مقایسه جامع پی پال، پرفکت مانی و وبمانی

مقایسه جامع پی پال، پرفکت مانی و وبمانی

کاربرانی که به هر نحوی با تبادلات ارزی به ویژه به شکل دریافت و پرداخت اینترنتی سر و کار داشته اند مطمئنا با سیستم هایی مثل پی پال، وبمانی و پرفکت مانی آشنا هستند. در ادامه قصد داریم این سیستم ها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

هر کدام از این سیستم ها، بسترهایی برای نقل و انتقالات پولی که مبتنی بر اینترنت هستند به شمار می روند. همچنین در صورتی که مایل هستید درآمد دلاری داشته باشید، اما در مرحله دریافت پول با مشکل مواجه هستید این سیستم ها می توانند به شما کمک کنند.

به گفته Paymentwall، این کیف پول های الکترونیکی فارق از نظام بانکی، یک درصد از کل تراکنش ها و نقل و انتقالات پولی جهان را به خود اختصاص داده اند که در نوع خود قابل توجه است.

شما با داشتن یک حساب کاربری، یک کیف پول در هر کدام از این بسترهای دریافت و پرداخت اینترنتی قادر خواهید بود در طی مدت زمان بسیار کوتاهی مبالغ دلخواه خود را به حساب سایر کاربران در اقصی نقاط دنیا انتقال دهید.

در مقالاتی که در مورد پی پال، پرفکت مانی و وبمانی منتشر نمودیم، به تفصیل در مورد هر کدام از این سیستم ها توضیح دادیم. مطمئنا شما کاربران در مواجهه با این سیستم ها این سوال به ذهنتان خطور کرده است که چرا پی پال، چرا پرفکت مانی و چرا وبمانی؟

مقایسه پی پال، پرفکت مانی و وبمانی

بین این سیستم ها چه تفاوت هایی وجود دارد؟ چه چیزی باعث می شود که یک کاربر یکی از این سیستم ها را ترجیح دهد؟ آیا این تفاوت ها به لحاظ سهولت در استفاده است؟ از لحاظ سقف دریافت و پرداخت چطور؟

آیا تحریم ها بر این سیستم ها تاثیر دارند؟ و بسیاری سوال دیگر که مطمئنا همیشه با کاربران این سیستم های دریافت و پرداخت الکترونیکی همراه بوده است.

ما میخواهیم در این مقاله این سه کیف پول الکترونیکی را باهم مقایسه کنیم. مزایا و معایب هر یک را نیز بیان می‌کنیم. ابتدا به توضیح مختصری در باره هر یک از این سیستم ها میپردازیم. با ما همراه باشید؛

مواردی که باید درباره پی پال بدانید

پی پال یک سیستم جامع بین المللی پرداخت الکترونیکی است. برای کاربران خود در سرتاسر جهان خدمات انتقال پول، خرید اینترنتی از عمده فروشگاه های جهان و همچنین درگاه پرداخت برای صاحبان کسب کارهای اینترنتی را ارائه می دهد.

مواردی که باید درباره پی پال بدانید

این سیستم در سال 1998 در ایالات متحده آمریکا بنا نهاده شده است. پی پال یکی از امن ترین سیستم های پرداخت الکترونیکی است. از این رو بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی از پی پال استفاده می کنند. لازم است این نکته را بدانید که پی پال به طور مستقیم به کشورهایی مثل ایران و ترکیه خدمات ارائه نمی کند.

اما با این حال شما می توانید از خدمات پی پال جی ادز استفاده کنید. ما برای شما افتتاح حساب انجام می دهیم. شما با این سیستم می توانید براحتی مبالغ دلخواه خود را به کیف پول های سایر کاربران پی پال انتقال دهید و از بسیاری فروشگاههای اینترنتی خرید نمایید.

جالب است بدانید که پی پال برای کاربران آمریکایی سرویسی تحت عنوان “پرداخت کن” دارد. افراد این امکان را دارند که خریدهای پی پل را از طریق یک خط اعتباری انجام دهند. و سپس آنها را تا ۶ ماه بعد بدون هیچ گونه عواقب، پرداخت کنند.

