناخوانا، کیفیت صدای ضعیف یا تصاویر تار، نامشخص یا غیرقابل شناسایی استفاده نکنید.
  • نمایش تبلیغات با محتوای جنسی و دارای برهنگی در یوتیوب محدود شده است.
  • در یوتیوب تنها امکان تبلیغ ویدیوهایی که حق کپی رایت آن را دارید، وجود دارد. حتی اگر در ویدیویی که خودتان ایجاد کرده‌اید، بخشی (مانند تکه‌ای از یک موزیک) را بدون حق کپی رایت استفاده کنید، تبلیغات شما تایید نمی‌شود.
  • امکان تبلیغات ویدیوهای دارای صحنه‌های شوکه کننده، مانند فحاشی، تصاویر وحشتناک و کشتار و خونریزی در یوتیوب وجود ندارد.

اگر فکر می‌کنید نتیجه‌ای که انتظار داشتید را از تبلیغات یوتیوب نگرفته‌اید، می‌توانید با ما تماس بگیرید تا کمپین تبلیغات یوتیوب شما را بررسی و در صورت نیاز آن را برایتان بهینه کنیم. خوشحال می‌شویم، از طریق بخش دیدگاه‌ها تجارب و نظرات خود را در رابطه با کمپین‌های ویدیویی گوگل ادز را با ما در میان بگذارید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.