5 دلیل اهمیت تبلیغات کلیکی گوگل در موفقیت کسب و کار

تبلیغات کلیکی گوگل یا پرداخت به ازای هر کلیک در گوگل (PPC) برای موفقیت کسب و کارهای آنلاین مهم است و بخش ضروری برای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال موفق و کامل محسوب می‌شود. بیشتر صاحبان کسب و کارهای کوچک، اهمیت تبلیغات کلیکی را نادیده می گیرند و به همین خاطر فرصت بزرگی که در رشد کسب و کارها به این شیوه وجود دارد را از دست می دهند.

تبلیغات کلیکی چه از طریق گوگل ادوردز باشد یا تبلیغ فیس‌بوک و بینگ، یک روش عالی برای دسترسی سریع به مشتریان احتمالی و ترویج محصولات و خدمات شماست.

تبلیغات کلیکی گوگل (پرداخت به ازای هر کلیک) چیست؟

تبلیغات کلیکی گوگل یا همان تبلیغ پرداخت جستجو (PSA) بخشی از بازاریابی موتورهای جستجوست. اگر این روش به همراه سئو انجام شود می تواند یک روش اصلی برای هدف قرار دادن افرادی باشد که از موتورهای جستجو برای یافتن پاسخ سوالات، اطلاعات عمومی یا محصولات و خدمات مدنظر خود استفاده می کنند.

همانطور که از نامش پیداست، شما به عنوان یک تبلیغ کننده زمانی هزینه پرداخت می کنید که فردی بر روی تبلیغتان کلیک کرده باشد. در طول سال ها این مدل تکامل زیادی داشته و کمپین های PPC ممکن است از سایر روش های قیمت گذاری همچون پرداخت به ازای هر هزار بازدید، پرداخت به هنگامی که سرنخ کلیک کننده به مشتری تبدیل شده باشد استفاده کند.

ایده کلی در مورد PPC این است که به شما اجازه می دهد به سرعت با مشخص کردن اینکه چه کسانی باید تبلیغ شما را ببینند به مخاطبان هدف دست پیدا کنید و تنها زمانی که کاربر فعالیتی را انجام داده است هزینه پرداخت نمایید.

اجازه دهید دلیل مهم بودن PPC یا پرداخت به ازای کلیک برای استارت آپ ها، کسب وکارهای کوچک و به طور کلی شرکت هایی که به دنبال کسب و کار آنلاین هستند را با هم مرور کنیم.

1- تبلیغات کلیکی یا PPC مقرون به صرفه است

یکی از تصورات نادرستی که در مورد اهمیت تبلیغاتی کلیکی وجود دارد این است که چنین کمپینی هزینه های زیادی برای صاحبان کسب وکارها دارد.

بیشتر صاحبان کسب و کارها بر این باورند که استفاده از PPC اتلاف هزینه است و باید از آن دوری کنند. اگر در مورد هزینه ای که صرف می کنید آگاه نباشید ممکن است چنین مشکلاتی بروز کند و باعث از دست رفتن هزینه ها گردد؛ اما اگر قوانین ساده زیر را دنبال کنید، قطعا می توانید شانس موفقیت و سودمندی کمپین خود را افزایش دهید:

با موارد کوچک کار خود را آغاز کنید، نتایج را بسنجید و به مرور رشد نمایید:

زمانی که تبلیغات PPC خود را آغاز می کنید همه هزینه هایتان را به یکباره بر روی اولین کمپین صرف نکنید. کار خود را با کمپین کوچک تر آغاز نمایید و سپس بسته به نتایجی که دریافت می کنید می توانید کار خود را توسعه دهید.

هر چیزی از طریق بازدیدی که تبلیغ دریافت می کند، کلیکی که به دست می آورد، بازدیدی که از سایت می شود و تبدیلی که انجام می گیرد قابل سنجش است. پس اطمینان حاصل کنید که  این اعداد را قبل از صرف هزینه های بسیار، مطالعه می کنید.

اگر در گوگل ادوردز تازه کار هستید بهتر است از اکانت‌های مدیریت شده گوگل ادوردز برای آغاز کمپین استفاده کنید.

از روش هایی برای کاهش هزینه های CPC استفاده کنید: یک کمپین PPC خوب کمپینی است که بهینه سازی شده باشد.

روش های زیادی برای کاهش هزینه ها و رسیدن به موفقیت بیشتر با بودجه اندک وجود دارد. فکر نکنید که این تکنیک ها هیچ فایده ای ندارند. PPC نیز همانند سئو است زیرا فرآیند بهینه سازی بخش اصلی و ضروری آن محسوب می شود.

بودجه خود را زمانی افزایش دهید که سودآوری را مشاهده کردید: این گزینه شاید مهم ترین قانون مدیریت تبلیغات کلیکی گوگل باشد.

بودجه خود را بر روی کمپین هایی که سودآوری بیشتری دارند اضافه کنید. در ابتدای کار، اجرای کمپین هایی که سودآور نیستند بسیار عادی است؛ زیرا دوره بهینه سازی چند ماهی طول می کشد. اما در دراز مدت نباید بدون بازگشت مثبت سرمایه گذاری، هزینه های بیشتری بر روی کمپین صرف کنید.