خدمات ارائه شده توسط پرفکت مانی

سیستم پرفکت مانی، یک سیستم پرداخت بر بستر اینترنت می‌باشد که در سال 2007 در کشور پاناما تاسیس شده است. این سیستم به تمام افرادی که دارای حساب کاربری تایید شده هستند، این امکان را می دهد که از فروشگاه های اینترنتی که درگاه پرفکت مانی را دارند، خرید انجام دهند. همچنین امکان انتقال پول از یک حساب پرفکت مانی به حساب دیگر پرفکت مانی قرارداده شده است.

پرفکت مانی

پرفکت مانی نسبت به پی پال و وبمانی حجم تراکنش های پایینتری دارد. اما به دلیل این که کاربران ایرانی را به لحاظ تحریم تحت تاثیر قرار نمی دهد و همچنین کارمزدهای پایینی دارد یکی از جذابترین سیستم ها برای نقل و انتقالات پولی می باشد.

مواردی که باید درباره وبمانی بدانید

وب مانی یک سیستم دریافت و پرداخت الکترونیکی است. هدف آن در نهایت تسهیل انتقال پول بین افراد مختلف در سطح جهان است. وبمانی از22  سال پیش در روسیه پایه گذاری شده است.

وب مانی چیست و چه خدماتی ارائه می کند؟

در حال حاضر 41 میلیون حساب کاربری را در خود جای داده و روز به روز اعتماد جهانی به این سیستم، افزایش می یابد. وبمانی چهار نوع پاسپورت در اختیار کاربر قرار می دهد که تفاوت هر کدام به نحوه احراز هویت در وبمانی و نیز سقف دریافت و پرداخت ها باز میگردد.

وبمانی، بسته به نوع سیستم عاملی که استفاده می‌کنید نرم افزارهایی را که اصطلاحا به آن ها کیپر گفته می شود در اختیار شما قرار می دهد تا به راحتی بتوانید به کیف پول های خود دسترسی داشته باشید. وبمانی همچنین یکی از محبوبترین سیستم ها برای استفاده معامله گران بازار فارکس می باشد.

در ادامه این سه سیستم پرداخت الکترونیکی را از جنبه های مختلف با هم مقایسه کرده ایم. با ما همراه باشید،

اگر بخواهیم مقایسه کاملی بین پی پال، پرفکت مانی و وبمانی به لحاظ روش های شارژ حساب، نقد کردن موجودی حساب، کارمزد ها، قانونی بودن فعالیت آنها و مدارک لازم برای افتتاح و فعالسازی حساب انجام دهیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

روش های شارژ کیف پول الکترونیکی حساب

امکانات شارژ پی پال

شارژ پی پال، تقریبا شارژ به روش انتقال با انواع کارت های اعتباری و دبیت نظیر مستر و ویزا و … را قبول می‌کند. اگر در ایران هستید و به دیگر سیستم های مالی دنیا دسترسی ندارید، می توانید با پرداخت کارمزد، حساب خود را شارژ نمائید.

شارژ سیستم وب مانی

شارژ وبمانی از طریق انتقال حساب به حساب بانکی، شارژ از طریق انواع کارت های اعتباری و دبیت و …، شارژ از طریق انواع کیف پول های الکترونیکی و نیز کارت شارژ وبمانی انجام می‌شود.

شارژ پرفکت مانی

شارژ پرفکت مانی از طریق انتقال حساب به حساب بانکی، از طریق صرافی ها ی پارتنر و همچنین از طریق بیت کوین و با ای ووچر پرفکت مانی قابل انجام است.

نقد کردن موجودی حساب

نقد کردن پول پی پال

اگر در خارج از ایران هستید، انتقال به حساب بانکی یا کارت بانکی می‌تواند صورت بگیرد. در صورتی که در ایران هستید می توانید با پرداخت کارمزد، موجودی حساب پی پال خود را به تومان نقد کنید.

دریافت مبالغ وب مانی

اگر در خارج از ایران هستید امکان انتقال موجودی به حساب بانکی، کارت بانکی وجود دارد. همچنین تبدیل به پول الکترونیکی نیز امکان پذیر است. و در صورتی که در ایران هستید می توانید با پرداخت کارمزد موجودی حساب خود را به تومان و یا سایر ارز ها تبدیل کنید.

