برای بهبود رتبه الکسا چه کارهایی باید انجام دهیم؟

بیشتر افراد از ما می پرسند چه راه هایی برای بهبود رتبه الکسا وجود دارد؟ ما به خوبی می‌دانیم که این معیار چقدر برای شما و کسب و کارتان مهم است. رتبه الکسا به عنوان یک معیار عمومی مورد استفاده قرار می گیرد و تبلیغ کنندگان احتمالی، سرمایه گذاران و شرکا از رتبه الکسای شما برای ارزیابی ارزش کسب و کارتان استفاده می کنند. به همین خاطر، بهبود رتبه می تواند تاثیر زیادی بر روی نتایج و درآمد شما داشته باشد.

برای آن هایی که در مورد الکسا تازه کار و مبتدی هستند یا با این رتبه آشنایی ندارند باید بگوییم که این رتبه خلاصه سریعی در مورد عملکرد سایت در مقایسه با سایر سایت های موجود در وب فراهم می‌کند. اگر بر روی آن تمرکز نکرده باشید به احتمال زیاد نمی توانید بر روی همه مواردی که قادر است ارزش و دیده شدن کسب وکارتان را افزایش دهد تمرکز نمایید. به طور کلی اتوریتی سایت شما بر روی وب با رتبه الکسا تعیین می شود. قبل از اینکه وارد بحث بهبود رتبه الکسا شویم، باید چند قدم به عقب باز گردیم. باید نحوه تشکیل رتبه الکسا را بدانیم تا درک بهتری از آن داشته باشیم. اجازه دهید کار خود را آغاز کنیم. [فیلم های آموزش الکسا را ببینید]

رتبه الکسا چیست؟

رتبه الکسای شما تخمینی از محبوب بودن سایت در مقایسه با سایر سایت هایی است که در دنیای وب فعالیت دارند. رتبه الکسا به سوال زیر پاسخ می‌دهد:

در مقایسه با سایر سایت ها، سایت من چگونه عمل می کند؟ به خاطر داشته باشید از آنجایی که رتبه یک مقدار تخمینی است رتبه سایت شما نه تنها به ترافیک سایت بلکه به تغییرات موجود در ترافیک سایر سایت ها نیز بستگی خواهد داشت.

الکسا داده های خود را از کجا به دست می آورد؟

همانطور که می دانید الکسا پنل بزرگی در مورد داده های ترافیکی دارد که در برگیرنده میلیون ها فرد در سرتاسر دنیاست. بر اساس داده هایی که از این نمونه به دست می آید الکسا می تواند تعداد بازدید کنندگان کل سایت های موجود در اینترنت را تخمین بزند. این یک محاسبه پیچیده است که در برگیرنده اصلاح تعصب ها و نیز شناسایی و کم ارزش کردن ترافیک اسپم و جعلی می باشد. دانشمندان داده ای ما در این کسب و کار بهترین هستند و آن ها مطمئن اند که داده های دقیقی در اختیارمان قرار می دهند.

رتبه الکسا چگونه محاسبه می شود؟

الکسا بازدید کنندگان میانگین روزانه و بازدید از صفحات را برای هر سایت در سه ماه گذشته تخمین می زند. سایتی با ترکیب بالا از بازدید کنندگان و بازدید از صفحات، رتبه یک را به دست خواهد آورد. سایتی که کمترین بازدید را در عرض سه ماه گذشته داشته باشد رتبه ای در حدود 30 میلیون را خواهد داشت. اگر هیچ کس در طول سه ماه گذشته از سایت بازدید نکرده باشد رتبه ای به سایت اختصاص نمی یابد.

چگونه تعداد بازدید کنندگان سایت می تواند رتبه الکسا را تحت تاثیر خود قرار دهد؟

اگر شما تعداد بازدید کنندگان سایت را در برابر رتبه ای که سایت دارد بر روی نمودار قرار دهید به یک نتیجه جالب می‌رسید. در بالای نمودار سایت گوگل قرار دارد که بیشترین بازدیدکنندگان را دارد و رتبه 1 را به دست آورده است. سایت هایی که در بالای این نمودار قرار دارند در مقایسه با سایت هایی که در انتهای نمودار هستند، حجم ترافیک بالایی خواهند داشت.

رابطه بازدیدکنندگان سایت و رتبه الکسا

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به خاطر شکل توزیع، تغییرات بسیار کوچک در بازدید کنندگان سایت در نتایج دم دراز می تواند تغییر زیادی در رتبه آن ایجاد کند. با اینحال هر چقدر سایت شما به بالا یا همان سر نمودار نزدیک تر باشد، تعداد بازدیدکنندگان نیز بیشتر خواهد بود. تفاوت زیادی در ترافیک سایتی که رتبه 10 دارد در مقابل سایتی که رتبه 200 را دارد وجود خواهد داشت.

به دست آوردن رتبه دقیق الکسا

برای اینکه بتوانید رتبه دقیقی از الکسا به دست آورید می‌توانید معیارهای خود در الکسا را تصدیق کنید. سایت هایی که رتبه تایید شده بالایی دارند به طور مستقیم توسط الکسا اندازه گیری می‌شوند و از پنل داده ها برای تخمین رتبه استفاده نمی‌شود. تصدیق و تایید کردن رتبه سایت‌ها می تواند رتبه دقیقی فراهم آورد اما این رتبه الزاما رتبه بهتری نیست. مزایای دیگری در مورد رتبه های تصدیق شده الکسا وجود دارد که رتبه الکسای دقیق تنها یکی از آن هاست. خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می توان رتبه الکسا را بهبود داد؟

تاکتیک های متعددی وجود دارد که به شما کمک می کند رتبه الکسای خود را بهبود ببخشید. در ادامه برخی از این روش ها را با هم مرور می کنیم.