از رقبای خود یاد بگیرید: اولین مرحله به هنگام ایجاد کمپین تبلیغاتی، نگاه کردن به رقبا و کارهایی است که انجام می دهند. ابزارهای کم هزینه برای بررسی رقبا وجود دارد که می تواند اطلاعات زیادی در این باره در اختیار شما بگذارد.

مواردی همچون هزینه های صرف شده توسط این افراد، کلمات کلیدی که برایش رتبه بندی دارند، متن واقعی تبلیغی که استفاده می‌کنند؛ می تواند دید بهتری در مورد این فرآیند ارائه کند. این داده ها را مطالعه کنید و از آن ها برای سود و منفعت خود استفاده نمایید.

هزینه های خود را بر روی کلمات کلیدی صرف کنید که سودآوری دارد: یکی دیگر از دلایلی که باعث مقرون به صرفه بودن PPC می شود این است که می توانید بودجه خود را کنترل کنید و آن را بر روی کلمات کلیدی یا مخاطبانی اختصاص دهید که سودآور هستند.

زمانی که برای اولین بار کمپین خود را تنظیم می کنید آن را بر اساس چیزی که فکر می کنید بهتر است راه اندازی می نمایید. اما بعد از چند هفته؛ مشاهده خواهید کرد که برخی از کلمات کلیدی کارکرد بهتری نسبت به دیگری دارد. از این اطلاعات استفاده کنید و تنظیماتی را بر روی مزایده خود انجام دهید. کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که سودآوری بیشتری برایتان دارد.

2- تبلیغات کلیکی سریع ترین روش برای رسیدن به بازدیدکنندگان هدف است

زمانی که کسب وکار آنلاینی را مدیریت می کنید که نیازمند ترافیک است هر ترافیکی نمی‌‌تواند برایتان مفید باشد. در این شرایط به ترافیک هدفمندی نیاز دارید که می تواند به فروش و سرنخ بیشتری منجر شود. اینجاست که اهمیت تبلیغات کلیکی را درک می‌کنید.

زمانی که صحبت از کسب ترافیک هدفمند می شود، سئو اولین چیزی است که به ذهن خطور می کند. گزینه بعدی که می توان استفاده کرد تبلیغات کلیکی گوگل است.

به کمک گوگل ادوردز، می توانید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که تبلیغ برای آن نمایش داده می شود. برای تبلیغات فیس بوک، می توانید مخاطبان هدف را بر اساس مشخصه های جمعیتی که فیس بوک برای همه ما دارد انتخاب کنید.

من با کسب وکارهای زیادی مواجه بوده ام که بدون داشتن ترافیک طبیعی، پول زیادی از طریق تبلیغات کلیکی به دست آورده اند. موفقیت آن ها به خاطر سه مورد زیر بوده است:

  • کیفیت محصولاتی که ارائه می‌کنند.
  • سایت هایی با نرخ تبدیل بالا که داشته اند.
  • کمپین های تبلیغات کلیکی بهینه سازی شده ای که استفاده کرده اند.

البته به خاطر داشته باشید که این کسب وکارها به سرعت چنین موفقیتی کسب نکرده اند، اما استفاده از این گزینه می تواند موفقیت های زیادی برای کسب و کارها داشته باشد.

استفاده از سئو می تواند نرخ تبدیل را تا حد زیادی بهینه سازی کند اما به تنهایی کمکی به کسب وکارهای تازه ای که در ابتدای راه هستند نخواهد کرد. برای سئو ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد تا بتواند ترافیک هدفمندی که مدنظر صاحبان سایت هاست را ارائه نماید. در این شرایط می توان از تبلیغ PPC استفاده کرد.

تبلیغات کلیکی گوگل

3- استفاده از PPC آسان ترین روش برای تست فروش محصولات است

فرض کنید شما یک سایت زیبا دارید و محصولاتتان آماده فروش است اما نمی دانید این محصولات یا خدمات می تواند فروش خوبی داشته باشد یا خیر. در این شرایط سریع ترین روش برای تست فروش محصولات یا خدمات چیست؟ کمپینی را در گوگل ادوردز راه اندازی کنید و 1000 بازدید هدفمند به دست آورید. در مرحله بعدی نتایج به دست آمده را بسنجید.

ممکن است استفاده از این روش هزینه هایی برایتان داشته باشد، اما اگر به دنبال حضور طولانی مدت در دنیای آنلاین هستید هزینه صرف شده بر روی بهینه سازی سایت و ارائه محصولات می تواند درآمد بیشتری برایتان داشته باشد.

کسب و کارها معمولا این مسیر تست و بهینه سازی را دنبال نمی کنند و بعد از آغاز کار با شکست مواجه می شوند. چیزی که طراح و توسعه دهنده سایت در مورد کاربرپسند بودن و تبدیل در نظر می گیرد ممکن است همیشه همان چیزی نباشد که برای کاربرتان مفید است. در این شرایط استفاده از کمپین PPC هدفمند به یافتن واقعیت کمک خواهد کرد.