نحوه دریافت پول پرفکت مانی

اگر در خارج از ایران هستید امکان انتقال مستقیم از کیف پول پرفکت مانی به حساب بانکی خود تنها از طریق صرافی های پارتنر پرفکت مانی انجام پذیر است. اگر در ایران هستید، می‌توانید موجودی حساب خود را به تومان و یا سایر ارز ها نقد کنید.

کارمزد های هرکدام از سیستم های پرداخت

کارمزد پی پال

کارمزد های پی پال بسیار بالاست و لیست بلند بالایی برای کارمزد ها به منظور دریافت پول، انتقال و تبدیل ارز ها در نظر میگیرد. در مواردی ممکن است این کارمزد ها به 12 درصد نیز برسد. ولی در حد تک تراکنش ها کارمزد ها بسته به نوع ارز فرستنده و گیرنده و همچنین کشور فرستنده و گیرنده بین 3.5 درصد تا 4.6 درصد متغیر است.

کارمزد وب مانی

دریافت وب مانی از سایر کاربران وب مانی بدون کارمزد است. ولی ارسال آن به سایر کاربران مشمول کارمزد 0.8 درصد می شود.

کارمزدهای پرفکت مانی

برای هر تراکنش 0.5 درصد کارمزد انتقال برای گیرنده و فرستنده اعمال می شود.

میزان محبوبیت و تعداد کاربران و قانونی بودن

پی پال

به دلیل قانونی بودن و دارا بودن انواع مجوز های بانکی و مالی بین المللی و همچنین حمایت از حقوق فروشنده و خریدار، در بین مشتریان اینترنتی بسیار پرطرفدار است. جزو جدایی ناپذیر از تمامی فروشگاه های اینترنتی در سطح جهان است.

همچنین سرویس اختلاف نظر یا Dispute پی پال این امکان را فراهم می آورد تا در صورتی که بین فروشنده و خریدار اختلاف باشد این اختلاف را حل کنند. اگر طرفین معامله به این طریق به توافق نرسند پی پال می تواند با سرویس Claim و تبدیل این اختلاف نظر به ادعا مساله را حل کند.

وب مانی

در بین تریدر های بین المللی و همچنین میلیون ها کاربر سطح اینترنت بسیار پرطرفدار است. ولی تعداد کاربران و مقبولیت در بین دولت ها و ملت ها در مقایسه با پی پال بسیار محدود می باشد.

پرفکت مانی

پرفکت مانی بدلیل انتقال نامحدود پول، ایمن بودن و استفاده آسان در بین کاربران بسیار محبوب است. (بیش از 10 میلیون کاربر فعال) و لی از لحاظ قانونی بودن در نزد دولت ها به دلایل موارد پولشویی و نامعلوم بودن میزان حجم تراکنش ها، با محدودیت های قانونی در کشور های مختلف روبروست.

سهولت افتتاح و فعالسازی حساب کاربری

افتتاح حساب پی پال

برای افتتاح حساب پی پال و فعالیت مستمر علاوه بر لزوم ارائه مدارک شناسایی که بسته به کشوری که در آن حساب را افتتاح می نمایید، می بایستی یک کارت بانکی و حساب بانکی متصل به حساب پی پال ارائه دهید. (برای مدارک هویتی ایرانی پی پال خدماتی ارائه نمی دهد).

همچنین مدیریت پروفایل پی پال نسبت به سایر سیستم های ذکر شده از پیچیدگی بالایی برخوردار است.

افتتاح وب مانی

تنها پاسپورت و شماره تلفن کافی است تا حساب فعال تایید شده داشته باشید. (خدمات برای ایرانیان ارائه می شود).

پرفکت مانی

تنها پاسپورت، شماره تلفن و مدارک نشان دهنده آدرس کافی است تا حساب فعال تایید شده داشته باشید. (خدمات برای ایرانیان ارائه می شود).