محتوای اصیل و تعاملی ایجاد کنید. محتوای اصلی و تعاملی که به صورت مکرر به روزرسانی می‌شود می‌تواند ارزش واقعی برای مخاطب شما ایجیاد نماید. محتوای که این چنین تولید می گردد قادر است مخاطبان وفاداری ایجاد نماید. زمانی که خوانندگان منابع ارزشمند و آموزشی را پیدا کردند می‌توانند با سایر محتواهای موجود در سایت نیز تعامل داشته باشند و این محتوا را در شبکه های خود به اشتراک بگذارند. همین امر منجر به معرفی بازدید کنندگان جدیدی می‌شود که به مشتری تبدیل می گردد. محتوای با کیفیت توسط موتورهای جستجو نیز پاداش داده می شود.

سایت های بیشتری پیدا کنید تا به سایت شما لینک بدهند. این تاکتیک به موتورهای جستجو کمک می کند به طور واضح صنعت کاری شما را تعریف کنند و باعث افزایش اعتماد و کیفیت سایت می شود. به عبارت دیگر لینک های خارجی مطمئن و قابل اعتماد از سایت هایی که کار خود را به درستی انجام می دهند بر روی قابلیت اعتماد سایت شما نیز تاثیر می گذارد. این تاکتیک باید با تولید محتوای تعاملی و اصیل پشتیبانی شود. زیرا بازدید کنندگان به دنبال چنین محتوایی هستند.

لینک های داخلی لینک هایی هستند که از یک صفحه یا پست در سایت خودتان به صفحه یا پست دیگری در همان سایت اشاره دارند. این لینک ها نیز مفید هستند، زیرا بازدید کننده را به سایر بخش های سایت هدایت می کنند، آن ها را در سایت به تعامل وا می دارند و به آن ها کمک می کنند از محتوای مرتبط استفاده کنند. اینگونه موارد در Site link نیز شرکت می کنند که زیر لینک هایی هستند که در موتورهای جستجو زیرِ لینکِ صفحه اصلی نمایان می شوند. باز هم باید به خاطر داشته باشید که ایجاد محتوای ارزشمند همراه همیشگی استراتژی لینک دهی داخلی است. باید مطمئن شوید که محتوای تولید شده مرتبط است و برای بازدیدکنندگان ارزشی دارد. به طور کلی لینک های داخلی و خارجی به موتورهای جستجو کمک می کند محتوای شما را درک کنند و ارزشمند بودن آن برای بازدیدکنندگان را تعیین نمایند. با اینکه بخش مهمی از استراتژی آنلاین شما لینک دهی است اما باید از این گزینه به درستی استفاده کنید. لینک دهی بیش از حد می تواند از قابلیت اعتماد و خوانده شدن سایت بکاهد.

کلمات کلیدی که ترافیکی به سمت سایت رقبا جذب می کند را پیدا کنید: به کمک این کلمات کلیدی سایت خود را بهینه سازی کنید یا کمپین PPC برای آن ها خریداری نمایید. با انجام پژوهش کلیدواژه ها می‌توانید چیزی که مخاطبان به دنبالش هستند را پیدا کنید. در این مسیر، پژوهش کلمات کلیدی به شما کمک می کند زبان مشتریان را بیابید.

استراتژی بازاریابی رقبا را یاد بگیرید و ببینید چه چیزی برای این افراد کار می کند: دلایل بسیار زیادی برای تجزیه و تحلیل کارهای رقبا وجود دارد اما به کمک این تجزیه و تحلیل ها می توانید سایت خود را بهبود ببخشید. این کار درک واضحی از معیارهای مهم و استراتژی هایی که کارساز است را در اختیار شما قرار می دهد و اجازه می دهد گرایش های موجود در صنعت خود را شناسایی کنید و در آن شرکت داشته باشید. تمامی این زوایا به شما کمک می کند استراتژی کلی خود را تعیین کنید و به شما اجازه می دهد، تصمیمات هوشمندانه و آگاهانه ای در مورد کسب و کار خود اتخاذ کنید. این موضوع به طور مثبت بر روی جایگاه شما در بازار تاثیر می گذارد.

بهترین تمرینات سئو را بر روی سایت خود دنبال کنید: سئو یکی از مهم ترین استراتژی هایی است که زمان و توجه زیادی از شما می‌گیرد. به خاطر داشته باشید که سئو تنها در مورد بهبود ترویج و دیده شدن سایت نیست. این فرایند در مورد ایجاد سایت بهتر برای مشتریانی است که از سایت برای برقراری ارتباط با برند استفاده می‌کنند. بدون تجربه کاربری خوب، نمی‌توانید مشتریان را نگه دارید یا بازدید کنندگان را به مشتری تبدیل نمایید.

منابع بی شماری برای یادگیری سئو وجود دارد اما جی ادز سری‌های آموزشی و ویدیوهای آموزشی منسجمی را در این زمینه تولید کرده است که لیست آنها را می‌توانید در بخش سئو مشاهده کنید.

منبع: وبلاگ الکسا

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خیلی ممنون محتوا کامل و ارشمند بود .

سلام. ممنون از نظر شما

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.