4- تبلیغ کلیکی گوگل با سایر کانال های بازاریابی دیجیتال به خوبی کار می‌کند

تبلیغ کلیکی گوگل یکی از اجزای مهم استراتژی بازاریابی دیجیتال است و با همه کانال های بازاریابی به خوبی کار می کند. به عنوان مثال شما می توانید کمپین تبلیغ جستجوی پویا را اجرا کنید و به PPC اجازه دهید به شما بگوید چه کلمه کلیدی برای سایت مفید است.

می توانید از PPC برای تست موثر بودن کلمات کلیدی مختلف بهره مند شوید. در این شرایط قادر خواهید بود کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که برای سئوی طولانی مدت مفید است.

می توانید از PPC برای دریافت نصب بیشتر اپلیکیشن موبایل استفاده کنید و بازاریابی موبایلی خود را تقویت نمایید. می توانید از این روش برای کسب اشتراکات ایمیلی بیشتر استفاده کنید و کمپین بازاریابی ایمیلی خود را غنی تر کنید.

استفاده از PPC برای بهینه سازی سئوی محلی نیز عالی است و می تواند مشتریان بیشتری را به محل کسب و کار هدایت کند یا تماس مستقیم را ایجاد نماید.

5- تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز استفاده از تکنیک های بازاریابی مجدد را فراهم می کند

یکی از موثرترین روش ها برای افزایش نرخ تبدیل استفاده از بازاریابی مجدد است. بازاریابی مجدد (Remarketing) تکنیکی است که در آن یک کمپین ایجاد می شود و افرادی که از سایت بازدید کرده اما به مشتری تبدیل نشده اند را هدف قرار می دهد.

به عنوان مثال فرض کنید که شما سایتی دارید که حلقه نامزدی به فروش می رساند. مشتریانی که به صورت آنلاین به دنبال خرید این حلقه ها هستند محصول مدنظر خود را جستجو می کنند و به سایت های مختلفی می رسند.

بازه زمانی برای تصمیم گیری می تواند بین 30 یا 60 روز باشد زیرا محصولات گران هستند و فروشندگان زیادی در این حوزه وجود دارد. در این شرایط بازاریابی مجدد بسیار مفید خواهد بود.

با اضافه کردن کد ارائه شده توسط ادوردز ، فیس بوک یا حتی توییتر، می توانید افرادی که از سایت بازدید کرده اما خریدی نداشته اند را شناسایی کنید. اینکار از طریق کوکی ها انجام می شود. در این شرایط فرصتی برای ایجاد کمپین برای بازاریابی مجدد افراد به دست می آید.

چه زمانی باید از PPC استفاده کنیم؟

PPC تقریبا برای هر نوع کسب و کاری مناسب است. شما می توانید از آن برای فروش محصولات، خدمات، افزایش آگاهی از برند یا کسب سرنخ جدید از طریق پلتفرم گوگل یا رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

زمانی که پیشنهادات مرتبط یا محدود به زمان دارید از PPC استفاده کنید؛ زیرا هیچ ابزار بازاریابی همچون تبلیغ PPC نمی تواند دسترسی سریعی به مخاطبان هدف ایجاد کند. برای سلطه بر کلمات کلیدی مدنظر خود از این روش استفاده کنید، حتی اگر در حال حاضر رتبه طبیعی برای آن ها دارید. درباره تفاوت PPC و CPC بخوانید.

چه زمانی نباید از تبلیغات کلیکی استفاده کنیم؟

این روش در شرایط زیر برایتان مفید نخواهد بود:

  • محصولاتی دارید که قیمت پایینی دارند و حاشیه سود آن ها زیاد نیست و نمی توان از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کرد.
  • زمانی که سایت ادسنس دارید. ادسنس و ادوردز می توانند با هم کار کنند، اما در برخی از موارد نباید از این دو روش به صورت موازی استفاده شود.
  • اگر دانشی در مورد PPC ندارید آن را امتحان نکنید. اجرای کمپین های ادوردز دشوار نیست اما اگر هیچ اطلاعاتی در مورد آن ندارید ممکن است هزینه های خود را از دست بدهید، توصیه ما استفاده از سرویس‌های تبلیغات گوگل است.

پیام نهایی این مقاله این است که تبلیغات کلیکی یا همان PPC باید برای هر کسب‌وکاری مورد استفاده قرار گیرد. از دست دادن فرصت هایی که این روش تبلیغاتی ارائه می کند اصلا درست نیست.

اهمیت تبلیغات کلیکی را دست کم نگیرید

با خواندن این مطلب به طور کامل اهمیت تبلیغاتی کلیکی را متوجه شدید. توصیه می‌کنیم که در کمپین های خود این 5 توصیه را در نظر بگیرید. خوشحال می‌شویم که نظرات شما را درباره این مقاله بدانیم.

منبع: digitalmarketingpro

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تبلیغات گوگل مگر در ایران انجام میشه؟ چون من شنیدم نمیشه ایران رو به عنوان کشور مخاطب انتخاب کرد. این یعنی کلیک ها از طرف کاربرانی زده میشه که مشتری سایت ما نیستن.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.