محدودیت های دریافت و انتقال پول

محدودیت های پی پال

پی پال محدودیت های فراوانی برای دریافت و انتقال پول اعمال می نماید. بعد از افتتاح حساب تا 60 روز شما نمی توانید مبالغ را به محض انتقال دریافت و مصرف کنید. همواره محدودیت هایی از قبیل هولد (Hold) و یا بازبینی و … اعمال میشود.

همچنین امکان انتقال مبالغ بالا بدون ریسک وجود ندارد. ممکن است در صورت مشکوک بودن انتقال، پی پال حساب شما را مسدود نماید و سرمایه شما رسما غیر قابل بازگشت خواهد بود.

اما با رعایت نکاتی ساده می توانید مانع از این کار شوید. برای کار با پی پال شما می بایستی بسیار محتاط بوده و تراکنش های خود را کنترل نمایید. شما می توانید اطلاعات مربوط به نحوه کنترل تراکنش ها و محدودیت های پی پال را در صفحه پی پال چیست مشاهده نمایید.

محدودیت های وب مانی

وب مانی برای حساب های تایید شده نیز محدودیت هایی دارد ولی میزان این محدودیت ها مشخص است و شما براحتی میتوانید تراکنش های خود را کنترل کنید.

میزان محدودیت های وب مانی در برابر پی پال بسیار ناچیز است و برای انواع کسب و کار بسیار مفید می باشد. شما می‌توانید این محدودیت ها را در صفحه وب مانی چیست مشاهده نمایید.

محدودیت های پرفکت مانی

پرفکت مانی برای حساب های تایید شده عملا هیچگونه محدودیتی ندارد.

جمع بندی مقایسات پی پال، پرفکت مانی و وبمانی

پی پال

یکی از معایب پی پال، محدودیت ها برای بعضی کشور ها نظیر ایران می باشد. همچنین کنترل بسیار شدید و سختی نیز برای تراکنش ها اعمال می نماید و شما باید روش های بسیار محتاطانه ایی را جهت فعالیت مستمر باید برگزینید.

از طرف دیگر بدلیل گستردگی بسیار بسیار بالای پی پال در جوامع مختلف و ملت ها و محبوب بودن آن برای خریداران کالا و خدمات اینترنتی (بدلیل امکانات عودت وجه و حمایت از مصرف کننده)، استفاده نکردن از پی پال در وافع مساوی است با حذف سهم بسیار بزرگی از بازار.

این سیستم، همچنین در اوخر سال 2020 امکاناتی را در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال در بستر پی پال قرار داده است.

وب مانی

امکانات شارژ و نقد کردن موجودی برای حساب های وب مانی بسیار گسترده است. بسیاری از فعالان در حوزه فارکس و بازار های مالی بین المللی علاقه بسیار زیادی به این نوع کیف پول الکترونیکی دارند.

به هر حال پیچیدگی های کار کردن با اپلیکیشن ها و کم بودن تعداد فروشگاه های ارائه دهنده وب مانی منجر شده است تا به نسبت پی پال و پرفکت مانی محبوبیت و استفاده کمتری داشته باشد.

پرفکت مانی

پرفکت مانی کارمزد های بسیار ناچیز و تعریف شده ایی دارد. هیچ کارمزد پنهانی در تراکنش ها از کاربران کسر نمی گردد و سادگی استفاده از آن و راحتی و نبود محدودیت در مبالغ انتقالی، این سیستم انتقال را بسیار محبوب کرده است.

ولی با اینحال حجم و گستردگی کاربران آن نسبت به پی پال بسیار کم است.

حرف آخر

هر کدام از کیف پول های الکترونیکی استفاده و کاربری منحصر بفرد خود را دارند. می توانند سهم بسزایی از بازار کسب کار شما را شامل شوند. بنابر این عاقلانه است که بتوان به صورت کنترل شده و منطقی در تمامی این سیستم های پرداختی حساب ایجاد کرد و بسته به نوع نیاز هر کدام را استفاده نمود.

امیدواریم که با انتشار این مطلب، اطلاعات شما در زمینه پی پال، پرفکت مانی و وبمانی را افزایش داده باشیم. خوشحال می‌شویم نظرتا شما درباره این مقایسه را بدانیم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.